Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har barna på seg på skolen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-16, 22:40   #21
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Førsteklassingen her nekter å bruke ull, han har litt atopisk hud og klør om han blir for varm. Han bruker joggebukse og tynn genser inne, og beholder det under eventuelt fleece-mellomlag og skallbukse pluss fora vinterjakke. Fleecehals, et par luer og et par votter, regntøy, cherrox, refleksvest, innesko og skiftetøy har han også på plassen. Når det blir kaldere enn 20- får jeg muligens lurt på ham noe superundertøy.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 22:42   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Førsteklassingen her nekter å bruke ull, han har litt atopisk hud og klør om han blir for varm. Han bruker joggebukse og tynn genser inne, og beholder det under eventuelt fleece-mellomlag og skallbukse pluss fora vinterjakke. Fleecehals, et par luer og et par votter, regntøy, cherrox, refleksvest, innesko og skiftetøy har han også på plassen. Når det blir kaldere enn 20- får jeg muligens lurt på ham noe superundertøy.

Kaldere enn minus 20? Tuller du nå eller får dere det virkelig så kaldt?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 22:50   #23
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kaldere enn minus 20? Tuller du nå eller får dere det virkelig så kaldt?

Tuller ikke. Minus 20 har vi relativt ofte utover vinteren. Det hender vi har korte perioder med temperaturer ned mot minus 30, typisk i februar-mars. I 2010 var det dritkaldt hele mars, vi tok med storebror hjem fra sjukehuset i 27 blå, og kunne ikke ta ham med ut før etter ni dager... I fjor hadde vi minus 27 en tre-fire dager i strekk en gang eller to. Vi bor for øvrig en times tid fra Oslo - men i et kuldehøl. Ungene i barnehagen får være inne når det blir så kaldt, altså, regner med det gjelder skoleungene også.

Femåringen min bruker for øvrig ull under vinterdressen så fort det blir minusgrader, han er en frossenpinn. Storebror liker ikke å bli for varm.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 22:54   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Det er da ganske vanlig mange steder i innlandet at man får dager med temperaturer under -20 i løpet av vinteren.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 22:56   #25
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er da ganske vanlig mange steder i innlandet at man får dager med temperaturer under -20.

Jepp.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-16, 22:57   #26
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.864
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Kuldehøl her også, litt under en halvtime fra Oslo (sikkert Matilda sitt som har strukket seg helt hit ). Første vinteren etter at vi flyttet hit fra Oslo var det mellom -20 og -30 nesten hele desember. Jeg er fra Nord-Norge og har aldri opplevd lignende. Skal sies at det ikke har vært så ille igjen, det var sikkert bare velkomsthilsen, det pleier å være noen få dager med rundt -20 hver vinter og ellers "normale" vintertemperaturer.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 08:25   #27
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.438
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Min gutt går på sentrumsskole i Oslo. Han bruker vanlige klær hele året, evt. ullstilongs under jeans når det er kaldt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 09:10   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.553
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kaldere enn minus 20? Tuller du nå eller får dere det virkelig så kaldt?

Den morgenen poden ble født var det -34 grader. Og det er jo ikke ekstremt om man ser på hele Norge.

På podens skole er det mange som bruker dress, men jeg ville nok valgt todelt uansett. Hjemme har poden dress og ville det selv.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 09:19   #29
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Min femteklassing går i vanlige klær under foret bukse og dunjakke (vanntett parkas hvis det er veldig vått). Hvis det er under -15 har hun ullundertøy under, og hvis de skal være mye ute (vinterdag, akedag, turdag). Ellers er de jo ikke så lenge ute, så da trenger hun ikke ull.

De første årene på skolen gikk hun bare i ullundertøy inne på skolen, men det har hun sluttet med. Bruker ikke mellomlag annet enn hvis de skal være lenge ute, det er ekstra kaldt, eller hun bruker tynt ytterlag (skitøy f.eks.)

Jeg syns det er viktigst med gode votter, lue, og noe i halsen (buff fungerer best for mine).

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 09:34   #30
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Her fikk ungene velge selv om de ville ha dress eller todelt. Eldstejenta hadde dress i førsteklasse, deretter todelt. Guttungen hadde todelt fra og med første (mulig han hadde det siste året i barnehagen også, jeg husker ikke helt) mens minstejenta hadde hel dress til og med tredjeklasse, og egentlig ville ha det også i år, i fjerde. Men siden vi har svært god bukse og jakke liggende fra før, som hun også liker godt, kjøper jeg ikke et så dyrt plagg nytt (så hvis noen skulle ha liggende en hel dress i str 134-140 i god stand som de vil ha solgt, som ikke er rosa eller lilla, så er jeg interessert).

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 09:37   #31
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Min femteklassing vil også ha dress. Men det er så vanskelig å finne stor nok, de er utsolgt over alt - det er ikke så mange dresser som går langt nok opp (hun trenger minst 146). Hun liker ikke å få snø på ryggen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 09:48   #32
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Er det vanlig å ha skiftetøy liggende på skolen?

