Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-16, 21:17   #1
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Hva fyller du godteskåla med til knask-eller-knep? Har du kun innpakket godteri? Kjører du sunnhetslinja og deler ut klementiner? Gir du smågodt? Kjeks? Får barna forsyne seg selv, eller er det du som deler ut?


Lurer på hva som er vanlig andre steder!



(vi kjøper alltid inn en bøtte med smågodt, og planen er at barna får en suppeøse hver. men hittil har vi aldri hatt besøk på Halloween -- vi bor i en stikkvei litt utenfor "lysløypa". Dermed knasker vi smågodt i en hel uke...... og vi kjøper inn noe vi kan like å spise selv )

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:21   #2
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Kjøper kun innpakket godteri.
De får velge to ting som regel.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:23   #3
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.069
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakka godteri, ungene får velge selv.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:25   #4
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.878
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Kjøper kun innpakket godteri.
De får velge to ting som regel.

Samme her. Vi får som regel vannvittig mange på besøk, så jeg må handle inn mer godteri...

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:27   #5
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Hvor kjøper dere innpakket godteri, da? Jeg vet de har en del innpakket sjokolade på Nille, men det liker jeg ikke så godt, og jeg vil jo ikke gi bort vondt godt....

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:27   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Kun innpakket godteri. Har kjøpt litt forskjellig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:30   #7
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakket godteri her også. Til nå ligger det candy canes og innpakket drops i gryta og mer kommer. De får velge to godterier hver. Vi bor midt i løypa og har stort sett besøk fra kl 18 til kl 21. Det går en GOD del godteri.
Jeg kjøper litt forskjellige steder. Der jeg kommer over innpakket godteri i pakker.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:32   #8
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Jeg kjøper inn innpakket godteri. De har poser på Nille med gummi/karamell godteri som er pakket inn separat, enten en karamell eller små poser med noen gummibjørner. Jeg må snart få handlet, for det er mange som er innom her og det blir dyrt om jeg ikke får handlet på Nille eller tilsvarende.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:37   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakket godteri. Kjøpt på nille eller andre rimelige steder. Jeg kjøper noe jeg hadde giddet å spise selv eller jeg vet ungene setter pris på. I fjor hadde vi små poser med godis som spraker i munnen. Det var veldig stas. Kjøpt på Nille. Jeg deler ut. Det går fortere enn at de skal velge selv.

Glemmer ikke det året noen fikk potetgull fra noen naboer som ikke var helt forberedt. Det regnet,rimelig soggy i gryta da vi kom hjem.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:37   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.532
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Hvor kjøper dere innpakket godteri, da? Jeg vet de har en del innpakket sjokolade på Nille, men det liker jeg ikke så godt, og jeg vil jo ikke gi bort vondt godt....

Rema 1000 i Torggata har (hadde i hvert fall for en uke siden) egen "stand" med innpakket godteri. Småpakker med loveharts, mentos og sånne ting.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:41   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Stort sett innpakket godteri. Fruktkarameller, dumle, kjærlighet på pinne, osv. Jeg gir et par stk til hver, etter flere opplevelser med unger som forsyner seg grovt.

I år passa det seg slik at jeg var i et superbillig land + taxfree nylig, så jeg tror jeg har MER enn nok.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:42   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Rema 1000 i Torggata har (hadde i hvert fall for en uke siden) egen "stand" med innpakket godteri. Småpakker med loveharts, mentos og sånne ting.


Åh, genialt! Den kan jeg stikke innom en dag før helga -- takk, for godt konkret tips, Input!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:44   #13
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.965
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakket, twist i år. Ungene synes Nillehodteriet smaker skit. Vi bor et stykke unna lysløypa, kun barnas venner og nabobarna som kommer hit.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:45   #14
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Her blir det spøkelseskjærligheter i år, så jeg må ut og handle en haug og lage dem.
Kun innpakket godis her, og melkefritt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:50   #15
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Noen år har jeg en bøtte med smågodt som jeg gir dem fra, med sleiv. I år har vi halloweengodis fra USA i store kvanta, alt i småpakker. Tipper vi har opp mot 70 unger innom i løpet av mandagskvelden.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:52   #16
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.962
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakka godis her også. Fant en del forskjellig på harryhandeltur for et par uker siden, så det ble kjærligheter, karameller, små sjokolader og sånt.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:53   #17
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Rema 1000 i Torggata har (hadde i hvert fall for en uke siden) egen "stand" med innpakket godteri. Småpakker med loveharts, mentos og sånne ting.

Akkurat det kjøpte vi også i dag. Da jeg hadde løsvekt og delte med skje var tre kilo borte på et blunk. Heldigvis ringer de på der det er tent lykt. Folk er hjemme til forskjellige tider, og sånn blir det noe på alle.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 21:55   #18
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Nå husker jeg at vi hadde allergikere på døra i fjor som takket nei til smågodt. Jeg tror vi hadde seigmenn og Pops? Er seigmenn innafor? Hva med Fox? Vi bor i et strøk med få barn, og eldste skal på Halloweenfest til ei jente i klassen, så det blir nok mest for syns skyld.

Hva er safe, og lett å få tak i? Minsten her er nøtteallergiker, men det er såpass nytt for oss at vi ikke har rukket å tenke så langt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 22:20   #19
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Kjøpt cellofanposer med Halloweenmotiv på ebay som jeg skal putte smågodt i. (vil bli kvitt det vi har igjen etter bryllupet)
Ungene får en pose hver.

Tidligere har jeg hatt div annet innpakket,og da har jeg sagt at de kan ta 2-3 hver.
Alltid like koselig når man ser de lyser opp fordi de får mer enn en

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-16, 22:20   #20
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Knask eller knep - hva fyller du godteskåla med?

Innpakket godteri av en type som kan identifiseres er fint for våre barn som har cøliaki. Løsvekt og ukjent godteri kan de ikke spise.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no