Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mensen tidlig = overvektige barn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-07, 21:23   #61
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var 10 år når jeg fikk mensen. Jeg var stor når jeg liten. Vekten var riktig i forhold til høyden. Jeg var den høyeste jenta i klassen og kun en gutt var høyere enn meg. Ikke gøy.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:25   #62
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Man må ha en viss fettprosent for å få mensen. Det er noe som har vært kjent i mange år men det forskes stadig på det.

http://www.doktoronline.no/news/2007..._pubertet.html
http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=286614

Det er riktig at sykelig tynne jenter kan få utsatt eller miste mensen. Men det det ble påstått her var at det var en sammenheng mellom tidlig mens og overvektige barn. Det tror jeg er bare tull.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 21:28   #63
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var 12, og normalt slank etter 2-3 år med noe valpefett. Mulig litt hang igjen akkurat da jeg fikk mensen. Barna mine er kurvebarn. Altså - ingen store kurver, men midt på normalkurven.


Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg lurer også på om det er forskjell på kjønnene som blir lubne. Er det slik at døtre tar etter sine mødre?

Jeg er i hvert fall lik min mor, som var lik hennes.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:01   #64
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Det er riktig at sykelig tynne jenter kan få utsatt eller miste mensen. Men det det ble påstått her var at det var en sammenheng mellom tidlig mens og overvektige barn. Det tror jeg er bare tull.

Hvorfor tror du at det er tull? Det er fakta at barn veier mer enn tidligere og at jenter får mensen tidligere i dag enn før. Det er da logisk å anta at et barn som veier mer får mensen tidligere. Det har vært oppe flere ganger i media og det finnes forskning som viser at det er tilfelle.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:05   #65
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.777
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

11-12 år og har veldig slange (tynne) barn.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:14   #66
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Fikk mensen da jeg var 11 og har til nå et særdeles tynt barn. (2.5 år)

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-07, 22:15   #67
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Fikk mensen som 14,5 åring

Har spinkle barn. Teorien stemmer her i heimen.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 01:29   #68
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Dåner du?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 01:30   #69
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Det er riktig at sykelig tynne jenter kan få utsatt eller miste mensen. Men det det ble påstått her var at det var en sammenheng mellom tidlig mens og overvektige barn. Det tror jeg er bare tull.

Det tror ikke jeg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 04:48   #70
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Eg var heilt normalvektig og fekk mensen som 13-åring.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 07:39   #71
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen rett før jeg fyllte elleve.

Storesøster er kraftig bygget og muskuløs, så vekten er litt høy, men hun er stram i kroppen og jeg oppfatter henne som helt normalvektig egentlig, selv om helsesøstre gjerne vil kalle det noe annet.

Storebror er slank, han er også muskuløs som søsteren, men mer spedbygget.

Lillebror er fortsatt litt god og babyrund, men en utrolig aktiv liten mann som jeg tror vil bli lik søsteren sin.

Så konklusjonen er: Vet ikke helt. En helsesøster ville nok vært enig i at teorien stemmer, men min erfaring er at de ser bare på kurver og skjemaer og ikke på ungen og siden de ikke kan et fnugg av statistikk forstår de egentlig ikke kurvene og skjemaene de er så skrekkelig glade i. :lett bitter:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 07:44   #72
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Lindamor, her.

Hvorfor tror du at det er tull? Det er fakta at barn veier mer enn tidligere og at jenter får mensen tidligere i dag enn før. Det er da logisk å anta at et barn som veier mer får mensen tidligere. Det har vært oppe flere ganger i media og det finnes forskning som viser at det er tilfelle.

Det er ikke riktig at jenter får mensen tidligere i dag enn før med mindre du går langt tilbake. De siste 50 årene har jenter i snitt fått mensen omkring 13-årsalder. Se faktarammen.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 16:25   #73
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var ikke overvektig da jeg fikk mensen selv om jeg var den første i klassen. Jeg var som sagt 12 år. Var 164 cm og 48 kg.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 16:45   #74
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Fikk mensen ganske sent (14 år), har to slanke barn. Jeg var kjempetynn som barn/ungdom.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 16:52   #75
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen da jeg var 11,5 år. Jeg var lita og spe for alderen og drev allerede da aktivt med idrett. Begge mine jenter er lette og spebygde. Eldstejenta fikk mensen da hun var nesten 14 år.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 16:56   #76
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av goldnugget, her.

Jeg fikk mensen da jeg var 14,5 år. Jeg var slank. Begge barna mine er slanke, men de er fortsatt små da.

Samme her.

  Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 17:10   #77
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg fikk mensen rett før jeg fyllte 13 år.
Har en smålubben datter som jeg mistenker kommer tidlig i puberteten.
Har en tynn sønn.

Leste for litt siden at store jenter får mensen tidligere enn sine mer slanke jevnaldrene.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 20:26   #78
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var 12 år da jeg fikk mensen, og høyest i klassen med mine 168 cm og normalvektig. Vokste forøvrig ikke en cm etter det. Mine barn er slanke.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:06   #79
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg så på BBCs program om pubertet at det vanligste var at man fikk mensen når man veide omlag 48 kilo (sikkert noe korrigert for høyde, lavere kroppsvekt for høyde under snittet og høyere for høyde over snittet). Jeg vil tro at man også må ha oppnådd en viss fettprosent.

Jeg var normal/slank, fikk mensen som 12-åring, veide et sted mellom 45 og 48 kilo, (160 cm høy) og ungen er helt normal/slank.

Jeg var 13, gikk i syvende, veide godt over 60 kg, og var 167 cm høy sånn ca... Litt sein i avtrekkeren, kanskje, den kroppen min. Som med alt annet hehe.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-07, 22:17   #80
Mitzya
Siste nytt!
 
Mitzya sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 104
Mitzya har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mensen tidlig = overvektige barn?

Jeg var svært tynn og fikk mensen sent (16 kanskje). Har godrunde og lubne barn. Så teorien stemmer ikke her.

__________________
Dilteren 07, Sinnataggen 06, Frøkna 04, Busta 04, Propell 03, Krøll 02 og Førstemann 00
Mitzya er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no