Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva koster et ok piano?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-07, 22:53   #1
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hva koster et ok piano?

Jeg har tenkt lenge på å kjøpe meg piano. Nå som jeg selv bestemmer hundre prosent over pengene, har jeg tenkt å gjøre alvor utav den tanken.

Utpå våren skal jeg flytte fra leiligheten jeg leier og inn i eid hus og da er det vel greit å få piano.

Det jeg lurer på er vel mest hvor man får kjøpt et ok kvalitetspiano brukt? Finnes det noen fagblader eller nettsider? Og hva koster evt. et nytt piano i "husbruk"-klassen?

  Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 22:55   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster et ok piano?

:abonnerer:

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 22:57   #3
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva koster et ok piano?

Et kjapt google-søk forteller meg jo at det finnes mange til salgs på både finn og zett, så dermed utvider jeg litt:

- hva er et bra nok piano for husbruk?
- finnes det noen seriøse butikker som selger brukte piano og som kan "garantere" for at det er i ok stand?

  Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 22:57   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster et ok piano?

Vi betalte 38 000 for vårt som vi kjøpte nytt i 2001, men de finnes i utrolig mange prisklasser. De som finnes på bruktmarkedet er gjerne to typer

1) Vakre gammeldags pianoer som er vanskelig å få stemt helt bra (med mange unntak fra regelen selvsagt).
2) Funksjonelle enkle pianoer fra 60-tallet (minimalistiske) som gjerne har bedre kvalitet.

På bruktmarkedet kan du få prisen helt ned i "gis bort gratis mot at det hentes".

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 23:13   #5
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva koster et ok piano?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Vi betalte 38 000 for vårt som vi kjøpte nytt i 2001, men de finnes i utrolig mange prisklasser. De som finnes på bruktmarkedet er gjerne to typer

1) Vakre gammeldags pianoer som er vanskelig å få stemt helt bra (med mange unntak fra regelen selvsagt).
2) Funksjonelle enkle pianoer fra 60-tallet (minimalistiske) som gjerne har bedre kvalitet.

På bruktmarkedet kan du få prisen helt ned i "gis bort gratis mot at det hentes".

Ja, jeg vil gjerne skygge unna de "pene og ubrukelige". 40 000 for 6 år siden - hva slags piano er det?

  Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 23:16   #6
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva koster et ok piano?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

På bruktmarkedet kan du få prisen helt ned i "gis bort gratis mot at det hentes".

Noe som fort kan koste litt. Vi har nylig flyttet, og fikk et flyttebyrå til å flytte pianoet på grunn av den litt bratte og trange trappen opp til stua i vår nye bolig. Det viste seg at trappa var akkurat for liten/trang eller pianoet akkurat for stort til at flyttefolkene kunne få det opp, så da ble pianoet stående på tvers i gangen til den innleide kranbilen kunne heise det inn via verandaen en uke senere. :penger, hva betyr adjø?:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 23:32   #7
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva koster et ok piano?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Ja, jeg vil gjerne skygge unna de "pene og ubrukelige". 40 000 for 6 år siden - hva slags piano er det?

Kawai.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 09:51   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva koster et ok piano?

*abbonnerer* og tar tråden litt videre: Hva koster et ok elektronisk piano? Og hva er bra?

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no