Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?
Nei, jeg har fulgt alle regler og anbefalinger det siste året 67 39,64%
Ja, men jeg tror ikke på pandemien, og forholder meg ikke til reglene 0 0%
Jeg har ikke brutt regler, men kanskje trosset noen anbefalinger i ny og ne 84 49,70%
Ja, jeg har brutt reglene noen ganger, fordi (forklar gjerne i tråden) 12 7,10%
Ja, men det er fordi jeg bor på et sted med lite smitte 6 3,55%
Nei, men jeg hadde gjort det hvis jeg ikke var redd for å bli sladret på 0 0%
Annet 4 2,37%
Munnbind og antibac 5 2,96%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-21, 23:37   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.967
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har fulgt alle regler.

Jeg har brutt én anbefaling - jeg ga moren min en klem da hun hadde funnet broren sin død på stuegulvet.

Faen heller. Jeg føler veldig for å kaste stein.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:37   #22
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.401
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har ikke brutt noen regler, men tøyd anbefalingene et par ganger for å hjelpe svigerforeldrene mine og i fjor sommer da det var veldig lite smitte så satt vi litt før nærme hverandre utpå kvelden på en liten kollegasamling på en uterestaurant.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:39   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har ikke gitt mamma en klem en gang. Selv om hun har rast ned i vekt og liksom bare forsvinner foran øynene på oss.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:41   #24
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg har ikke gitt mamma en klem en gang. Selv om hun har rast ned i vekt og liksom bare forsvinner foran øynene på oss.

Hva med å teste seg, og å gi henne en klem rett etterpå?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:44   #25
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ja, det har jeg. Barna har venner utenfor sin kohort, og de har møttes. Barnas psykiske helse trumfer.
Vi voksne klarer oss.
Har nok også gitt klemmer til andre enn husstanden.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:46   #26
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Noterer meg at Kari Jaquesson ikke er på FP. :skuler mot alternativ 2:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:46   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.859
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg/vi har ikke brutt noen regler som vi vet om i alle fall.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:46   #28
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.112
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg antar jeg har brutt regler, men litt usikker, mest sannsynlig noen anbefalinger og derfor ikke noe kriminelt. Mulig jeg har sittet for nærme på en restaurant i sommer. Vi var i Danmark i sommer, det var jo lov men ikke oppmuntret til. Jeg har hatt to venner på middag noen ganger og vi har vært på noen middager med tre andre. Vi har sett besteforeldre selv om de ikke er vaksinert.

Men jeg har ikke hatt fest og reist til Sverige, brutt karantene, gått syk på jobb osv. Jeg bruker munnbind, omgås ikke flere enn jeg skal og er ikke på sammenkomster med fler enn lovlig antall personer.

__________________
07 og 10

Sist redigert av Pelle : 18-03-21 kl 23:58.
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-21, 23:52   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Så vidt jeg vet har jeg ikke brutt noen regler eller trosset noen anbefalinger.

Samme her. Vi kunne til og med vært flere i konfirmasjonen og bisettelsen.

Men jeg klemte min eksmann i høst selv om hun ene sykepleieren på sykehjemmet sa nei (de andre sa ja). Han var da svært syk og vi hadde ikke smitte i vårt fylke, så vi tok sjansen.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 19-03-21 kl 18:27.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 00:07   #30
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Mnei. Jeg har ikke ikke brutt noen regler, er innafor med god margin. Har muligens brutt et par anbefalinger. I påsken i fjor var det vel sterkt anbefalt å ikke ha besøk - da inviterte vi en av mine kolleger på besøk på verandaen.

