Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #3

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-21, 00:15   #661
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Når mamma sier hun skal ha barnebarnuke på hytta, vel hun glemte visst å invitere mitt barn dette året også. Hadde ko vært fint om hun spurte om min også ville.

Så sårt!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv  
Gammel 13-07-21, 00:17   #662
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

I alle dager, Chablis! Så vondt.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 13-07-21, 00:21   #663
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Når mamma sier hun skal ha barnebarnuke på hytta, vel hun glemte visst å invitere mitt barn dette året også. Hadde ko vært fint om hun spurte om min også ville.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 13-07-21, 07:14   #664
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

I alle dager, Chablis! Så vondt.

Det er det, jeg savner definitivt pappa ekstra mye når sånt skjer, han som stadig kjørte de 50 milene ned til oss og han som tok barnebarnet med på hytta.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 13-07-21, 08:27   #665
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Når kombiskapet kjøl/frys slutter å virke, og man må ringe tre forskjellige telefonnummer for å få avtalt en time for service, (deres krav for å håndtere reklamasjonen), og forslaget deres er 3. august?!?

Det er ikke mulig å snakke med noen av de som tar telefonen, de sier bare NN skal ringe tilbake, og så kommer det sms med mye tidspunkt - som ikke kan besvares.

Ting tyder på at flere enn oss ser på skapet som tapt, men tenk om det var fiksbart. Man klarer seg nokså dårlig i tre uker i juli uten kjøleskap. (Og fryser.)

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv  
Gammel 13-07-21, 09:11   #666
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.713
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Når kombiskapet kjøl/frys slutter å virke, og man må ringe tre forskjellige telefonnummer for å få avtalt en time for service, (deres krav for å håndtere reklamasjonen), og forslaget deres er 3. august?!?

Det er ikke mulig å snakke med noen av de som tar telefonen, de sier bare NN skal ringe tilbake, og så kommer det sms med mye tidspunkt - som ikke kan besvares.

Ting tyder på at flere enn oss ser på skapet som tapt, men tenk om det var fiksbart. Man klarer seg nokså dårlig i tre uker i juli uten kjøleskap. (Og fryser.)

Kontakt forhandler og krev lånekombiskap, forbrukerkjøpsloven gir deg rett til det ved reklamasjon.

Cauchy er ikke aktiv  
Gammel 13-07-21, 10:11   #667
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

Kontakt forhandler og krev lånekombiskap, forbrukerkjøpsloven gir deg rett til det ved reklamasjon.

Det vet jeg. Vi har kjøpt og installert nytt, jeg var ikke særlig fornøyd heller da det rent faktisk virket. Og jeg orker ikke å bruke masse tid og ressurser på å vente på at de skal forsøke å fikse noe som ikke er fiksbart. Men de mener altså at de ikke kan håndtere reklamasjonssaken før en tekniker har bekreftet at skapet er kaputt - og det bruker de altså (minst) tre uker på.

Nå handler det om å få igjen passe penger, eller nytt skap som vi heller får selge selv.

Men jeg er sjokkert over håndteringen dersom dette rent faktisk hadde vært krise for oss. Og opplegget som stenger for å dokumentere den helt håpløse kundebehandlingen. IKEA, forøvrig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06

Sist redigert av Anda : 13-07-21 kl 10:44.
Anda er ikke aktiv  
Gammel 13-07-21, 14:43   #668
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Når mamma sier hun skal ha barnebarnuke på hytta, vel hun glemte visst å invitere mitt barn dette året også. Hadde ko vært fint om hun spurte om min også ville.

Det gjør vondt

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv  
Gammel 15-07-21, 17:30   #669
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Det vet jeg. Vi har kjøpt og installert nytt, jeg var ikke særlig fornøyd heller da det rent faktisk virket. Og jeg orker ikke å bruke masse tid og ressurser på å vente på at de skal forsøke å fikse noe som ikke er fiksbart. Men de mener altså at de ikke kan håndtere reklamasjonssaken før en tekniker har bekreftet at skapet er kaputt - og det bruker de altså (minst) tre uker på.

Nå handler det om å få igjen passe penger, eller nytt skap som vi heller får selge selv.

Men jeg er sjokkert over håndteringen dersom dette rent faktisk hadde vært krise for oss. Og opplegget som stenger for å dokumentere den helt håpløse kundebehandlingen. IKEA, forøvrig.

In all fairness; jeg ringte det vanlige kundeservicenummeret, og ba om en e-post adresse for å kunne dokumentere reklamasjonen og den håpløse håndteringen. Etter en time i telefonkø der, fikk jeg kontakt med en svært hyggelig og serviceminded medarbeider, som var enig i at dette var håpløst, at jeg skulle fått tilbud om låneskap med en gang, og var kritisk til at Electrolux ikke fikset dette.

