Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forening for barn med spesielle behov

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-16, 20:42   #1
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Forening for barn med spesielle behov

Jeg vet det finnes en haug med foreninger og organisasjoner som jobber med barn med spesielle behov, men de jeg vet om jobber spesifikt med barn med en spesiell vanske, f.eks. autisme, nedsatt funksjonsevne osv. Det jeg leter er en slags paraplyorganisasjon. Noen som har en anelese?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 21:27   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forening for barn med spesielle behov

Handicapedes barns foreldreforening, HBF. Er under handikap foreningen. (Hvis jeg ikke husker feil)

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 21:32   #3
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forening for barn med spesielle behov

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Handicapedes barns foreldreforening, HBF. Er under handikap foreningen. (Hvis jeg ikke husker feil)

Ja, men jeg ser etter en paraplyforening for barn med spesielle behov, ikke nødvendigvis handikappede barn. Barn med autisme, sammensatte lese- og skrivevansker, kognitive problemer osv.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 21:48   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forening for barn med spesielle behov

Handikappede barns foreldreforening ville jeg også anbefalt!

De er flotte og for alle Oslo/Akershus-gjengen er veldig aktiv, men det tror jeg mange av de andre lokal-lagene er også.
Hvert år er det svært godt sponsede turer for hele familien, langhelger for det meste - i tilleg g til julebord/aktivitet for mammaer, og for pappaer, og foreldrehelg.
Det høres kanskje litt voldsomt ut, og mange av barna er nok "nokså" funksjonshemmede, men fordelen er at det alltid er veldig mange søsken med på turene så man uansett finner noen å være sammen med. Lokal-laget hos oss har også egen søskenklubb.

Det er faktisk den eneste paraplyorganisasjonen jeg vet om, tror jeg? Vet ikke om det finnes noen mer generell "spesielle behov"-forening.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-16, 21:56   #5
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.918
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Forening for barn med spesielle behov

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Handikappede barns foreldreforening ville jeg også anbefalt!

De er flotte og for alle Oslo/Akershus-gjengen er veldig aktiv, men det tror jeg mange av de andre lokal-lagene er også.
Hvert år er det svært godt sponsede turer for hele familien, langhelger for det meste - i tilleg g til julebord/aktivitet for mammaer, og for pappaer, og foreldrehelg.
Det høres kanskje litt voldsomt ut, og mange av barna er nok "nokså" funksjonshemmede, men fordelen er at det alltid er veldig mange søsken med på turene så man uansett finner noen å være sammen med. Lokal-laget hos oss har også egen søskenklubb.

Det er faktisk den eneste paraplyorganisasjonen jeg vet om, tror jeg? Vet ikke om det finnes noen mer generell "spesielle behov"-forening.

Jeg spør i grunnen ikke for å aktivisere barn eller for å være med. Jeg spør fordi vi er en gjeng som gjerne vil donere penger.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 01:32   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forening for barn med spesielle behov

Hør med de som jobber på nevsom: http://www.nevsom.no/

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 04:08   #7
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Forening for barn med spesielle behov

Jeg tenker HBF er da en fin gruppe å donere til.

Der går det iallfall til masse aktiviteter til barn og familier.

Eller er det jo ffo og handikap foreningen som er paraply foreninger liksom, men de har KO en haug med foreninger under seg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-16, 08:02   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forening for barn med spesielle behov

Jeg er enig med de som sier HBF er en flott forening å donere til. HBF gir et kjempetilbud for barn med spesielle behov, deres søsken og foreldre, og de arrangerer mange artige ting man kan være med på, enten gratis eller for en symbolsk egenandel.

Sjøl har vi vært mye på Drammensbadet, på Lekeland, på Emma Friskhus, på hotelltur og (nesten to ganger, vi reiste en gang, var påmeldt en annen gang) på Solgården i Spania i regi av HBF, og det er ikke mye vi har måttet betale for det. (De sponset blant annet tur for det funksjonshemmede barnet og en ledsager til Solgården.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no