Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barn og presangønsker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-07, 16:04   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn og presangønsker

En spin-off fra Amazing Amanda-tråden.
Vi diskuterer frem og tilbake mannen og jeg. Vi kan jo ikke styre hva jentene ønsker seg til jul (lillesøster ønsker seg konsekvent det samme som storesøster), men det siste året synes jeg det har vært en tendens til at de vil ha leker jeg synes er fullstendig håpløse.

I hvor stor grad skal man etterkomme dette da? Selvfølgelig er det vi som til syvende og sist avgjør hva det blir. Men jeg vet at storesøster særlig drømmer inderlig om en slik hund som snakker og hva-har-du (amazing Lexie?), og jeg tror hun blir skuffet om den ikke dukker opp på julaften. Dette skjedde med Amazing Amanda, og da endte det med at hun fortsatte å gnåle i yttligere fire mnd, og vi kjøpte den til bursdagen hennes.

Ønskene ligger i den prisklassen vi tenker å kjøpe, men det gjør vondt å tenke på å handle slike "crappy" ting. Jeg forstår jo at det ikke er jeg som skal leke med det, men likevel. Tenk alle de andre fine tingene man kunne fått for 800 kroner da! Tips til motargumenter tas imot med takk. Jeg er en stor fan av å forsøke å appelere til barnas fornuft

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 16:09   #2
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barn og presangønsker

Barna mine ønsker seg masse forskjellige ting...mye av det er crap som jeg vet de blir fort lei, og bare kommer til å ligge å flyte på rommene deres. De har så masse ting at jeg nesten blir dårlig!

I år har vi valgt å gi dem til jul Disney -on ice-billetter + en ting de ønsker seg hver. Da har vi valgt ut det mest "ordentlige" de ønsker seg, som vi tror de får mest glede av på sikt. 8-åringen får gitar, og 5-åringen får eget kamera.

Vet ikke helt ennå hva 2,5 -åringen skal få. Muligens ny dukkevogn. Opplever at det er enklere å kjøpe mer ordentlige ting jo større barna er.

Når jentene mine titter i lekekataloger har de lyst på veeeldig mye. 5-åringen har også hatt tendenser til å ønske seg det samme som storesøster, men når hun har fått gaven, så var det ikke stas likevel... I det siste har jeg prøvd å prate med dem litt, og påvirke dem litt for å pense dem inn på gaver jeg tror de får mer glede av enn "crap"-tingene. Og det har heldigvis virket.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 16:16   #3
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og presangønsker

Jeg synes det der er vanskelig. Rusket ønsker seg i år sminke. Det KAN jeg bare ikke gi. Jeg merker jeg delvis håper at noen andre vil gi henne det. Så kan jeg sukke oppgitt, mens jeg i skjul gleder meg over at hun blir glad.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 16:31   #4
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barn og presangønsker

Vi har et problem som ligner litt i år. Storebror ønsker seg Nintendo DS, men har nok forstått nå at han ikke kommer til å få (bedre å snakke om det nå, enn at han blir skuffet julaften). Grunnen for vår del er ikke at vi synes det er noe skrot, men at vi allerede har Playstation og Gameboy, og at Storebror har en tendens til å bli fullstendig opphengt i begge disse tingene. Selv om vi har regler for når og hvor lenge han får spille, så skaper det alltid mye frustrasjon, både for oss og ikke minst for han (som gråter forsi han bare mååå komme til det og det nivået osv.). Før var det alltid å leke ute som var fritidsaktivitet nummer en, nå velger han alltid å spille. Hvis han får lov.

Jeg synes at "crap" er kjiipt, men har kjøpt noe av det til mine unger, nettop for å oppfylle jule- og bursdagsønsker. Men prøver ellers å "styre litt" inn på "bedre" leker.
Har derfor ikke så mange gode motargumenter annet enn at det er vi som betaler og derfor bestemmer vi (mamma kjørte den linjen. Et resultat av det var at jeg til 7-årsdagen min ønsket meg "noe av plast som går istykker fort" ).

__________________
Storebror 2000 Lillebror 2003



Sist redigert av Kaz : 28-11-07 kl 16:33. Årsak: masse skrivefei, mer enn normalt!
Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 16:33   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og presangønsker

Sønnen min ønsker seg kun et spesifikt playstationspill. Noe Starwars greier. Det skal han få.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 16:33   #6
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og presangønsker

Amanda var jo grusom, men hun fikk henne av bestemor (min mor) så da kunne jeg klage (gjett hvem som hadde kjøpt henne?)

Jeg styrer jo ønskene noe, snakker om at du kan få det det og det, or hva den der koster osv.

Å ha egene penger og få gå i lekebutikk hjalp. Da strakk pengene langt da. for da betød pris noe på hvor mye hun fikk for pengene.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 16:35   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barn og presangønsker

Jeg ser det som min oppgave å sørge for at ungene ikke får alt de ønsker seg og at de alltid har noe som de kan drømme om.

Håpløse ønsker blir ikke etterkommet av oss.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-07, 16:45   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barn og presangønsker

Tenkte at hun kanskje kunne spare til denne hunden selv, det vil jo ta lang tid, men da får hun også mer følelse av hva den egentlig koster. Kanskje når hun har spart en stund at ønsket blekner?
Jeg kjøper hvertfall ikke en slik hund til de begge, for jeg kjenner igjen det at lillesøter ønsker seg det samme, men egentlig ikke har tenkt gjennom hva hun selv helst vil ha.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no