Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-07, 12:56   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider


(Kilde: youtube.com)

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 13:22   #2
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tell me why.... i disse juleforberedelses-tider.

For en fantastisk stemme! Og veldig sterk sang!!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 13:26   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tell me why.... i disse juleforberedelses-tider.

Vet ikke helt hva jeg synes jeg. Sangen er grei. Gutten er søt. Men det kræsjer litt i hodet mitt et sted. Ikke en sang for et barn.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 13:47   #4
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Gutten er 10 år når han sang sangen. (snart 16 år nå)

Kan ikke en ti-åring reflektere og engasjere seg over urettferdigheten i verden? Bør de skjermes?

Da jeg var 10 år visste jeg godt om urettferdighet og fattigdom i verden, og stod og solgte vafler og gamle leker til inntekt for Kirkens nødhjelp o.l.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 13:49   #5
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Uff, når jeg hørte den første gang så kom det en tåre ja..

Ser ikke noe grunn for at han ikke passer til den sangen.

Synes ikke barn bør skjermes mot virkeligheten.
Dette lærer de om allerede i barnehagen her.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 13:54   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Ikke nødvendigvis skjermes nei - men noe i meg skurret da jeg så sangen. Ikke noe verre enn det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 14:12   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.980
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Det skurrer hos meg og Zol fordi det mest sannsynlig er voksnes ord lagt i munnen på en 10-åring. Det blir for kommersielt i denne innpakningen for min del. Litt sånn "nå lager vi en sang som skal trykke på alle de riktige knappene, lar denne flotte ungen synge det og så tjener vi masse penger, men gir ingen ting til barn som lider i videoen" Dette er høyst personlig synsing fra min side - det blir for strømlinjeformet og glætt.

Flott stemme og foredrag på gutten.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 14:26   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Det skurrer hos meg og Zol fordi det mest sannsynlig er voksnes ord lagt i munnen på en 10-åring. Det blir for kommersielt i denne innpakningen for min del. Litt sånn "nå lager vi en sang som skal trykke på alle de riktige knappene, lar denne flotte ungen synge det og så tjener vi masse penger, men gir ingen ting til barn som lider i videoen" Dette er høyst personlig synsing fra min side - det blir for strømlinjeformet og glætt.

Ja! Takk Pamina, der satt du ord på skurringen min .

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 14:28   #9
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Veldig flott stemme, men enig i at det ble litt for "amerikansk" if you know what I mean. Når man tror at det ikke kan "ta av mer", så går det enda en halv tone opp, for å si det sånn.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 14:39   #10
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Dette blir en avsporing - men jeg liker i utgangspunktet tanken bak hovedinnlegget og jeg vil ikke ødelegge det. Empati og tanken på andre bør også stå sterkt i jula og førjulstiden. Jeg er ingen fan av å ha dårlig samvittighet fordi vi har det bra - men sanger som


(Kilde: youtube.com)
får meg til å tenke over hvor heldige vi er - noe som i mitt hode fører til mer konstruktive ting. Ja, den er også en sviske - men den er i allefall ikke så sviskete som

(Kilde: youtube.com)
.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 14:43   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Veldig flott stemme, men enig i at det ble litt for "amerikansk" if you know what I mean. Når man tror at det ikke kan "ta av mer", så går det enda en halv tone opp, for å si det sånn.

Han er ikke amerikansk, da....

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 15:01   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.120
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Jeg liker ikke sangen eller genren, men gutten har jo en fantastisk stemme. Og veldig kontroll over den til å være så ung.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 15:05   #13
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg liker ikke sangen eller genren, men gutten har jo en fantastisk stemme. Og veldig kontroll over den til å være så ung.

Skilpadda sier det som vanlig bra!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 16:20   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Han har en fantastisk stemme ja, og veldig kontroll! Her er en annen, her er han eldre da;


(Kilde: youtube.com)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 22:11   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tell me why ... i disse juleforberedelses-tider

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Dette blir en avsporing - men jeg liker i utgangspunktet tanken bak hovedinnlegget og jeg vil ikke ødelegge det. Empati og tanken på andre bør også stå sterkt i jula og førjulstiden. Jeg er ingen fan av å ha dårlig samvittighet fordi vi har det bra - men sanger som


(Kilde: youtube.com)
får meg til å tenke over hvor heldige vi er - noe som i mitt hode fører til mer konstruktive ting. Ja, den er også en sviske - men den er i allefall ikke så sviskete som

(Kilde: youtube.com)
.

Det får være så mye sviskete, amerikansk eller kommersielt det bare vil for meg. Sangene får meg til å fokusere på andre og viktige ting som vi lett glemmer når langkosten svinges, kortet dras og dras og dras for å overgå hverandre i antall og dyre julegaver. Det er langt mindre sviskete enn at vi bekymrer oss for hvem som har produsert det beste pinnekjøttet i år....

Selvsagt skal vi ikke ha dårlig samvittighet, men man kan stoppe opp og tenke litt - og da spiller det ingen rolle om det er barn som synger, eller om det i sin tid var Band Aid som stilte opp gratis for å dra inn kroner til barn som trengte det.

Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no