Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mensen tidlig = overvektige barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 06:51   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg leste en liten notis om dette for en stund tilbake. Forskere hadde visst kommet frem til at det var en større sjanse for at barn av kvinner som fikk mensen tidlig kom til å bli overvektige. Noen som ser sammenhengen hos seg selv?

Jeg har så langt et lubbent barn, en som er temmelig slank og en som følger kurven midt på. Fikk mensen da jeg var ti.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 06:53   #2
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mensen tidlig= overvektige barn?

Fikk mensen da jeg var 11. Et lubbent og et midt-på-kurven barn.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 06:54   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig= overvektige barn?

Søsteren min fikk mensen når hun var 9. Sønnen hennes er slank.

Selv husker jeg ikke når jeg fikk mensen. 12 eller så omtrent tror jeg. (var på barneskolen iallefall). Det er vel ikke tidlig, men uansett er det ikke mange grammene overflødig på Mazungen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 07:02   #4
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mensen tidlig= overvektige barn?

*poff*


Sist redigert av Frantzen : 29-11-07 kl 08:53. Årsak: Irrelevant svar fra sløv trådleser
  Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 07:05   #5
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk den når jeg var 12 tror jeg. Og jeg var enten undervektig eller i hvertfall nederst på kurven. Jeg har alltid vært veldig tynn.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 07:06   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig= overvektige barn?

Jeg har tenkt litt. Er jo et mulig bias her.

Det er vel slik at er man lubben år man ofte mensen tidligere. Naturen har jo ordnet det slik. Det vil jo da kunne si at om du er lubben som barn har du en større sjanse for å få lubne barn.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 07:41   #7
Frances
Lykkelig naiv
 
Frances sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 861
Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var sylslank, og fikk ikke mensen før jeg var nesten 16 år, datteren min har min kroppsbygning. Antar at det kanskje er slik at barn med høyere BMI får mensen før de med lav BMI. Det er jo en grunn for at jenter mister mensen når de har for lav vekt og for lite kroppsfett.


Sist redigert av Frances : 29-11-07 kl 07:48.
Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:19   #8
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.863
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen rett før jeg fylte 11, og var temmelig rund i hele oppveksten. Ungene mine er helt gjennomsnittlige begge to.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:29   #9
goldnugget
fornøyd
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
Innlegg: 1.894
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen da jeg var 14,5 år. Jeg var slank. Begge barna mine er slanke, men de er fortsatt små da.

__________________
2004 2006 2008
goldnugget er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:30   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen da jeg var 14, og jeg er tynn. Gutten vår er en herlig blanding av meg og sambo, midt på kurven i vekt og lang for alderen. Blir spennende å se i hvilken retning kroppen hans utvikler seg når han blir større; om han blir mer bamsete som pappan eller tynn som meg. Jeg håper at han blir en mellomting, nemlig akkurat passe

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:32   #11
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var veldig tynn, og fikk mensen da jeg var 12. Barnet mitt er også veldig tynn.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:34   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Man burde vel egentlig definere hva som er tidlig mens. Noen som vet?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:41   #13
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var undervektig og fikk mensen når jeg var omtrent 12 år, alltid hatt veldig tynne barn.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:43   #14
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Man burde vel egentlig definere hva som er tidlig mens. Noen som vet?

Jeg vet ikke, men jeg ville si 10 maks 11 år. Jeg nevnte meg selv kun til samenligning med min søster.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:45   #15
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Åja, jeg tenkte på meg jeg. Leste ikke hovedinnlegget godt nok vistnok. Men svaret er forsåvidt det samme nesten: 12 år fikk jeg den, og ungene mine er slanke.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:46   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg lurer også på om det er forskjell på kjønnene som blir lubne. Er det slik at døtre tar etter sine mødre? Ofte får jo døtrene mensen på omtrent samme alder som sin mor. Jeg håper virkelig ikke det er tilfelle med mine, men om Emma fortsetter utviklingen sin som hun gjør, så håper jeg nok forgjeves.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:49   #17
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen to måneder før jeg fylte 10. Har ett barn som er helt på snitt når det gjelder vekt og ett som veier for mye (vi jobber med saken, men hva hjelper det når ikke alle følger opp...).

Min største skrekk er forøvrig at jenta mi skal komme i puberteten like tidlig som meg. Det var traumatisk å være den eneste i klassen som hadde mensen i flere år.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:50   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var veldig tynn og sen med mensen, nesten femten. Alle ungene mine er slanke/tynne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:53   #19
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Leste heller ikke HI nøye nok..

Fikk altså mensen i 12 års-alderen. Begge barna mine er slanke, men ikke tynne.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 08:53   #20
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen først av de i klassen min, men var 12 år. Jeg var normalvektig, men var den høyeste i klassen (på den tiden). Har 3 unger som har vært veldig tynne. Nå er vel min 12 åring ganske normalvektig, men heller mot den tynne enn den lubne delen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no