Enden på visa ble løfte om heving, altså refusjon av full kjøpesum. Og et gavekort. Retur av defekt skap fikser vi selv.

Jeg er svært glad for a) kredittkort b) handlekraftig og handy ektefelle c) egen evne til saklig argumentasjon og d) kald rosévin.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06

Sist redigert av Anda : 15-07-21 kl 17:48.
Anda er ikke aktiv  
Gammel 20-07-21, 18:42   #670
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Jeg har en batshit crazy dame jeg stalker på FB. Hun er selvfølgelig Trump tilhenger og har fulgt hans rallyer rundt om i USA, hun er det jeg kaller en vaskeekte "Karen", omtaler alle med "Honey, Sweetie, Dear".

Jeg hadde henne som venn tidligere, men slettet henne når det virkelig begynte å ta av I 2015/16. 50% av det hun postet på FB før/etter valget 2020 ble slettet av FB.

Hun er SELVFØLGELIG vaksine motstander. Hun er "Make America Great again" til sin hals og jeg gapskrattet når hun skrøt av sin US army mann som hadde kjøpt seg "The car of his dream". En Toyota. Jeg holdt på å skrive en sirlig kommentar da. Men!!
NÅ, i dag kjenner jeg veldig på å skrive en kommentar til henne.. Hun skriver nemlig om hvor mye hun gleder seg til å reise til Hellas i september! For senere å vrenge ut av seg skremselspropaganda om vaksine. Jeg bare lurer på hvordan jeg kan formulere meg på en nedlatende og belærende måte, om det er mulig å banke noe som helst inn.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 21-07-21 kl 00:41.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 21-07-21, 00:28   #671
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.442
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Grøss. Jeg har måttet unfollow et par slike selv, Fløyel. Jeg blir så innmari skuffa over alt folk som virker så oppegående og likandes faktisk er helt blåst.

Du kan jo vinkle det som oppriktig bekymring for henne? Noe annet når uansett ikke inn. "Kjære Karen, jeg blir så bekymret for deg når jeg ser du planlegger å dra til Hellas. Tenk om du blir smittet og syk der, på greske sykehus langt hjemmefra?"

Timar er ikke aktiv  
Gammel 21-07-21, 00:46   #672
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Timar, jeg har lyst til å legge meg på hennes nivå mtp formulering, så jeg tenker mer i retning, "Hei Honey! Jeg foreslår at du leser deg opp på innreiseregler for Europa istedenfor å lese all BS Trump spyr ut av seg før du kjøper billett, for enten tar du den helvetes vaksinen eller så blir du hjemme. Du kommer ikke til å slippe inn i et jævla land i Europa uten å være vaksinert. OK Sweetie? Kiss and hugs" Smilefjes.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 21-07-21 kl 00:59.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 21-07-21, 08:35   #673
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Jeg liker den, Fløyel. Veldig godt!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 21-07-21, 09:23   #674
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Er det ikke morsommere å la henne bruke opp pengene sine på reise og hotell, og sitte der med skjegget i postkassa?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 21-07-21, 09:25   #675
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Hun kommer inn i Hellas uten å være vaksinert. Hun må bare ha tatt en test før hun reiser.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 21-07-21, 10:37   #676
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Er det ikke morsommere å la henne bruke opp pengene sine på reise og hotell, og sitte der med skjegget i postkassa?

Det beste er jo kanskje om hun drar og blir sittende på hotell i 10 dager i karantene ja.


Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hun kommer inn i Hellas uten å være vaksinert. Hun må bare ha tatt en test før hun reiser.

Hun er typen som kan lage en scene fordi typer som henne mener det er brudd på menneskerettigheter at de ikke kan reise fritt og at hun blir tvunget til å bli testet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 21-07-21, 12:07   #677
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

HÅNDTVERKERE!!!

Det som skulle ta fire dager har nå tatt to samfulle uker, og de er fortsatt ikke ferdige. Jeg KLIKKER!!!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 21-07-21, 12:36   #678
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Flått jeg ikke har oppdaget , som endte med borreliose og 14 dagers hestekur.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-07-21, 15:22   #679
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Fløyel: Det første utkastet er bra de, bare føy til det om negativ test og et par ekstra sweetie og honey.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 20-08-21, 11:01   #680
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #3

Youtube viser meg FUKKINGS TÅFUNGUSREKLAME med TÆR hele jævla tiden (må bruke youtube på jobb). HVOR HAR JEG SAGT AT JEG ER REMOTELY INTERESTED I SÅNT? DET ER SÅ DISGUSTING.

Takk for meg.

Neket er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no