Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-21, 19:13   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Etter å ha sagt nei til å hente ei venninne i dag, spurte jeg mannen hvor sær jeg var på en skala fra 1-10. Han svarte 8. Det lever jeg helt fint med.

Nå skal det kanskje nevnes at det var en helt unødvendig biltur, da. Nevnte venninne spurte om jeg kunne hente henne (hun har ikke lappen) og ville kjøre et stykke for å gå en kort tur. Jeg foreslo å gå i nærområdet her hvor vi bor og forklarte hvorfor.

Det er ikke så lenge siden jeg kjørte ei annen venninne til en avtale på sykehuset. Det blir noe annet.

Hva gjør du?

(Må legge til at det er mye smitte i dette området. Og jeg har enormt med nærkontakter i jobben min.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:15   #2
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Ja det har jeg.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:16   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Bortsett fra barna og min mor har jeg sjelden passasjerer, men jeg hadde ikke hatt problemer med det.
Skal forresten på tur i regi av kommunen i morgen, og da kan det hende jeg må ha med meg noen i bilen. Det er ikke alle i turgruppa som har bil nemlig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:17   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Ja. Vi har ei venninne som vi har hatt på besøk fire ganger siden pandemien begynte. Hun bor alene og har ikke sosial omgang med andre enn oss. Mannen henter og kjører henne hjem.

Noen andre har ikke vært aktuelt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:18   #5
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Ja, kollega fra jobben.
Jeg er jo i nærkontakt med dem på jobb likevel.

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:19   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Jeg hadde svart som deg, en unødvendig biltur hadde ikke blitt aktuelt. Hvis den føltes nødvendig for min venn så hadde jeg vurdert nytte opp mot risiko.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:26   #7
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.844
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Nei.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:28   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Har hatt noen av barnas venner, men det er sjeldent.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:31   #9
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.720
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Vi lar bestekompisen og kjæresten til eldste sitte på til ungdomsklubb, en gang i uka.

Fjols er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:42   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Har sittet på med en venn en gang. Han er i risikogruppe og jeg hadde på munnbind. Har ikke bil selv.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:48   #11
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Nei, men det har jeg praktisk talt aldri uansett.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 19:54   #12
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.646
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Eh, nei. Definitivt ikke. #oslove

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 20:03   #13
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.227
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

2x i løpet av det siste året, bortsett fra husstanden da. Den ene gangen fordi det var iskaldt og vennen til sønnen hakket tenner, og da vurderte jeg at den smitterisikoen tar vi, men det var en ganskekort tur. Den andre gangen var det min mor, som måtte en tur på legevakten, og det definertejeg som en nødvendig tur, og mindre risiko enn en drosjetur.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 20:14   #14
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Ja. Har ganske ofte med en på fotballaget til junior. Hvis ikke kommer han ikke på trening. Ellers så sitter jeg på familie om det er hensiktsmessig. Som da jeg og søstersen gikk på tur her en dag. Eller mor kjørte meg for å hente bil på verksted. Ellers ikke. Min familie er jeg ganske tett med uansett siden barna er hverandres lekekamerater og de eneste de har besøk av. Bor på sted som ikke har hatt smitte på ukesvis og som generelt har hatt få smittede. Ved lokalt utbrudd hadde jeg nok unngått å sitte i bil med søstersen og heller kjørt to biler ved utflukt f.eks.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 20:44   #15
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Ja, eg har hatt barna sine vennar i bilen fleire gangar. Dei samme vennane som også er på besøk hos oss av og til og sitt rundt samme middagsbord som oss.
Eg kan ikkje hugse at eg har hatt andre voksne i bilen det siste året, men hadde ikkje hatt noko problem med det om nokon eg kjente hadde spurt meg om å få sitte på. Hadde kanskje bedt dei om å sitte i baksetet.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 20:51   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Ja, naboen. Kjører min datter og venninna (som altså er naboen vår) til håndball jevnt og trutt, og ofte er da mora med, så sitter vi og skravler mens jentene trener. Vi er tilnærmet samme kohort uansett, min datter "bor" hos naboen etter skoletid uansett.

Har også tatt med sønnen til en annen nabo hjem fra korpsøving, to minutter i samme bil tenker jeg at vi tåler.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 20:52   #17
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Har et barn på skrå bak meg i bilen når jeg kjører mine to til korpsøving. Uten samkjøring måtte jeg tatt barna ut av hele korpset dette året, øvingene har vært på rare steder hvor biltransport har vært nødvendig.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 20:56   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Ja, det har jeg. Har også sittet på.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 20:59   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Når jeg har sittet på men svigerinnen min, har vi hatt på munnbind.

Når datter, mannen og barnebarnet har kjørt med meg, hadde vi munnbind helt til hun og jeg ble vaksinert.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 21:15   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona: Har du passasjerer i bilen din?

Vi har hatt det litt tidligere, vi har samkjørt til håndballtreninger når det har vært håndball. Men det har jo vært i svært korte og få perioder og da har skolen vært på gult også. Nå trener de bare ute i små grupper og skolen er på rødt og da kjører vi lillesøster alene fordi hun er i en annen kohort enn de andre fra samme skole.

Vi har ellers svigermor i bilen når vi må fordi hun ikke har alternativer. Da pleier vi og hun å bruke munnbind. Sist det skjedde med henne og hele familien var i jula, men mannen har kjørt henne litt etter det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no