Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mensen tidlig = overvektige barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 09:38   #21
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg har vært høy og tynn hele mitt liv, og fikk mensen da jeg var 11, tror jeg.
Mine barn er langt fra like høye som meg, og har en helt annen kroppsbygning.
Men ingen av dem var overvektige da de fikk mensen, og begge var tidlig ute.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:45   #22
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var 13 og TYNN. Har et tynt barn. 111cm og 18,8 kg er slankt.
Jeg leste engang at man pleide veie ca 45kg når man fikk det. Jeg kan ikke helt skjønne at det stemmer for alle men.. Det stemte nok for meg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:00   #23
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg leste engang at man pleide veie ca 45kg når man fikk det. Jeg kan ikke helt skjønne at det stemmer for alle men.. Det stemte nok for meg.

Jeg så et britisk TV-program om dette for lenge siden. En britisk forsker fulgte utviklingen til et tvillingpar. Den ene tvillingen hadde høyere BMI og fikk mensen først, men så snart den andre tvillingen hadde rundet "det magiske vekttallet" så fikk hun også mensen. Tilfeldig?

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:01   #24
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg tror jeg veide rundt 42-45 kg da, så teorien stemmer for min del.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:02   #25
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Jeg så et britisk TV-program om dette for lenge siden. En britisk forsker fulgte utviklingen til et tvillingpar. Den ene tvillingen hadde høyere BMI og fikk mensen først, men så snart den andre tvillingen hadde rundet "det magiske vekttallet" så fikk hun også mensen. Tilfeldig?

Jeg tror kanskje at alle har en "klokke" i seg som gjør at man får mensen ved en gitt vekt. Men å si at dette er 45kg???? Det må være i snitt såfall.
Jeg har jo venninner som knapt er 45kg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:03   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg husker ikke helt når jeg fikk mensen. Jeg som husker alt mulig.

Men, jeg tror jeg var rundt 12. Jeg gikk iallefall på barneskolen siden jeg husker læreren min hjalp meg da jeg hadde voldsomme menssmerter. Jenta mi er slank.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:05   #27
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Men jeg husker jo at de i klassen som var lubne/overvektige.. de fikk jo pupper sånt tidligere... :hm:

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:06   #28
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.460
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jenter fikk vel mensen i gjennomsnitt flere år senere for 100 år siden, bedre kosthold og leveforhold har gjort at snittalderen har sunket. Har jeg hørt ihvertfall.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:09   #29
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk ikke menstrasjonen før jeg var nærmere 16. Var tynn som en strek, og mulig det kan være litt av grunnen til at jeg fikk den så sent, men strekkte meg 20 cm. etter konfirmasjonsalderen. Jentene er tynne, mellombror normalvektig.Storesøs fikk menstruasjonen i 10 års alderen, noe jeg synes var litt rart, siden jeg (mammaen)var så sen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:13   #30
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Fikk mensen da jeg var nesten 11, var veldig tynn og har veldig slanke barn.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:19   #31
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk den da jeg var 13. Var veldig tynn. Moren fikk den og da hun var 13, og var veldig tynn, er fortsatt tynn.
Alle 3 barna mine er veldig tynne.

Jeg er ikke så tynn selv lenger, etter 3 barnefødsler.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:24   #32
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.851
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen ganske seint, og var veldig lita og tynn i oppveksten. Kan neppe ha veid 40 kg da den endelig kom. Jenta mi er foreløpig ei skikkelig kule, men hun er jo nesten baby ennå (13 måneder). Jeg var også rund fram til jeg var et par år.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:29   #33
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Jeg leste engang at man pleide veie ca 45kg når man fikk det. Jeg kan ikke helt skjønne at det stemmer for alle men..

Ikke meg nei, jeg var mye tynnere.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 10:45   #34
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Frances, her.

Antar at det kanskje er slik at barn med høyere BMI får mensen før de med lav BMI. Det er jo en grunn for at jenter mister mensen når de har for lav vekt og for lite kroppsfett.

Dette går begge veier. Er man overvektig nok mister man/får man ikke mensen av den grunn heller. Selv var jeg 17 da jeg fikk mens. Jeg har vært overvektig hele mitt liv. Begge mine to barn er normalvektige, minstemann er riktignok i øverste del av normalkurven, men han er bare baby enda.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 11:17   #35
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig= overvektige barn?

Jeg fikk mensen tidlig.. på 12 årsdagen. og jeg var et ganske så lubbent barn ja..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 11:24   #36
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.394
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mensen tidlig= overvektige barn?

Jeg var 12 år, en av de høyeste i klassen (ca 168 cm tror jeg) og veide definitivt mer enn 45 kg. Men kanskje ikke mye over 50 kg når jeg tenker etter, jeg var slank i alle fall.

Jeg har alltid vært stor av vekst i den forstand at jeg har vært høy og passelig tung til høyden min. Datteren min som er 4,5 år nå ser ut til å følge samme mønster; hun ligger øverst på kurven sin på høyde. Vekten hennes er nok helt fin i forhold til høyden, verken for tung eller for lett.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:07   #37
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen som 9 åring var da 150cm og veide ca 50 kg. Jeg har slanke barn.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:08   #38
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var Stine-stankelbein hele barndommen, og jeg fikk mensen da jeg var 11, jeg var 175 cm i 5 klasse og veide nok 45-50 kg... Det er ikke mye fordel på en så lang kropp.
Ingen av mine barn har ett gram for mye, de er lange og tynne alle fire...
Min mor fikk også mensen da hun var 11 og jeg var aldri overvektig før jeg ble sammen min kjære, da ble det for mye god mat, digg og stillesitting

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:09   #39
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen da jeg nettopp var fyllt 13.
Lillemor er tynn som ei flis. Knerten er så langt god og rund.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 12:13   #40
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg lurer også på om det er forskjell på kjønnene som blir lubne. Er det slik at døtre tar etter sine mødre? Ofte får jo døtrene mensen på omtrent samme alder som sin mor. Jeg håper virkelig ikke det er tilfelle med mine, men om Emma fortsetter utviklingen sin som hun gjør, så håper jeg nok forgjeves.

Du ser jo mine... Malika er som meg, men tynnere enn det jeg var på samme alder. Sofiane er som faren, Khadija er tja, mer lubben enn gubben noensinne har vært, men halve meg på den alderen. Khadi veier jo ikke så mye, og er jo ganske lang.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no