Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvite/lyse plagg- flekker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-21, 22:11   #21
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Trikset er å ikke ha på hvit t-skjorte når man skal spise noe som helst.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-21, 22:55   #22
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hm. Det har jeg aldri tenkt på. Jeg søler nesten aldri.

Jadda bare gni det inn. ...

Jeg søler egentlig ikke så mye, men nok til at jeg stort sett har sluttet å bruke lyst tøy. I tillegg er jeg uforsiktig og dulter borti alt mulig rart uten å tenke. Mye av det jeg dulter borti setter flekker.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 10:37   #23
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Jeg kan bare glemme hvitt - det er skittent før jeg får det på meg.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 10:41   #24
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Jeg sølet. Konstant. Eller kommer borti ting. Eller noen søler på meg. Eller det blir flekker på andre magiske vis. Jeg suger på å gå med hvite, lyse klær.

Eller klær generelt - det kommer flekker på andre farger også.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 10:58   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jadda bare gni det inn. ...

Jeg søler egentlig ikke så mye, men nok til at jeg stort sett har sluttet å bruke lyst tøy. I tillegg er jeg uforsiktig og dulter borti alt mulig rart uten å tenke. Mye av det jeg dulter borti setter flekker.

Hehe. Ikke meningen å gni det inn. Jeg vet ikke hvorfor jeg sjelden søler (det skjer jo, selvsagt), mulig jeg er veldig påpasselig?

Mannen min er som det du beskriver. Jeg forstår ikke helt hvordan han får det til. Han søler på ALT. På lyse klær viser det jo bedre. Ikke bare mat, men han kommer borti alt mulig. Jeg har sett at når vi begge passerer en vegg, for eksempel, så går jeg ved siden av veggen, mens han av en eller annen grunn kommer borti veggen med jakkeermet slik at det får en flekk. Det er helt typisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 11:19   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Jeg har hatt morgenkaffe med mannen nå, og da koste vi oss med dette temaet.

Han har flere teorier:

-Han er større enn meg og har derfor mindre åpninger å gå gjennom. Feks bildører.
-Han har alltid hatt litt dårlig øyemål i forhold til avstand, måling etc. Ergo feilberegner han ofte.
-Han glemmer ofte å sjekke underlaget før han setter seg på feks en offentlig benk etc.
-Han går ofte i sine egne tanker og snubler gjerne i fortauskanter etc (merker på sko)
-Han er høyere enn meg og har større avstand fra tallerken til munn, tar kanskje også mer mat på gaffelen? (Og det detter av.)
-Han gjør mer fysisk arbeid (feks i hagen) enn meg
-Han er generelt mer klumsete enn mange andre

I en annen tråd skrev jeg om noe sønnen min hadde lest. Veldig generaliserende, men det var slik: Menn tar mat på gaffelen og fører den til munnen. Kvinner tar mat på gaffelen og fører munnen til gaffelen…

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 12:26   #27
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.707
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Jeg er som mannen din Hyacinth, foruten om at jeg ikke er så høy eller veldig stor, men kommer ofte borti ting som setter flekker eller lager blåmerker.

Jeg tror også at det handler for min del om at jeg ikke har så god kontroll på kroppen i forhold til rommet/objektet, om dere skjønner.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-21, 12:46   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Jeg er som mannen din Hyacinth, foruten om at jeg ikke er så høy eller veldig stor, men kommer ofte borti ting som setter flekker eller lager blåmerker.

Jeg tror også at det handler for min del om at jeg ikke har så god kontroll på kroppen i forhold til rommet/objektet, om dere skjønner.

Det tror jeg ikke han heller har. Og der er vi mennesker bare forskjelllige, tenker jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 00:52   #29
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Det er ikke det at jeg er stor som gjør at jeg dulter borti ting altså (155/59). Men distre kan jeg være fortsatt. Jeg har egentlig god kontroll på kroppen, balansen funker, og jeg har god peiling på hvor andre ting er i forhold til meg, men jeg bryr meg på en måte ikke. Folk derimot, de jobber jeg for at jeg ikke skal plage, det skjer ganske ubevisst. Og da blir det av og til flekker på meg i steden for blåmerker på andre.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 01:47   #30
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Dette er tråden jeg hadde tenkt å starte!

Jeg ser også beundrende på alle som svever avgårde i kritthvite bukser og kjoler og bluser, og lurer på hvordan i alle dager de får det til. Har de helt nye klær, eller klarer de å unngå flekker og svette slik at de slipper å vaske dem? Eller klarer de å holde dem så kritthvite gjennom vask?

Jeg får fort flekker. Ikke nødvendigvis av mat, men av at jeg plutselig får en unge eller en hund opp i fanget eller jeg setter rumpa nedpå et sted jeg ikke burde. Eller jeg må bære ting eller hva som helst, egentlig.

Så hva er trikset? Bortsett fra å være En som ikke søler og ha godt øyemål.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 09:12   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Jeg vet ikke hva trikset er, men jeg skal passe på å kose meg med de hvite klærne fra nå av, i visshet om at andre misunner meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 09:18   #32
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Jeg er en som søler og dulter.

Jeg har min teori på det, og det er at jeg tenker fortere enn jeg handler, så hjernen min er et sted foran kroppen. Typisk alltid går i dørkarmer, har problemer med å lese tydelig høyt, og dulter borti alt som kommer i min vei.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 10:17   #33
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er en som søler og dulter.

Jeg har min teori på det, og det er at jeg tenker fortere enn jeg handler, så hjernen min er et sted foran kroppen. Typisk alltid går i dørkarmer, har problemer med å lese tydelig høyt, og dulter borti alt som kommer i min vei.

Det var teorien sin det. Herved adoptert av meg. Selvfølgelig er det årsaken.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 10:23   #34
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Ja, men klart, vi er jo ulike, vi mennesker. Det ser jeg jo daglig på mannen min og meg. Jeg forstår for eksempel heller ikke hvordan han klarer å ha smør eller syltetøy på fingrene sine uten å merke det! Man kjenner det jo?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 11:35   #35
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, men klart, vi er jo ulike, vi mennesker. Det ser jeg jo daglig på mannen min og meg. Jeg forstår for eksempel heller ikke hvordan han klarer å ha smør eller syltetøy på fingrene sine uten å merke det! Man kjenner det jo?

Neida, det gjør «man» ikke!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 11:58   #36
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.820
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, men klart, vi er jo ulike, vi mennesker. Det ser jeg jo daglig på mannen min og meg. Jeg forstår for eksempel heller ikke hvordan han klarer å ha smør eller syltetøy på fingrene sine uten å merke det! Man kjenner det jo?

Nemlig! Jeg må stadig si til mannen at han har sølt saus eller smør på hendene eller ved siden av munnen. Han er helt håpløs med det der. Søl på hendene gir søl på klærne osv. Uhelbredelig.
Jeg kjenner det hvis jeg søler på meg, jeg hater å være klissete.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-21, 12:01   #37
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvite/lyse plagg- flekker

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Neida, det gjør «man» ikke!

Nei, det er jo åpenbart.

Egentlig tenker jeg det hadde vært interessant å teste dette. Oppfordrer herved alle til å ta litt smør på hånda og gå rundt med det en stund. Jeg (og de av mine venninner jeg har diskutert dette med) merker det iallfall godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no