Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Knust glass på Ipad mini

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-14, 18:00   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Knust glass på Ipad mini

Lillesøster har mistet den splitter nye ipad minien i gulvet slik at glasset knuste - den virker fremdeles og skjermen er helt klar. Det er vel ingen sjanse for at dette går på forsikringen? Hvor henvender vi oss for å få byttet glasset? Hvem gjør sånt kjapt og greit (og rimeligst?)

(Ja nå skal vi kjøpe beskyttelsesmappe til den, stakkars lillesøster er nesten like knust som ipaden)

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 18:07   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Kan vel kanskje gå på innboforsikring, men det spørs om ikke egenandel er høyere enn prisen for en ny. Evt. reiseforsikring dersom det skjedde utenfor huset.

Ellers har jeg byttet glass på ipad selv. Litt styrete, men ikke umulig. Bare å finne videoer på youtube og følge dem nøye.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 20:33   #3
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Vet ikke om det er så rimelig, ser at det kommer seg på ca 1600 kr hos iphonerep.no. De har foreløbig tre butikker i Norge, men det er jo flere som tar på seg å skifte glass. (Frakt er inkludert i prisen om man sender i posten). Jeg fant nylig en som kan skifte skjerm inkl touch på min samsung galaxy s4 til 1700 mot 2000-2400 kr som jeg har funnet hos andre. Jeg ser at det faktisk er billigere å skifte glasset der enn hos de jeg skal skifte hos.


Sist redigert av Luvi : 08-01-14 kl 21:50.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 21:48   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Nei rimelig er det nok ikke, men bedre enn å kjøpe ny. Så vidt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 21:56   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Det finnes en del "telefonsjapper" på Grønland som gjør dette.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:02   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Mens man venter? Eller tar det noen dager?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:06   #7
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Mens man venter? Eller tar det noen dager?

Vet ikke. Har bare forespurt pris ett par plasser.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:12   #8
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.800
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

De skifter skjerm på IPhone mens man venter på Grønland t-bane i alle fall. Mye billigere enn andre steder. Kanskje forsøket verdt å sjekke der?

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 22:41   #9
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

De skifter skjerm på IPhone mens man venter på Grønland t-bane i alle fall. Mye billigere enn andre steder. Kanskje forsøket verdt å sjekke der?

Jepp, den var jeg var innom også den som ligger ved siden av Evita kaffebar på bakkeplan mot Vaterlands torv. Det ligger visstnok flere bortover mot Grønlandsreiret.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 23:24   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Hvor mye billigere er disse da? Er det verdt å miste garantien?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-14, 23:33   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Det hadde funket på innboforsikringen min (Gjensidige), den dekker den typen skader (har jeg erfart ) - jeg har egenandel på 1000,-. Men det kommer jo helt an på hva slags forsikring du har, det varierer jo veldig.

Dere kjøpte ikke sånn trygghetsavtale elns når dere kjøpte den da?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 09:01   #12
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Jeg har if, og idiotforsikring, så sånt går på innboforsikringen har jeg skjønt. Det er vel en egenandel på en tusenlapp eller noe, men vi har også en egenandelskonto som fylles opp for hvert år vi ikke bruker forsikringen, det er en del mer enn en tusenlapp der. Så ring forsikringsselskapet og hør.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 12:27   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Dette dekselet har 9-åringen på sin Ipad, da tåler den det meste. Anbefales!
http://newpdacases.com/index.php?mai...acturers_id=17

Har samme til Iphone.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 15:11   #14
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Kan vel kanskje gå på innboforsikring, men det spørs om ikke egenandel er høyere enn prisen for en ny. Evt. reiseforsikring dersom det skjedde utenfor huset.

Ellers har jeg byttet glass på ipad selv. Litt styrete, men ikke umulig. Bare å finne videoer på youtube og følge dem nøye.

Hvor kjøper du glass da?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 15:47   #15
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Utrolig leit for Lillesøster.

Anbefaler dette: http://www.amazon.com/Impact-Resista...+case+for+kids

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:21   #16
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hvor kjøper du glass da?

Ebay. Betalte rundt 200 kroner for et glass til iPad 2. Vil tro at du kan få for samme pris eller mindre til iPad mini. Og de finnes i mange farger dersom man f.eks. vil ha lilla eller blå ramme rundt. Mange selger også pakker med glass og verktøy man trenger for å skifte.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 17:35   #17
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Det vil vel være en viss risiko for at man ødelegger touch-skjermen om man prøver å bytte den selv, eller? Da blir en reperasjon fort langt dyrere. I alle fall gjorde jeg det på min SG S4.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 17:54   #18
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Det vil vel være en viss risiko for at man ødelegger touch-skjermen om man prøver å bytte den selv, eller? Da blir en reperasjon fort langt dyrere. I alle fall gjorde jeg det på min SG S4.

Som sagt er det viktig å se hvordan man gjør det først. Gjerne se på en instruksjonsvideo på youtube på forhånd og finne ut hvilke punkter som man må være forsiktige med. Og så ha videoen foran seg når man utfører jobben. Men det kommer jo an på hva man er trygg på å gjøre selv da. Jeg har reparert ipader, mobiler, Wii og ds selv og det har gått veldig bra.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 20:08   #19
Dobbelthake
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 23
Dobbelthake er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ebay. Betalte rundt 200 kroner for et glass til iPad 2. Vil tro at du kan få for samme pris eller mindre til iPad mini. Og de finnes i mange farger dersom man f.eks. vil ha lilla eller blå ramme rundt. Mange selger også pakker med glass og verktøy man trenger for å skifte.

Har vel sett frontglasset gå for 150 og oppover, komplett skjerm mener jeg ligger fra en 6-700.-

Det går fint å bytte hvis man er litt fingernem og tar seg tid, men å separere skjermene kan gå feil og resultatet kan også bli dårlig.

Jeg ville vurdert enten innboforsikring, eller tatt den med til noen som andre har prøvd før meg som var fornøyd med resultatet.

Dobbelthake er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-14, 21:18   #20
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Knust glass på Ipad mini

Jeg fant noen på facebook som skiftet glass på iphonen min. En student på høgskolen her. Betalte 300kr.

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no