Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farge på vegger?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-21, 23:52   #21
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på vegger?

Jeg er dårlig på farger, grattis med ny bolig!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 00:00   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på vegger?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg er dårlig på farger, grattis med ny bolig!

Takk. Jeg også.

Kanskje noen vil legge ut bilder?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 00:04   #23
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Farge på vegger?

Sjekk ut Northern mystic. Veldig fin til grått.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 02:50   #24
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på vegger?

Grattis med ny leilighet!

Vi skal male om huset, og velger å trekke inne en interiørkonsulent for å få en helhetlig palett. Jeg liker f.eks. duse blåtoner. Jeg har dog tatt til meg noe jeg leste fra Dagny Thurman-Moe, at det viktigste oppi alle trender som kommer og går, er at man velger farger man vil trives med i mange år. Det gjorde jeg sist gang for 12 år siden, og skal ha det i bakhodet nå, selv med bruk av interiørkonsulent og tanken på at vi pusser opp for enten å bo eller selge.

Ergo, ikke så mye konkrete råd fra meg

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 08:37   #25
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på vegger?

Jeg har Hule på soverommet, den er jeg veldig fornøyd med, varm og lun farge.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 14:44   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på vegger?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Grattis med ny leilighet!

Vi skal male om huset, og velger å trekke inne en interiørkonsulent for å få en helhetlig palett. Jeg liker f.eks. duse blåtoner. Jeg har dog tatt til meg noe jeg leste fra Dagny Thurman-Moe, at det viktigste oppi alle trender som kommer og går, er at man velger farger man vil trives med i mange år. Det gjorde jeg sist gang for 12 år siden, og skal ha det i bakhodet nå, selv med bruk av interiørkonsulent og tanken på at vi pusser opp for enten å bo eller selge.

Ergo, ikke så mye konkrete råd fra meg

Ja, ser hva du sier. Jeg har planer om å bo der til jeg skal på gamlehjem.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 14:55   #27
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.441
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farge på vegger?

Linblå hos meg

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 17:17   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Farge på vegger?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har brukt en som heter lagune på veggene både i gammelhuset og der vi bor nå. Den er både fin og rolig og lett å koble ting med.

  • lagune 3015-G58Y 0277

Her er bilde av en veggbit. Tror jeg. I virkeligheten er fargen litt lysere, her er skyggen inne for synlig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20211007_161514.jpg (58,0 KB, 9 visninger)
Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 17:26   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på vegger?

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Linblå hos meg

Nydelig!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 17:27   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på vegger?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Her er bilde av en veggbit. Tror jeg. I virkeligheten er fargen litt lysere, her er skyggen inne for synlig.

Likte denne også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 18:13   #31
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farge på vegger?

Vi har malt med Deco blue og Evening green på to av barnerommene, og syns de fargene er så fine at vi vurderer å male vårt soverom (med Deco blue) og stua (med Evening green). Det er nokså dype farger så man må jo vurdere det etter lysforhold mv.

Legger ved bilder av hhv Deco blue, malt i supermatt, og Evening green, malt i silkematt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg E712CA77-1357-4450-A383-D87E8886DAA4.jpg (15,3 KB, 49 visninger)
Filtype: jpg 0865A4D6-98C4-43F8-82DD-840A5AADBFAD.jpg (6,6 KB, 49 visninger)
Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 22:49   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på vegger?

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Vi har malt med Deco blue og Evening green på to av barnerommene, og syns de fargene er så fine at vi vurderer å male vårt soverom (med Deco blue) og stua (med Evening green). Det er nokså dype farger så man må jo vurdere det etter lysforhold mv.

Legger ved bilder av hhv Deco blue, malt i supermatt, og Evening green, malt i silkematt.

Takk!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-21, 22:57   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på vegger?

Jeg synes grønnfargen Timian (Fargerike) er veldig fin! Og så skal jeg male noen møbler på hytta i Iron Blue (Jotun), veldig fin gråblå farge.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 16:30   #34
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på vegger?

Det blir pilasterblå, linblå og kveldshimmel, men i ulike rom.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 19:05   #35
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på vegger?

Det er så mange fine farger. Grønnfarger som exhale og treasure er pop.
Masse inspirasjon på nett.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 13:37   #36
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på vegger?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det blir pilasterblå, linblå og kveldshimmel, men i ulike rom.

Det kommer til å bli kjempefint. Spennende med ny leilighet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 19:25   #37
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Farge på vegger?

Kjente jeg ble litt misunnelig. Tenk å flytte inn i helt ny leilighet. Jeg synes fargene høres fine ut.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 20:32   #38
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på vegger?

Ja, jeg håper det blir bra. Må skuffe snø denne vinteren, men så er det slutt. Vi får greit med plass, 120 kvadrat.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 12:46   #39
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Farge på vegger?

Det er en fin størrelse. Når er den innflyttingsklar?
Jeg også kjøpte her når det var nytt, men det nærmer seg allerede 6 år siden. Det er utrolig deilig å flytte inn i noe som er helt nytt.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 00:17   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Farge på vegger?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Det er en fin størrelse. Når er den innflyttingsklar?
Jeg også kjøpte her når det var nytt, men det nærmer seg allerede 6 år siden. Det er utrolig deilig å flytte inn i noe som er helt nytt.

Midten av feb etter planen. Nye eiere overtar huset 1.3. Nåværende hus er fra 1977. Nytt blir deilig. Gleder meg til varme gulv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no