Kanskje jeg heller bør kjøpe vinterbukse (med seler?) og vinterjakke? Hun kommer til å nekte å bruke dress om ikke de andre også gjør det.

En vinterjakke vil de uansett trenge. Skal man ut uten å leke trenger man ikke dress. Jeg hadde startet med jakke og bukse. Hvis hun ønsker seg dress hadde jeg heller kjøpe etter hvert. To sett kan være fint hvis det blir vått, så da kan du supplere med en dress hvis det er behov.

Vintrene i Oslo er like våte som de er kalde. Det kan bli -15-20, men det er virkelig unntakene og varer sjelden lenge. Pass derfor på at du får vintertøy som tåler vann.

Mine har hatt skiftetøy så lenge de går på aks. Da er dagene lange og de får ikke gå hjem selv og skifte hvis de er våre. Det er sjelden i bruk. Noe utvasket og litt stort/lite er helt fint.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 09:58   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Da Hiawata gikk på AKS hadde han fullt skiftetøy der + regntøy og støvler, og han hadde dress i starten. Det varierte veldig hva ungene hadde. Dressen hang der gjerne i uka, også tok vi den med hjem i helgene. Han har hatt bokse/jakke i tillegg, slik at vi kunne bytte på.

Om vinteren loffet de fleste ungene rundt i ull-undertøyet inne på AKS; kanskje bare med bukse over; enten jeans eller joggebukse.

Ekstra votter er også viktig i Oslo, de blir ofte klissvåte.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 21:26   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er da ganske vanlig mange steder i innlandet at man får dager med temperaturer under -20 i løpet av vinteren.

Sikkert, jeg har bare bodd langs kysten og ikke opplevd mer enn minus 18 her og selvsagt endel kaldere på Hovden.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 21:33   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Sikkert, jeg har bare bodd langs kysten og ikke opplevd mer enn minus 18 her og selvsagt endel kaldere på Hovden.

Joa, men jeg blir jo litt imponert hvis du likevel ikke har fått med deg at slike temperaturer er vanlige mange steder i landet. Jeg mener, du må vel ha sett et værkart eller to i ditt liv.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 21:41   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Joa, men jeg blir jo litt imponert hvis du likevel ikke har fått med deg at slike temperaturer er vanlige mange steder i landet. Jeg mener, du må vel ha sett et værkart eller to i ditt liv.

Jada, bare glemt det rett og slett. Men trodde det var mer i nord det var så kaldt, ikke rett rundt Oslo liksom.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 21:47   #37
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jada, bare glemt det rett og slett. Men trodde det var mer i nord det var så kaldt, ikke rett rundt Oslo liksom.

I Tromsø har det fremdeles aldri vært så kaldt som -20. I Oslo er det ganske vanlig at det bikker under -20 om vinteren, og på det indre Østlandet kan det bli mye kaldere. (I indre Troms også, for all del! Hovedforskjellen er mellom kyst og innland, ikke mellom nord og sør.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 21:56   #38
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.382
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Ungene mine (9 og 11) har stort sett får lov til å velge klær selv fra de ytret ønske om det selv. De er ganske fornuftige, og hvis de fryser en dag, tar de på seg mer klær neste dag, hvis det er lik temperatur.

De sluttet med ullundertøy i 2.-3.klasse eller noe sånt. De gikk med utedress i fjor begge to, da eldste gikk i 5.klasse og yngste i 3.klasse. I år derimot, har de ønsket seg (og fått) bukse og jakke begge to. Stort sett har de på vanlig bukse eller tights og genser under yttertøyet. Yngste tar gjerne på en litt tykkere college-bukse utenpå tights på vei til/fra skolen, når hun ikke har på utebukse.

11-åringen har ikke noe skiftetøy liggende på skolen tror jeg, men da snøen kom for et par uker siden sendte vi med sokker og tights til yngste, tilfelle hun blir våt i løpet av dagen. Hun burde sikkert ha ekstra hansker/votter også, det er mest de som blir våte.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 22:07   #39
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Poden bruker vanlige klær som betyr joggebukse/jeans, t-skjortr og genser. Forrige hadde han også ullstilongs.
På skolen har vi : hansker, ekstra jakker, fleece og vinterbukse.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-16, 22:52   #40
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har barna på seg på skolen?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Jada, bare glemt det rett og slett. Men trodde det var mer i nord det var så kaldt, ikke rett rundt Oslo liksom.

Det har med innland vs kyst å gjøre, ikke nord vs sør. Kysten har Golfstrømmen som termostat, og har derfor milde vintre og kjølige somre. :geograf: Finnmarksvidda har riktignok kulderekorden, men Nesbyen i Hallingdal er like bak (og har i tillegg varmerekord om sommeren). Røros og Østerdalen er jo også kjent for særdeles lave temperaturer om vinteren. Og da jeg bodde i Gudbrandsdalen opplevde jeg temperaturer ned mot -40 et år. Men det var ekstremt, selvsagt. Men -25 til -28 i nyttårshelga var slett ikke uvanlig. Oslo har litt mer kystklima, men du skal ikke så veldig langt unna fjorden før du har typisk innlandsklima.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 17-11-16 kl 22:58.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no