Jeg har ikke klemt foreldrene mine på et år, kun sett dem en håndfull ganger, sjøl om vi bor på samme boligfelt. Svigers bor i samme kommune, vi har nesten ikke sett dem, heller. Ingen av dem klemmer ungene. I bursdagen til eldste ba vi bare besteforeldre, så vi ikke skulle være mer enn 9 til sammen - vi pleier å være 17. Mannen fylte 40 i fjor - da ba vi ingen, ikke foreldrene hans en gang. Jeg gikk ikke i begravelsen til en av pappas beste venner, som var som en onkel for meg da jeg var barn. Vi spiser ikke på restaurant, vi reiser ingen steder, vi besøker ingen, vi bruker munnbind når vi handler, og nå som butikkene er stengt, drar vi én voksen og lar ungene være igjen hjemme. Vi drar ikke på kjøpesenteret i nærmeste by, men handler på nett, lokalt, eller lar være. Ungene har hatt venner på besøk 2-3 ganger hver det siste året, fra egen kohort. Mannen har sitti på hjemmekontor siden mars i fjor. Jeg ser ikke hvordan vi kan være særlig mer forsiktige enn vi er nå.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 22-05-21 kl 01:10.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 00:23   #31
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg tenker det er lov å bruke huet i disse tider.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 00:38   #32
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har vært en gang på restaurant med for mange, men det er det eneste vi har gjort, har avlyst, avlyst, avlyst. Ungene har vært hjemme hele tida. En klem til mamma da hun mistet søsteren sin. Ellers ingenting.

Så sånn sett var mitt overtramp det samme som Erna sitt. Men mitt kommer ikke i avisa. Og kveler dugnadsånden til hele landet. Og bortsett fra dette så treffer vi rett og slett ikke en kjeft.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 01:25   #33
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg svarte "Ja", fordi. Jeg har trosset anbefalinger i jobbsammenheng. Fordi det har vært strengt nødvendig for firmaets del. Kanskje ikke direkte brudd heller, men i en veldig tåkete gråsone. Privat har jeg også vært i gråsonen, det var når vi tok opptelling på antall kontaktpunkter ifb med julaften og nyttårsaften.

Og vi har brutt anbefalingen noen ganger ved å ha reist 2 personer fra husstanden i butikken.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 06:13   #34
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.723
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ikke med viten og vilje. Det går av og til en kule varmt på jobb og det kan tidvis være vanskelig å holde avstand i klasserommene, men jeg prøver å passe på.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 06:22   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg er nok nærmere enn en meter på jobb i blant.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 06:28   #36
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har ikke trosset regler eller anbefalinger, men hva angår det siste så har det hendt at meteren er blitt i korteste laget ved passeringer på tur og i butikk. Reglene er ikke vanskelige å følge, og jeg har hatt god kontroll på anbefalinger også. Fulgt alt bortimot slavisk og tenkt at det som er lov ikke nødvendigvis er lurt. Nå har jeg heller ingen nærkontakter pga høyt smittetrykk, og ser fram til vaksinering og muligheten til å klemme barn og barnebarn. Og jammen skal ikke eksen få en god klem også.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 06:52   #37
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.356
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ikke brutt regler nei. Har tolka litt «tilpasset vår familie» det med besøk hos eneboende, da det ikke var anbefalt med mer enn 1 eller 2 besøk. Min gamle mor fikk besøk av alle hennes 4 barn. Selvsagt ikke samtidig, men i løpet av perioden anbefalingen gjaldt.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 06:55   #38
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg har ikke trosset anbefalinger, men jeg kan ha kommet i skade for å ikke alltid følge dem 100%. Type meteren. Jeg har prøvd å følge alle anbefalinger etter beste evne, også de som ikke har vært generelt etterlevd i perioder med lite lokal smitte.

Heilo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 07:03   #39
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Tror ikke jeg har brutt noen regler. Isåfall er det ikke bevisst. Har stort sett forholdt meg til anbefalingene også, men det har hendt ved noen tilfeller at meteren ikke blir overholdt hele tiden i sosiale settinger.

Hadde det vært mulig(og ikke forbudt), hadde jeg dratt på trening i nabokommune den perioden treningssenterene var stengt :bombe:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-21, 07:06   #40
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Eg har brutt reglar. Fordi eg ikkje orka den sosiale belastninga med å vere den "kjipe" som ikkje deltok.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no