Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Amazing Amanda-dukken

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 22:49   #1
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Amazing Amanda-dukken

Det er kun en ting som gjelder for lillemor til jul i år og det er at hun ønsker seg Amazing Amanda dukken og "bare den, ikke noe annet". Problemet er at jeg synes denne dukken er helt forferdelig, den ser jo helt for jævlig ut og det er liksom det aller siste jeg har lyst til å kjøpe til henne. Hun har jo også hundreogørten dukker fra før.

Jeg vet at Amazing Amanda ble kåret til årets leke i fjor - er det noen som vet hvorfor og hva som skal være så bra med den? Noen her som har den til sine små som kan dele erfaringer?

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 22:53   #2
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Vi har den. Det var det høyeste ønske for Mazungen i fjor.

Den har skapt problemer med besøkende som er så betatt at de glemmer Mazungen. Men for det meste er den ikke i bruk. Har ikke byttet batteri en eneste gang. Hun lekte litt med den de første ukene, men den "MASER SÅNN".

I år er det lansert en hund av de samme folkene, den hadde hun lyst på, men når jeg sa den var omtrent som amanda, så ville hun ikke ha den, for den maser jo så veldig.

Det beste med Amanda er at hun ikke maser om å få den lengere.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 22:58   #3
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Vi har den. Det var det høyeste ønske for Mazungen i fjor.

Den har skapt problemer med besøkende som er så betatt at de glemmer Mazungen. Men for det meste er den ikke i bruk. Har ikke byttet batteri en eneste gang. Hun lekte litt med den de første ukene, men den "MASER SÅNN".

I år er det lansert en hund av de samme folkene, den hadde hun lyst på, men når jeg sa den var omtrent som amanda, så ville hun ikke ha den, for den maser jo så veldig.

Det beste med Amanda er at hun ikke maser om å få den lengere.

Signerer Maz helhjertet.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:01   #4
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Me har ikkje Amanda men venninna til storebror fekk til jul i fjor og den blei leika litt med og ligg visst no i skapet og er ikkje så veldig populær.
Dyr kort morro der i huset hvertfall.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:03   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

For et navn på en dukke .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:09   #6
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Vi har den. Det var det høyeste ønske for Mazungen i fjor.

Den har skapt problemer med besøkende som er så betatt at de glemmer Mazungen. Men for det meste er den ikke i bruk. Har ikke byttet batteri en eneste gang. Hun lekte litt med den de første ukene, men den "MASER SÅNN".

I år er det lansert en hund av de samme folkene, den hadde hun lyst på, men når jeg sa den var omtrent som amanda, så ville hun ikke ha den, for den maser jo så veldig.

Det beste med Amanda er at hun ikke maser om å få den lengere.

Men 1000kr for å kjøpe seg fri fra masingen? Vel det er i det minste en god grunn til å kjøpe denne monster dukken!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:13   #7
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men 1000kr for å kjøpe seg fri fra masingen? Vel det er i det minste en god grunn til å kjøpe denne monster dukken!

Hva koster dukken?

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:15   #8
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Etter det jeg har funnet ut koster den 999 kr i alle butikker, ser ut til at de alle har lagt seg på samme pris!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:16   #9
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Den koster 799 eller 899 enkelte steder. Husker ikke hvor jeg så den til 799.

Jeg kjøpte den ikke selv, og hun var ekstatisk når hun fikk den av moren min julaften i fjor.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:18   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Sjekket ekstra leker der er det 899. Men jeg vet jeg har sett den til 799.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:21   #11
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Akkurat som Maz så oppfatter vår 4-åring dukken som masete.
Jeg har hørt følgende samtale mellom Amanda og 4-åringen:

Amanda: Mamma, er du glad i meg?
4-åring: Nei, ikke så veldig!


Og når hun synes den maser for mye så gjemmer hun den. Lillebroren fikk sjokk da en trillekoffert plutselig begynte å prate da han trillet rundt på den.

I alle fall, vår erfaring er at den ikke er så gøy å leke med som de tror. De må snakke veldig tydelig for at dukken skal oppfatte det når de gir en kommando, som det jo eg. er de gjør.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:22   #12
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Oj, takk Maz, høres ut som det er verdt å sjekke flere steder en det jeg har gjort ...

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:24   #13
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Jeg skal si fra om jeg kommer på hvor det var. Jeg synes iallefall det var surt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:40   #14
Knerten
lykkelig
 
Knerten sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 2.411
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Andrea på da 6 fikk denne dukken til jul i fjor. Totalt bortkastede penger!
Den ble lekt med i romjulen og har ligget ryddet vekk i en skuff siden. Man må snakke veldig tydelig for at dukken skal forstå hva man sier og den maser og maser og maser og gjentar de samme tingene omigjen og omigjen.

Styr unna eller kjøp den brukt.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:41   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Tror definitivt jeg styrer unna!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 23:55   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

5 åringen vår leker med amanda-dukken hele tiden, og ønsker seg lexie-hunden til jul. Jeg synes disse lekene er helt fantasiløse, men hva vet vel jeg som er gammel og grå

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 14:21   #17
Refresh
Nybegynner
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 25
Refresh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Smart Club har denne dukken til 799,-

Refresh er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 14:27   #18
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men 1000kr for å kjøpe seg fri fra masingen?

Du slipper jo også at ungen vokser seg voksen og svarer i tråder på nett som spør om "ditt største barndomsønske til jul som du aldri fikk" med klump i halsen.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 14:29   #19
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det er kun en ting som gjelder for lillemor til jul i år og det er at hun ønsker seg Amazing Amanda dukken og "bare den, ikke noe annet".

Fascinerende med en unge som bare ønsker seg én ting! Min har sterke meninger til absolutt alt i leketøyskatalogen, hun. "Å, MAMMA, DEN var fin, DEN VIL JEG HA!!!" *blar om* "AAAAAH! DEN DER ØNSKER JEG MEG OVER ALT PÅ JORD!!!" *blar om* "MAMMAAAAAAA! KAN JEG FÅ EN SÅNN TIL JUL, VÆRSÅSNIIIIIIIIILL!!" *blar om* "PAPPPPPPAAAAAAAA!!!!"

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 14:35   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Amazing Amanda dukken

Jeg har sikkert likt dukken jeg også, men jeg må si den er sjeldent stygg.



Jeg synes likheten er slående

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no