Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva slags ulykke i hjemmet?
Måtte kontakte lege etc pga fallulykke i hjemmet 16 21,05%
Måtte kontakte lege etc pga kuttskader i hjemmet 5 6,58%
Måtte kontakte lege etc pga brannskader i hjemmet 8 10,53%
Måtte kontakte lege etc pga inntak av gift/medisin i hjemmet 5 6,58%
Måtte kontakte lege etc pga annet (spesifiser gjerne i tråd) 6 7,89%
Har aldri måttet kontakte lege etc pga ulykker i hjemmet. 36 47,37%
Deltakere: 76. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 22:32   #21
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Jeg datt og brakk ankelen og så har jeg brent handa hjemme. Barnet har aldri skadet seg. :bank i bordet:

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:39   #22
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Eldste fant Afipranen til mormor. Måtte gi kull siden vi var usikre på om og evt hvor mye hun hadde fått i seg. (Det var ganske flaut og komme inn på legevakta som spl.student,og der sitter læreren din og tar i mot deg....)

Minste fikk for noen uker siden i seg noen bær fra et såkalt "kunnskapens tre". Over 5 var visst farlig,han spiste kun 3...

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 22:44   #23
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.152
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Minstegutt ble mistet i trappa av meg, jeg landet oppå han og tilslutt endte vi på hardt gulv. 113, brudd på hjerneskallen.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:06   #24
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Eldstemann falt en gang som knapt 2-åring, med smokken i munnen. Kom litt blod og vi måtte til tannlegen for sjekk, men det var ikke noe. Som 3 åring falt han ned for siste trappetrinnet og landet rett på haken, så den sprakk opp. Måtte sy flere stygn.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:13   #25
Majka
Kometkamerat
 
Majka sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 180
Majka er litt kulMajka er litt kul
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Jenta mi velta en Stelton-termos med varmt vann som sto på gulvet hjemme hos noen andre. Hun tråkka i vannet og fikk en stygg forbrenning under den ene foten. Vi ringte da 113 og ble bedt om å kjøre til akuttmottaket på det lokale sykehuset.

Har ellers ikke hatt ulykker i hjemmet som har innbefattet kontakt med helsevesenet i etterkant.

Majka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:24   #26
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Malins lår stiftet et litt for nært bekjentskap med stavmikseren da hun var tre. Legevakt, 10 000 strips, digert plaster (på en kraktilsk unge med plasterskrekk), og rokkeringbelønning.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:49   #27
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Min eldste spiste en snuspose (som var ferdigsnust). Det holdt med en telefonsamtale til giftsentralen, som sa at dette var ufarlig, men at hun selvsagt kunne bli dårlig. Utover det har det ikke vært episoder hos oss som har endt med legebesøk.

Selv har jeg et stort arr på magen etter kokende-vann-over-kropp som toåring. Som barn var min bedre halvdel, i følge mora, på legevakta annenhver uke, på grunn av trehjulsykkel-ned-trapp og tilsvarende morsomheter.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:55   #28
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Hos oss kan det like gjerne skje på skolen /i bhg . Store har hatt et par runder på legevakta bla annet med knekkt tommel pga ulykke i bhg/sfo . Lillemor derimot fallt trappen hjemme og knakk hånden .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:02   #29
Aiza
Går videre
 
Aiza sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 664
Blogginnlegg: 15
Aiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populærAiza er populær
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Jeg ble bitt av veps hjemme i sofaen, mens jeg satt stille og rolig og så på tv. Ganske raskt forsto jeg at noe var veldig galt, stikket var i kneet og jeg begynte å bli kok varm, klø i hodet og hyperventilere. Til sykehus i ekspressfart. Jeg hadde afylaktisk sjokk pga vepseallergi viste det seg.

__________________
Jente 01, Gutt 08 og jente nov 09
Aiza er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:16   #30
Avelonia
Gangster girl
 
Avelonia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Innlegg: 1.389
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Vi har hatt en ulykke med en av barna våre på hytten, makaber sådan.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 00:42   #31
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Jeg brakk foten i trappa da jeg skulle gå opp i andre etasje for å legge meg.
Liten har snublet og tråkket over en gang, ingen brudd, men vi valgte å ta ham til lege likevel.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 01:00   #32
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Eldste ble fraktet til sykehus i ambulanse etter forbrenning på varmt vann. Mest mammaens feil, som var totalt uoppmerksom da det skjedde..

Minste ble kjørt til legevakt med en klemt finger. Storebror har vært mer forsiktig i dørene etter den hendelsen, for å si det slik.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 01:03   #33
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Ikke hatt noen ulykker i hjemmet som har resultert i legebesøk. *bankibordet*

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 08:28   #34
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.462
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Jeg burde ha vært til legen, fant jeg ut i ettertid, da jeg smelte ene foten inn i et bordbein og brakk en tå. Men jeg gikk ikke, og etter en god stund er tåa like fin som den var. Men jeg fikk beskjed av legen i etterkant at den burde vært tapet og jeg burde ikke ha gått på jobb sånn med en gang. Jeje.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:04   #35
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Lege har vært kontaktet en rekke ganger pga. fall, uten at det har resultert i videre legebesøk. Vi måtte på legevakt med Snupp da han som 10 måndting fikk en hel presskanne med kaffe over seg. (Han klarte å strekke seg på tå sånn at han rakk helt inn på bordet og veltet den lille presskannen som sto midt på stuebordet. Kaffen rakk heldigvis å kjøle seg litt før den traff magen hans og han slapp unna med en annengradsforbrenning med samme diameter som en kaffekopp.) Ja, og så har jeg ringt giftinformasjonssentralen ganske mange ganger.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:16   #36
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Storesøster brakk kravebeinet når hun syklet ned en trapp utenfor huset.

Det tristeste ved hele greia er at vi trodde at dramadronningen vår nok ovedrev smertene litt de første dagene (vi måtte klippe av topper o.l., hun klarte ikke løfte opp armen), så vi dro til legen først dag 2

Jeg brakk noen ribbein når Lillebror var nyfødt. Jeg sto for å feste setet og glemte helt at bilen sto på en kant og at det ikke var noe bakke bak meg. Tråkket dermed bak og ut i løse luften, ramlet og trillet rett ned i et par leca-blokker. Hørte det knaste. Det var vondt det!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:32   #37
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Hvis man skal ta med meg så datt jeg ned fra en stol når jeg var høygravid. Skulle ha noe høyt oppe og klarte å dette ned. Det resulterte i en ensom natt til observasjon på sykehuset.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:34   #38
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Prinsessa gikk på hodet ned av armlenet på sofaen, og var borte i 10 minutter. Jeg ringte legevakta, som igjen kontaktet AMK. Det føltes dramatisk mens det stod på, og enda verre ble det at det hang et legehelikopter i lufta over huset her og ventet på at ambulansen skulle komme frem, i tilfelle behov for hurtig transport til sykehus. Det holdt å kjøre med ambulanse inn, og hun fikk ligge et døgn til observasjon. Alt gikk veldig bra, heldigvis.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:39   #39
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Har aldri måttet kontakte lege etc pga ulykker i hjemmet.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 09:57   #40
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "De fleste ulykker skjer i hjemmet"

Jeg har ringt legevakten et par ganger for å be om råd etter fall med påfølgende Donald-kul for eksempel, men de eneste to gangene vi har trengt akutt legehjelp var ved førstegangs feberkramper og da jeg fikk vepsestikk langt bak på tunga. Det siste er vel en slags ulykke kanskje?

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no