Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å arve i "feil" farge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-14, 14:42   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å arve i "feil" farge

Jeg er ikke på utkikk etter hva som er politisk korrekt, men hva dere faktisk gjennomfører.

Jeg har barn av forskjellig kjønn, og er ganske bevisst på hva vi bruker penger på. Dyre ting som vinterdresser og allværsjakker kjøpes inn i nøytrale farger, og så får ungene heller stæsje opp antrekket med luer, votter og buffer i farger de liker. Men det hender at eldstemann får presanger i "jentefarger". Hadde dere latt lillebroren (nå 6 år) arve dette?

Han går for tiden i en lilla jakke, og har lagt sin elsk på de lilla vottene hennes også. Og han stod på slalåm i knallrosa ski i juleferien. Han ser ikke ut til å bry seg, men jeg vet jo ikke noe om hva slags kommentarer han får på skolen. Og jeg vet ikke om han er av typen som ville fortalt noe hjemme hvis han ble ertet for dette på skolen.

Han hadde fått nytt hvis han hadde protestert, men det gjør han ikke. Skia tittet han på et par ganger, men trakk på skuldrene og fant ut at det ikke var så farlig.

Hva gjør dere?
Hvis det ikke er en relevant problemstilling, hva tror du at dere hadde gjort?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:44   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Jeg har to jenter, så har ikke erfaring selv, men om minste hadde vært gutt hadde jeg latt han arve både rosa og lilla om han ønsket det selv. Samtidig hadde nok lista vært litt lavere enn ellers for å kjøpe nytt, hvis det kom ønske om det.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:45   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Nå har jeg motsatt kjønnsrekkefølge, men vi har selvsagt arvet ned blått utstyr til lillesøster. Og da storebror valgte rosa hjelm, fikk han så klart det. Den har lillesøster også vært fornøyd med.

Vi arver imidlertid bort kun "riktige" farger, siden vi har både gutter og jenter som kan arve i samme alder. Nå har Snorkfrøken stort sett kun levd i kjoler siden hun kunne peke og trampe i bakken, så sånn sett løser det jo seg selv.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:45   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Ski hadde jeg nok ikke brydd meg så hardt om, men en veldig utpreget jentejakke hadde jeg muligens ikke latt passere til skolebruk. Men jeg synes det handler mer om snitt enn farge.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:45   #5
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Jeg ville ikke lagt opp til at Poden "måtte" arvet typiske jentesaker, men hvis han ville arve, så hadde han selvsagt fått det.
Hvis han ville gått med rosa paljetter hadde han fått det. Om han ville gå med blomstrete badehette og snorkel hadde han fått det.

Også hadde han nok sluttet med det om kommentarene han fikk plaget ham.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:48   #6
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.643
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Vi lar minstemann arve det han synes er ok, det han nekter å ta på seg er det ikke så mye å gjøre noe med.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:49   #7
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Jeg har to jenter og to yngre gutter. Kjøper ofte typisk arvbare ting i nøytral farge og look. Gutta mine går også i en del arvet jentetøy, og har så langt være helt fornøyde med det.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:49   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.980
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Ski hadde jeg nok ikke brydd meg så hardt om, men en veldig utpreget jentejakke hadde jeg muligens ikke latt passere til skolebruk. Men jeg synes det handler mer om snitt enn farge.

Jakka han går i er i mørk lilla, og ikke særlig feminin i snittet. Den har et hjerte inni foret, men den ser ikke særlig jentete ut. Men jeg har tenkt litt på det, altså.

For første gang opplevde vi på restaurant i jula at det var litt tvil om han var gutt eller jente. Men jeg tror det skyldes panneluggen mer enn klesvalget. (Da hadde han ikke den lilla jakka på, men hadde lilla votter.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:51   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Jeg hadde gjort som du. Mine gutter arver litt med jentefarger. Det går bra ca ut førsteklasse er min erfaring. Etter det blir det ikke godtatt og det er i tillegg jentete i formen. Ulltøy farges. Men nå er lilla og rosa aksepterte farger hos mine gutter, spørsmålet er mer om det er typiske jenteplagg eller ikke. Nøytrale knallfargede votter aksepteres glatt, mens hvis det er snakk om pusete skjerf med sommerfuglmønster hadde de vridd seg i vemmelse. Om du skjønner.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:52   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Hadde gutten selv onsker og følt seg komfortabel med å gå med klær i "jentefarger," og vært typen som klarte feie av eventuelle dumme kommentarer med et "se hvor det bryr meg," så hadde jeg ikke lagt meg opp i farge på arvetøy/-utstyr.

Er det et barn som ikke ønsker bruke "feil" farger, og ville tatt seg nær av kommentarer, hadde jeg latt hensynet til barnets følelser gå foran.

