Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #9

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-21, 15:55   #301
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Gruffer over nok en Postnord-pakke som er gått til pick up-point i stedet for en av butikkene med utlevering. Det ligger helt idiotisk til, og stenger kl. 17. Velger det alltid bort når jeg kan, men noen ganger får jeg ikke noe valg, og andre ganger hjelper det ikke.

Hvis du valgte noe annet kan du ringe dem og få dem til å sende til det du valgte, men det tar tid da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 06-10-21, 17:39   #302
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvis du valgte noe annet kan du ringe dem og få dem til å sende til det du valgte, men det tar tid da.

Jeg husker ikke, for jeg har bestilt litt greier i det siste. Det vil si, jeg vet at jeg har valgt annet sted når jeg har fått opp valget, men ikke om det gjelder akkurat denne ...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 06-10-21, 19:36   #303
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9



Når eg endelig begynner å tru på at turen til Kypros på fredag skal bli noko av, så klarar minsten å bli sjuk! Vondt i halsen og temp på 38.1

Så no har vi tatt Corona-test og venter på svar. Eg er 95% sikker på at den vil vere negativ, men det kan kanskje bli problemer uansett? Er det lov å reise dersom han har feber på fredag? Han skal jo ha på seg munnbind på flyet, men veit ikkje heilt kva slags regler som gjelder no.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv  
Gammel 06-10-21, 19:49   #304
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Blæ, den var kjip

Jeg skulle gruffe over at jeg er forkjøla, men jeg har i det minste ikke feber, bare sår hals, skal vurdere test før helga dersom det ikke gir seg, ellers bare holder jeg meg hjemme pr nå, hjemmekontor. Vi skal evt reise neste onsdag, med egen bil, så det er lenge til enda så jeg rekker nok å bli frisk, jeg bare synes det er kjipt å være sjuk

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 06-10-21, 20:48   #305
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Hvorfor i all verden ble jeg med på den turen ned for å mate katten til Mellomste? Snakker om bortkasta tid. Jeg ble ikke en gang med opp.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 06-10-21, 22:45   #306
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Hvorfor må barnehagebarn dra med seg alle luftveisinfeksjoner i hele verden hjem? Hele familien var sjuke for to uker siden. Nå er halve familien nede for telling igjen, minsten starta ballet lørdag morgen og er syk fremdeles. Har smitta både meg og faren og eldste. Tolvåringen hoster fremdeles etter forrige runde…

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 06-10-21, 22:51   #307
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

God bedring til alle syke.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 06-10-21, 22:52   #308
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Det er ikke bare barnehagebarn, Lorien.

Eldste har dratt hjem høstens andre forkjølelse.

Det er under en drøy måned siden sist jeg var helt slått ut av forkjølelse, og nå er jeg jammensann i gang med en ny runde. Jeg håpet skulle slippe unna med en litt mildere versjon. Men nå ligger jeg rett ut igjen. Hvis dette er hva vi har i vente så blir det en slitsom høst og vinter.

Eldste er som vanlig bare litt syk, yngste og jeg har gått i bakken, og mannen er - som vanlig - bare et snev snufsete. Jeje.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 10:18   #309
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Vi har vel alle er immunforsvar som har gått litt i dvale etter halvannet år med kohorter og minimalt med sykdom, så ikke helt sjokkerende at det går mye nå. Denne runden vi har i hus her nå kom nok via barneskolen, de aller fleste i 1. Klasse har vært syk i forrige uke eller uka før. Oppover i klassene vet jeg ikke helt. Det gikk en runde i 5. I september men nå tror deg det er mindre der, selv om det er 5. Klassingen min sol nå er hjemme. Og meg da. Men jeg er i det minste på bedringens vei

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 07-10-21, 10:25   #310
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Konstant forkjølet her, jeg er hjemme igjen , forrige runde var 3 uker siden. Kanskje ikke så raet kår barn hoster, nyser og snørrer på meg hele tiden.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 10:39   #311
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Det har vært masse, MASSE rhinovirus i omløp, men den ser ut til å flate ut litt, men nå kommer parainfluansavirus sterkt. Så vi skal vel få en runde med hver, tenker jeg, minst. /

RS-virus vokser også masse, det tror jeg blir litt av en sesong.

