Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Grilling i (lav)blokk - yay or nay?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er det greit å ha kullgrill når man bor tett på (tett på som i sameie/blokk) andre?
Yay! 11 20,37%
Nay! 37 68,52%
Hæ? Grilling? 6 11,11%
Deltakere: 54. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-04-21, 12:37   #21
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

her brant en lavblokk faktisk ned for 2 år siden pga grilling med kull, det var vind og glør hadde blåst inn på naboens terrasse. Mange familier ble husløse.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 12:46   #22
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Jeg ville nok tatt det opp med styret, og fokusert på brannfare.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 12:56   #23
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Av grunner som skissert i HI og på grunn av brannfaren er det vedtektsfestet at det ikke er lov med kullgrill i borettslaget jeg bor i som består av lavblokker i 2 og 3 etasjer. Elektrisk grill og gassgrill er lov.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 13:04   #24
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Jeg er vant med kullgrill forbudt, elektrisk og gass er godkjent pga brannfare og sjenerende lukt for naboer.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 13:24   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Hos min datter som bor i blokk, er kun elektrisk grill tillatt på private uteplasser (=balkonger). Men de har store fellesarealer ute hvor man kan grille hvis man gidder å dra med seg alt ut.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:42   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Jeg synes gassgrill er greit, men ikke kullgrill. Jeg har bodd i et borettslag hvor bare elektrisk grill var lov, og bor nå i et sameie hvor gassgrill er lov, men kullgrill forbudt, og det passer meg bra. Hele strøket lukter grill mesteparten av sommeren, men så lenge det ikke er svart kullos, er det greit for meg.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:48   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Hva enn som står i vedtektene, men kull bør gjerne være forbudt pga brannfaren, så ta det opp med styret om det ikke er det, ville jeg tenkt. (Lukt også, men det er nå et mer gnagbart argument å gå for at det sies sånn av brannverns-årsaker. Det er ikke subjektivt. Hva som er sjenerende lukt er subjektivt)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 16:08   #28
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.992
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Uavhengig av det med lukt og bry, ville jeg vært rimelig opptatt av de svimerkene, om jeg var A.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 17:25   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Så lenge ikke vedtektene sier noe om det må det da være lov. Det går an å si fra at det er til sjenanse, men jeg ville heller tatt det opp med styret med tanke på å ev. få til en vedtektsendring.

Enig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 17:44   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

I mi blokk er det heller ikkje lov med kull. Det står ofte i vedtektene til borettslaget/ Sameiet. Så første steg er kanskje å lese vedtektene og melde inn til styret dersom det står. Ev. melde sak til årsmøte (og begrunne med brannfare) dersom det ikkje står frå før.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 19:07   #31
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Ikke greit.



Klippet fra den blå boksen på høyre side på nettsiden:
https://brannvernforeningen.no/gode-...eise/grilling/

Jo, men balkong i 2. etasje og platting / terrasse i 1. etasje er ikke det samme, der kan det grilles uten at det er under tak, gjerne? Blir ikke det samme brannfare som å grille i egen hage?

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 19:25   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Platting utenfor egen leilighet er jo noe annet enn på balkong? Ikke mer brannfarlig der enn at jeg hadde grillet på min platting i min tomannsbolig?

jeg tenker nesten det er greit, jeg. På bakkenivå, en av tingene man kan oppleve når man lever tett. Jeg slet med en nabo som røykte i en av naboleilighetene da jeg bodde i blokk. Soveromsvinduet mitt var ikke helt tett, så det luktet stadig inn.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 19:34   #33
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Jeg noterer at jeg ikke må kjøpe leilighet i et borettslag eller sameie som ikke har grilling på balkonger som forbudt i husordensreglene. Jeg syns jo at gassgrill også kan medføre endel røyk og røyklukt i gitte tilfeller, vi fikk grillosen inn i huset vårt for et par uker siden.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 20:32   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Siden jeg er sterkt medskylding i at vi griller (på gass) ca hver eneste oppholdsdag fra nå til skolen er igang, så bør vel mange være glad for at jeg ikke har tenkt å bo i noe sameie da. Vi innledet grillsesongen for over ei uke siden og har hatt i alle fall 4 grillede middager, vi griller ikke pizza, vi hadde taco på fredag (det snødde) og var hos mine foreldre på søndag så da ble det ikke grilling. men i går og i dag, og trolig resten av uka også, det meldes sol!

Enebolig på landet er nok bra da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-21, 08:34   #35
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Opprinnelig lagt inn av Sweetie, her.

Jo, men balkong i 2. etasje og platting / terrasse i 1. etasje er ikke det samme, der kan det grilles uten at det er under tak, gjerne? Blir ikke det samme brannfare som å grille i egen hage?

..bortsett fra at i egen hage brenner man gjerne ned bare sin egen bolig, ikke andre sin i samme slengen. Det var det som skjedde i eksempelet jeg nevnte, de grillet på bakkeplan, men det var vind og glør fløy inn på andres balkong.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-21, 08:42   #36
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

Skulle til å løpe inn og si jaaaa, men jeg forutsatte at det ikke var kullgrill og brannfare det var snakk om. Vi bor i bygård og får ofte grillos fra naboene inn. Det er lukten av sommer og jeg elsker det. Men det er altså snakk om gassgrill.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 09:39   #37
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?




Vedlagte bilder
Filtype: jpg E7D65C3B-0C19-4CB3-86DF-9B6F77402216.jpg (7,8 KB, 120 visninger)
__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 09:57   #38
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay og nay?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 12:18   #39
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay or nay?




Det ordnet seg for min bekjente forresten - grillfolkene solgte, og de håper nye eiere er mer tilsnakkende. Det skal sies at grillfolkene måtte male leveggen på verandaen før de solgte, siden den hadde sorte svimerker. :O Så jeg tror de øvrige var lettet for at de flyttet.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 23:11   #40
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grilling i (lav)blokk - yay or nay?

Tenker de øvrige bør tenke på vedtektsendring i tilfelle flere grillglade flytter inn.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no