Tror jeg, enkelt og greit, all den tid jeg har to gutter.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:52   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Lilla er det vel strengt tatt nesten flere gutter enn jenter som bruker rundt oss. I hvertfall hvis vi snakker mørk lilla. Samme med rød. Rosa er ennå mest jentefarge, men guttene bruker det glatt dersom det er et gutteplagg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:52   #12
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Nå har jeg to gutter, men jeg ville nok vurdert å bytte typisk jentete arvetøy med noen andre. Eldstemann (5) liker godt "jentefarger", men vet at det blir ledd av i barnehagen, og vil derfor bare gå med det hjemme. Det ville jeg respektert.

Minsten (2) måtte funnet seg i det, er jeg redd.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:54   #13
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Yndlingsfargen til Guttungen, snart 11, er mørk lilla.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:58   #14
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Vi har akkurat hatt den diskusjonen her hjemme, og vi er uenige. Jeg mener sønnen vår kan gå med det han vil (dvs han tenker ikke over hva han går med), mannen mener vi bør tenke preventivt, og hjelpe han å unngå kommentarer. Han har en olabukse med blomster på i livet, som startet diskusjonen.... og så mener også mannen at vi bør klippe av de nydelige krøllene hans, fordi mange fremmede kaller han jente.

Svaret er ikke ferdig diskutert....

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 14:59   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Minsten vår arver en del av mellomste. De er i tillegg født på samme årstid, så det passer jo veldig bra å arve. Mellomste må nok finne seg i litt mer nøytrale basisplagg enn mange andre, rødt i stedetfor rosa, blått fremfor lys lilla og sånn. Jeg har sagt til henne at det er fordi både hun og minsten skal bruke det og hun aksepterer den forklaringen fullt ut inntil videre. Minsten er Meget BestemtTM hva gjelder klær og farger, det skal være knallfarger, helst blått, rødt, grønt og gult, og sånn er det med den saken. Kjenner veldig godt igjen Candys beskrivelse av "peke og trampe i bakken."

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 15:00   #16
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Da snuppa var liten, fikk vi masse arvetøy etter nevøen min. Vi brukte det meste av det, uavhengig av farge. Etter hvert som hun har vokst til og fått egne meninger om hva hun skal ha på seg, har jeg selvsagt tatt en viss grad av hensyn til det. Hun hadde en liten periode der det kun var kjoler/skjørt som dugde, og alt skulle aller helst være rosa. Men nå går hun stort sett i bukser og proklamerer stadig at blått er yndlingsfargen. Det er imidlertid lite arvetøy ute og går for tiden, men hun hadde nok godtatt de fleste farger.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 15:02   #17
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Her arvet gutten så lenge han ville. Det vil si til siste år i barnehagen. Etter det nekta han å gå med "jenteklær". Han var i overkant sær, da, så noe nøytralt har jeg tvunget på ham. Utstyr har vært veldig jentete her i huset -råååsa sykkel med fastmontert dukkesete og sånt, så det har han sluppet.

Ellers ville jeg bare latt ham arve så lenge han selv var komfortabel med det.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 15:10   #18
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Vi har litt samme problemstilling. Til jul fikk begge barna ski av bestefar, noe som jo er veldig generøst og fint, men han hadde såklart kjøpt rosa jenteski og -skistøvler til Kløver, noe som kan gjøre det litt vanskeligere for Hassel å akseptere. Det er bare så unødvendig, når eldste helt fint hadde akseptert blå ski og svarte skistøvler! Men det er jo en gave, så vi ser på det på den måten at vi er heldige som fikk ski til barna, og så er kanskje en yngre jente i nabolaget (eller her på FP) også heldig som får arve av oss om et par år.
Hassel ville helst ikke bruke mørksblå vinterdress med mørksrosa skulderparti på tampen av sist vinter, men gikk med på det med litt overtalelse fra de ansatte i barnehagen. Da var jeg nemlig ikke interessert i å kjøpe ny dress på slutten av sesongen!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 15:10   #19
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Det virker langt mer akseptert at jenter arver alt av gutter enn at gutter arver alt av jenter.

Gutten vår får bruke det han vil av storesøsteren så lenge det ikke er utslitt eller er alt for feminint i snittet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-14, 15:12   #20
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å arve i "feil" farge

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Hadde gutten selv onsker og følt seg komfortabel med å gå med klær i "jentefarger," og vært typen som klarte feie av eventuelle dumme kommentarer med et "se hvor det bryr meg," så hadde jeg ikke lagt meg opp i farge på arvetøy/-utstyr.

Er det et barn som ikke ønsker bruke "feil" farger, og ville tatt seg nær av kommentarer, hadde jeg latt hensynet til barnets følelser gå foran.

Det var omtrent det jeg tenkte også. (Rent hypotetisk for vår del, siden vi ikke kjenner noen jenter som Poden arver fra.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no