Og SÅ kommer influensaen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 10:44   #312
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Vond, verkende kropp.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 11:14   #313
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Jeg har blitt skikkelig forkjøla. Satser på at testen jeg nettopp tok er negativ.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 15:55   #314
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Hvorfor i svarte er det så vanskelig å lære seg hvor man skal ligge i en rundkjøring??!!
Kanskje jeg skulle latt det stå til og fått fiksa bilen på andres regning.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 16:44   #315
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.677
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Nå er jeg sur på de som ringer på døra og skal tigge penger og verve til alle mulige organisasjoner. Nå har jeg akkurat vært skikkelig grinete og sur på to stykker fra samme organisasjon fordi de ikke prater sammen. Akkurat det var digg med corona at du slapp sånne folk.
Og typisk, midt i middagslaging.
Jeg støtter de jeg vil, når jeg vil.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 16:55   #316
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Hvorfor i svarte er det så vanskelig å lære seg hvor man skal ligge i en rundkjøring??!!
Kanskje jeg skulle latt det stå til og fått fiksa bilen på andres regning.

Det ville jeg ikke satset på. I rundkjøringsulykker har jeg lest at det vanligvis blir delt skyld. Jeg tror til og med jeg har lest det her.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 17:45   #317
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det har vært masse, MASSE rhinovirus i omløp, men den ser ut til å flate ut litt, men nå kommer parainfluansavirus sterkt. Så vi skal vel få en runde med hver, tenker jeg, minst. /

RS-virus vokser også masse, det tror jeg blir litt av en sesong.

Og SÅ kommer influensaen.

Den forrige runden vi hadde var sannsynligvis parainfluensa (naboen fikk det påvist, og det stemmer med symptomene, som inkluderte vond, lei hoste). Denne er nok rhino, siden det primært er sylta tett, bomull i hodet og masse nysing. Så da er det vel bare RS, en av Coronaene (som ikke er Covid) og influensa igjen, før vi kjører på med de mindre vanlige forkjølelsesvirusene. Jeje. Dette er omtrent som første året med barnehagebarn.

(Jeg hadde aldri - ALDRI - trodd at jeg ville komme til å sette meg inn i de forskjellige forkjølelsesvirusene som finnes, altså. )

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 18:02   #318
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det ville jeg ikke satset på. I rundkjøringsulykker har jeg lest at det vanligvis blir delt skyld. Jeg tror til og med jeg har lest det her.

Hvordan??
Hvis idiotien kjører inn i rundkjøringa når jeg er der så er vel ikke det min feil?

Har en rundkjøring jeg omtrent konsekvent ikke ligger riktig hvis jeg har noen bak meg. Jeg er ikke den eneste har jeg lest når temaet er oppe i avisa.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 18:37   #319
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Nå må kommentatorene på NRK slutte å si at de som taper bronsefinalene i bryte-VM får den "sure fjerdeplassen". De blir nummer 5, siden det er to bronsefinaler!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 07-10-21, 21:03   #320
Bonzai
Superaktiv
 
Bonzai sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 304
Bonzai er litt kulBonzai er litt kul
Standard

Sv: Gruffetråden #9

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Nå er jeg sur på de som ringer på døra og skal tigge penger og verve til alle mulige organisasjoner. Nå har jeg akkurat vært skikkelig grinete og sur på to stykker fra samme organisasjon fordi de ikke prater sammen. Akkurat det var digg med corona at du slapp sånne folk.
Og typisk, midt i middagslaging.
Jeg støtter de jeg vil, når jeg vil.

Kjøpte dette merket og registrerte meg her, lei av alarmselgere i borettslag/blokk.

https://www.ao.no/mathias-kristoffer...33?hideLimbs=1

Bonzai er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no