Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-16, 08:22   #41
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Jeg vurderer å lage disse

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 08:29   #42
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Løst smågodt er ganske kjipt å få hvis det regner (noe det gjerne gjør i slutten av oktober). Veldig mange barn har nemlig åpne bøtter (spesielt sånne gresskarbøtter o.l. fra Nille). Så det er en av grunnene til at vi har innpakket godteri. I fjor måtte vi kaste alt av uinnpakket godteri, det var bare kliss.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 08:39   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Jeg kaster ikke uinnpakket godteri altså, med mindre det er slik som Myria beskriver, kliss pga regnvær. Det får være måte på sløsing. Vi er ikke allergiske, og har ingen grunn til å tro at godteriet de får der skal være mer forurenset/skadelig/skittent/smittebærende (eller hva man nå er redd for) enn det man plukker selv fra smågodthylla på Rema (som vi har spist i mange år uten at noen noensinne har blitt syke av det). Sånt synes jeg blir hysterisk. Med mindre man er allergisk selvsagt.

Men kjøper innpakket godteri selv da, fordi jeg vet at det forventes.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 26-10-16 kl 10:19.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 09:09   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakket godteri, én til hver pga. enorm pågang.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 09:23   #45
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakket godteri, det varierer litt med pågangen hvor mye de får. Som regle er det ikke så mange her, mest unger fra gata her.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 09:24   #46
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Vi bor innerst i en stikkvei, så vi har veldig lite pågang. Men det hindrer meg ikke i å kjøpe inn masse, GODT godteri. Sånn i tilfelle det blir invasjon. Men egentlig er det en unnskyldning for å kunne spise mesteparten av det selv. Jeg kjøper innpakket fordi jeg vet at det er det som forventes, selv om jeg personlig bryr meg sånn under skosålen om bakterier og slikt. Men forstår selvsagt argumentet med allergier.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 09:36   #47
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakket godteri her også. Type Fox, Dumle e.l. Pleier å gi dem 2-3 stykker, alt etter hva det er. Har også av og til slikkepinner. Nabolaget vårt begynner å bli ganske etablert, så det er mye mindre unger nå enn det det var for noen år siden.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 09:38   #48
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.217
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi bor innerst i en stikkvei, så vi har veldig lite pågang. Men det hindrer meg ikke i å kjøpe inn masse, GODT godteri. Sånn i tilfelle det blir invasjon. Men egentlig er det en unnskyldning for å kunne spise mesteparten av det selv. Jeg kjøper innpakket fordi jeg vet at det er det som forventes, selv om jeg personlig bryr meg sånn under skosålen om bakterier og slikt. Men forstår selvsagt argumentet med allergier.

Jeg er litt som deg, Divine, jeg kan kjøpe innpakket fordi det er forventet, men jeg bryr meg ikke om bakterier på smågodt. Regnvær-argumentet, derimot, er valid.

Jeg nekter å brenne inne med innpakket godteri jeg selv ikke liker!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 10:16   #49
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Innpakket godteri av en type som kan identifiseres er fint for våre barn som har cøliaki. Løsvekt og ukjent godteri kan de ikke spise.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Innpakket godteri med innholdsfortegnelse på alt, helst kjente merker. Vi er allergikere selv og tilrettelegger så godt vi kan. Veldig ymse hvor mange som kommer innom her, så vi har som regel for mye.


Og alt vi ikke vet hva er eller er innpakket kaster vi.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 10:44   #50
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakket godteri (som jeg burde få kjøpt inn SNAREST).

Jeg deler ut (for det er slett ikke alle unger som skjønner at man ikke kan ta halve skåla).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 12:44   #51
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Smågodt. Og en skje til å ta med.

Jeg syns det at alt skal være innpakket er noe skikkelig hysteri, og gir alt for mye søppel i tillegg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 13:14   #52
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Smågodt, en ting til hver. Borti 200 unger på døra her...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 13:19   #53
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.900
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakket. De får forsyne seg selv, men vi gir beskjed om at det er maks to til hver.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 13:54   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Jeg tenker helt motsatt av Palmen, og har kjøpt vemmelig nillegodteri som jeg ikke blir fristet til å spise selv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 13:54   #55
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Smågodt, en ting til hver. Borti 200 unger på døra her...

200??! Her kommer det maks 6 puljer med barn, med 2-6 barn i hver pulje. Det er stille ja...

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 13:56   #56
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

200??! Her kommer det maks 6 puljer med barn, med 2-6 barn i hver pulje. Det er stille ja...

Skolen har 500 barn som bor skikkelig samlet...

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 14:56   #57
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Smågodt, en ting til hver. Borti 200 unger på døra her...

Det tror jeg nok vi også hadde der vi bodde før. Det gikk i ett i timesvis. Det ene året tror jeg jeg telte at jeg åpnet døren rundt hundre ganger, og ingen gikk jo alene så det var jo mange flere barn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 15:05   #58
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Skolen har 500 barn som bor skikkelig samlet...


Ja... Jeg må vel bare regne med at antallet går litt opp hos oss også, når vi selv får skolebarn vil jeg tro. Akkurat nå bor vi en klynge hus med ansamling av pensjonister og "barn" som er fra 14 år og oppover.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 15:53   #59
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Hvor mye kjøper dere for? Jeg tror ikke jeg kommer noensinne til å kjøpe så mye at det dekker 200 barn. Ei heller 100. Når det er slutt så stenger vi lyset.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-16, 16:21   #60
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Jeg kjøper ca 200 smågodtting på tilbud på Rema. Husker ikke pris.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no