Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mensen tidlig = overvektige barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 12:14   #41
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Det må da bare være tull. Aldri hverken hørt eller merket noe til en sånn sammenheng. Forøvrig fikk jeg mensen tidlig, var (og er) slank og alle barna mine er slanke.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:14   #42
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

...og jeg fikk mensen da jeg var 13. På julaften.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:26   #43
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var lubben og er nå tjukk. Jeg fikk mensen en måned før jeg fykte 11 mine barne er (enn så lenge?) slanke.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:42   #44
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Det må da bare være tull. Aldri hverken hørt eller merket noe til en sånn sammenheng. Forøvrig fikk jeg mensen tidlig, var (og er) slank og alle barna mine er slanke.


Hvorfor skulle det være merkelig, det trenger jo ikke være at det ene forårsaker det andre. Noen sa her at det er snakk om at mensen utløses av vekt eller BMI. Det høres logisk ut for meg.

Både høyde og vekt har vel en arvelig side, så da blir det vel logisk.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 13:17   #45
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Var tynn sjølv, fikk mensen ganske seint og alle mine er slanke.
Storebror tynn.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 14:20   #46
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Husker ikke helt når jeg fikk mensen men det var iallefall sent. Og jeg var syltynn da jeg var liten (det var tider det...). Har tre ganske tynne unger også.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 14:23   #47
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen i 7.klasse.. da var jeg vel rundt 14.
Hannah er jo bare 2,5 år enda.. vanskelig å si hvordan hun blir. Men hun har hittil vært forholdsvis stor. Men det var faren og, selv om han nå er tynn.
Men mistenker at hun har arvet mors kraftige kropp ja

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 14:24   #48
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.867
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen rett før jeg ble 14 år. Har alltid vært tynn som barn og ungdom. La på meg sakte med sikkert etter at jeg ble 20.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 15:24   #49
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

13,5 år, tre slanke barn.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 15:35   #50
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen i 5. klasse, husker ikke hvor gammel jeg var. Jeg var normalvektig vil jeg tro. Har normale barn, litt lubne.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 16:21   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Mensen i 7. klasse, da var jeg 12, var jeg ikke?

Tynne barn. Dvs. en tynn og en kraftig, men ikke lubben. Mer stor, rett og slett.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 18:52   #52
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg var veldig tynn og sen med mensen, nesten femten. Alle ungene mine er slanke/tynne.

Signerer. Var faktisk 15 1/2 år, og akkurat ferdig med ungdomsskolen da jeg fikk mens.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:09   #53
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg så på BBCs program om pubertet at det vanligste var at man fikk mensen når man veide omlag 48 kilo (sikkert noe korrigert for høyde, lavere kroppsvekt for høyde under snittet og høyere for høyde over snittet). Jeg vil tro at man også må ha oppnådd en viss fettprosent.

Jeg var normal/slank, fikk mensen som 12-åring, veide et sted mellom 45 og 48 kilo, (160 cm høy) og ungen er helt normal/slank.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:11   #54
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Btw, blir det ikke omvendt? Overvektig = mensen tidlig (pga den fettprosenten/kroppsvekten som trengs for å kunne få mensen) og at overvekt ofte er arvelig, sosialt og/eller genestisk.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:18   #55
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Btw, blir det ikke omvendt? Overvektig = mensen tidlig (pga den fettprosenten/kroppsvekten som trengs for å kunne få mensen) og at overvekt ofte er arvelig, sosialt og/eller genestisk.

Akkurat det jeg har prøvd å si også. Det er ikke første gangen at ting som henger sammen blir snudd opp ned på mht hva som forårsaker hva.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:48   #56
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Det var de overvektige i klassen som først fikk mensen, så det stemmer med min erfaring.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 19:53   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var tynn som et stankelben og slett ikke først, men nok ikke sist heller. :vanskelig:

...også begynte jeg et år for tidlig, så jeg aaaner ikke hvor jeg var i forhold til de som var like gamle som meg. :endavanskeligere:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:40   #58
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

12 år normal kroppsfasong.
Gutten er vel ganske normal han også.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 20:51   #59
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg fikk den når jeg var 12 tror jeg. Og jeg var enten undervektig eller i hvertfall nederst på kurven. Jeg har alltid vært veldig tynn.

Samme her. Bortsett fra at jeg ikke alltid har vært veldig tynn, men heller aldri overvektig. Som barn var jeg tynn som en strek. Med mine 12 år var jeg den første i klassen som fikk mensen.

Vanskelig å si noe om sammenhengen mellom min tidlige mensdebut og døtrene mine sin kroppsfasong, men jeg ser at sjuåringen er noe mer kraftig bygget enn jeg var på samme alder (noe som stemmer overens med hennes fars kroppsbygning), men er langt fra overvektig.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008

Sist redigert av HSJ73 : 29-11-07 kl 20:59.
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:18   #60
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Det må da bare være tull. Aldri hverken hørt eller merket noe til en sånn sammenheng.

Man må ha en viss fettprosent for å få mensen. Det er noe som har vært kjent i mange år men det forskes stadig på det.

http://www.doktoronline.no/news/2007..._pubertet.html
http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=286614

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no