Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når lot dere barnet få sitte forovervendt?
Så snart h*n vokste ut av babysetet 32 16,67%
Da h*n ble 2 år 37 19,27%
Da h*n ble 3 år 62 32,29%
Da h*n ble 4 år 61 31,77%
Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-08, 11:02   #21
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

(For øvrig kan jeg ikke stemme, for vi snudde henne ikke da hun rundet år. )

Nei, de som ikke snudde barnet akkurat på selveste bursdagen, kan dessverre ikke stemme. Det glemte jeg å si.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:04   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Enn så lenge har vi bil som ikke takler to bakovervendte bilstoler - så nå vil jeg tro at storebror blir snudd til beltestol når han er 3 år og 9 mnd. Da er lillebror så stor at han nok må bytte stol vil jeg tro - så da overtar han bokovervendt stol, mens storebror får beltestol.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:04   #23
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Storebror ble snudd da lillesøster skulle over fra babystol til større stol, da var han 3,5 år og så lang som han er så var det da blitt veldig trangt, til tross for veldig stor bil og stor stol. Han var da på størrelse med en gjennomsnitlig femåring, både i lengde og vekt. Lillesøster er litt mindre, og blir nok sittende til vi drar på langtur sommeren etter at hun fyller fire. I lillebilen blir hun nok snudd før, rett og slett fordi det er en bitteliten bil, med minimalt med plass, og vi bruker den kun til og fra barnehagen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:06   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Snuppa ble snudd i forrige uke. Hun er straks 3,5. I vår bil er det bare plass til en bakovervendt bilstol, og knerten måtte flytte ut av babysetet sitt nå. Så han fikk det bakovervendte setet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:06   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Mener å huske at han var omtrent 3,5. Da satt han trangt med bena, selv om vi hadde stor bil. Han kunne nok ha sittet med litt dårlig benplass til han var fire, men hovedgrunnen til at vi snudde ham var en stadig tiltagende bilsyke, selv på korte turer. Barn som kaster opp og skriker om kvalme er ikke særlig trafikksikkert. Eller hygienisk. Eller praktisk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:10   #26
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

LilleVenn satt bakovervendt til hun var 3,5 år. Da begynte det å bli trangt for beina hennes. Jeg svarte derfor 3 år.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:14   #27
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Vu snudde storebror da han passerte 18 kg grensa. Da var han litt over 2 år. Lillesøster er nå 2 år og 4 mnd og sitter fortsatt bakovervendt og har enda noen kilo å gå på.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:15   #28
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Her har vi ikke snud og kommer ikke til å snu på mange år enda. Men han er bare 1 år. Vokste ut av baby sete når han var 5 mnd gammel.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:17   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Glitterbarnet snudde vi når han var tre og et halvt, da hadde han vokst ut av setet sitt, og fikk ikke lenger plass i det. Hadde han fått plass hadde han selvfølgelig sittet den veien lenger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:20   #30
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Så vanskelige dere er, damer.
Kryss av for det som er nærmest, da vel!

Det jeg er ute etter, er å se hvor mange som gjennomfører å ha barnet bakovervendt så lenge det er anbefalt av - altså fram til 4 år.
De som har hatt barnet bakovervendt lengre, krysser bare av for 4 år.

Sånn å forstå. Da har jeg krysset av for fire år.

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

For få alternativer ja . Storebror er snart tre og jeg regner med han sitter bakovervendt i enda noen år. Litt avhengig av om vi har bil som tåler to bakovervendte seter om ett års tid.

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Enn så lenge har vi bil som ikke takler to bakovervendte bilstoler - så nå vil jeg tro at storebror blir snudd til beltestol når han er 3 år og 9 mnd. Da er lillebror så stor at han nok må bytte stol vil jeg tro - så da overtar han bokovervendt stol, mens storebror får beltestol.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Snuppa ble snudd i forrige uke. Hun er straks 3,5. I vår bil er det bare plass til en bakovervendt bilstol, og knerten måtte flytte ut av babysetet sitt nå. Så han fikk det bakovervendte setet.

Men dere har jo fått plass til to bakovervendte mens dere hadde babystolen? Duologic tar jo ikke mer plass enn Cabriofix og ikke trenger den seler slik at forsetet blir låst heller.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:21   #31
Pio
Har ponny, ønsker høyhest
 
Pio sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 601
Pio er populærPio er populærPio er populærPio er populær
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Mine blir 2 og 4 i sommer, begge sitter bakovervendt og skal gjøre det en god stund til.

