Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Amazing Amanda-dukken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-07, 19:05   #41
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amazing Amanda-dukken

Maz:

Sånn dukke hadde jeg også, den hadde jeg helt glemt. Skal jammen meg spørre mamma om den eksisterer fortsatt.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 19:36   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazing Amanda-dukken

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg tipper det har med økonomi og marked å gjøre og hvem som har mest penger til å gi en leke en slik tittel

Jegfant ut av det, det er Leketøybransjens Fellesråd.
Kriteriene er som følger:

  • -leken skal ha høy kvalitet
  • -leken skal ha høy lekeverdi
  • -leken skal være relativt ny eller representere en betydelig videreutvikling
  • -leken skal være velegnet og engasjerende for forbrukergruppen den er beregnet for
  • -leken skal være/bli tilgjengelig for et bredt marked via de naturlige distribusjonskanaler for leker i sin alminnelighet
Men det er ikke akkurat barnepsykologer, pedagoer eller andre fagpersoner som bestemmer dette, men altså leketøysbutikkene selv. Under beskrivelsen av årets leke 2007 (som for øvrig er Toby the Robot) står det et helt avsnitt om markedskampanjene for leken.

Om Amazing Amanda står dette:

Sitat:

De fleste småpiker foretrekker dukker fremfor guttenes roboter, men med Amazing Amanda går de guttene en høy gang, og med et minimum av knapper.

Jeez.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 20:09   #43
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazing Amanda-dukken

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Det har visst kommet en babydukke også, som reagerer på "mammas" stemme og snur seg mot lyden....
Så er den en dukke som gråter når du trykker på hendene...


Husker godt lekedukken jeg fikk til jul som liten.
Vi feiret jul hele familien, 20 stk og alle oss kusiner fikk vær vår "skrikerdukke" som dem het. Onkel lekte prest, for dukkene måtte jo døpes. Så der sto vi på rekke og rad foran en vaskebalje julaften i kø for å døpe skrikedukkene våre..
Min het Lene...heheh..
Slik dukke som man skiftet plate inni.. Noen plater med skriking, noen med godlyder og sang etc... Det er mitt beste barndomsminne av gaver til jul...
Den ble brukt til den ble ødelagt..

Noen andre som hadde den?

Jepp, halvparten av mine venninner.
Jeg var livredd.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 22:11   #44
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazing Amanda-dukken

Amazing Amanda tar skrikedukken et skritt videre. Man kan jo si det er nåtidens versjon, og jeg fikk faktisk en slik jeg også. Skal jammen spørre mamma hva hun egentlig synes om skrikedukken min i 1980

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no