Pio er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:21   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Den store diskusjonen i heimen nå er forøvrig hvorfor de må bruke stol når "alle andre" sitter på bare pute. Det er skrekkelig urettferdig, i følge nesten-7-åringene mine. Men jeg firer ikke, og jeg tror de begynner å forstå at det er sikrere enn bare pute. Men da blir det igjen veldig vanskelig å forklare hvorfor noen foreldre velger bare pute hvis det ikke er trygt nok. Det er ikke så lett å få unger i den alderen til å se nyanser.

Enig! Vi har samme "dilemma".

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:22   #33
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Prinsen sitter enda bakovervendt, og kommer til å gjøre det til han er minst 4 år. Poden på 4 uker sitter også bakovervendt, selvsagt.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:28   #34
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Den store diskusjonen i heimen nå er forøvrig hvorfor de må bruke stol når "alle andre" sitter på bare pute. Det er skrekkelig urettferdig, i følge nesten-7-åringene mine. Men jeg firer ikke, og jeg tror de begynner å forstå at det er sikrere enn bare pute. Men da blir det igjen veldig vanskelig å forklare hvorfor noen foreldre velger bare pute hvis det ikke er trygt nok. Det er ikke så lett å få unger i den alderen til å se nyanser.

Jeg er enig med nesten-7-åringene dine i at det er skrekkelig urettferdig. Tenk så heldige de er som er optimalt sikret, i motsetning til alle de andre!

Ungene mine er muligens like sære som meg. De har alltid godtatt å sitte som de gjør, om det er bakovervendt eller i bilstol. Det er bare slik vi gjør det, vi har aldri diskutert det. Jeg hører at så mange argumenterer for å snu ungene (i mine øyne) for tidlig fordi ungene nekter å sitte bakovervendt, osv. Men det er ikke på dette forumet da.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:29   #35
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.


Men dere har jo fått plass til to bakovervendte mens dere hadde babystolen? Duologic tar jo ikke mer plass enn Cabriofix og ikke trenger den seler slik at forsetet blir låst heller.

Vi tenker at lillesøster arver storebrors cosmic, også kjøper vi et nytt sete til han som han kan sitte bakovervendt i lenger. Dersom det blir plass. Storebror blir i allefall forvist til bak førersetet, og mannen har lange bein. Duologic tar mindre plass altså? Men den er svindyr og fra nyfødt av? *burde altså kjøpt annet sete i utgangspunktet?*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:29   #36
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Helt til minstemann var 4 satt han alltid bakovervendt.

Når vi har kjørt lengre turer dette året, har han sittet bakovervendt i den ene bilen (det er eneste mulighet også, pga. at vi ikke har 3-punktssele i midten bak i den bilen) og framovervendt i den andre bilen.

Begge guttene er lange for alderen, men normal i "bredde" ellers, så vi har ikke hatt noe problem med å få plass i setet (Britax two-way elite).

Minstemann har ikke alltid likt å sitte bakovervendt, men det har bare ikke han fått lov til å mene noe om, vi har bare kategorisk fastslått at slik er det og at han får sitte framovervendt når han blir større.

  Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:34   #37
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Vi tenker at lillesøster arver storebrors cosmic, også kjøper vi et nytt sete til han som han kan sitte bakovervendt i lenger. Dersom det blir plass. Storebror blir i allefall forvist til bak førersetet, og mannen har lange bein. Duologic tar mindre plass altså? Men den er svindyr og fra nyfødt av? *burde altså kjøpt annet sete i utgangspunktet?*

Lykketrollet her inne som har både TWE og Duologic sier at de tar nesten like stor plass. Så det er jo håp for deg.

Vi kjøper nok TWE til A når nestemann kommer *planlegger*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:36   #38
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Jeg tør ikke svare... Men jeg har store ambisjoner med nr 3. Om at vedkommende skal sitte bakovervendt lenger. Mye lenger.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:42   #39
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

Eldste satt bakovervendt til han var 1 år (i 1995), mellomste til hun var 1,5 (kastet opp bare vi kjørte ned veien) og minste til hun var nesten 4. Da var bena for lange og spyposen alltid med.
Alle mine blir fort bilsyke, akkurat som mor.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:48   #40
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lenge satt ditt barn bakovervendt?

De to eldste kom til oss de var drøyt halvannet år, og satt aldri bakovervendt, vi visste ikke bedre. Minsten fikk fremovervendt sete da han var to og et halvt, da satt han bare og sparket og gynget i bakoversetet sitt med de lange beina sine.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no