Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Korona-pass

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-21, 13:59   #21
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona-pass

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg synes rettferdighetsprinsippet er fullstendig misforstått. Vi trenger å få samfunnet i gang igjen, og derfor synes jeg det er opp for alle at vi kan åpne for folk etterhvert som de er ferdigvaksinert.

Det er akkurat hva næringslivet og kulturlivet trenger nå.


Og de som blir sure hvis noen med koronapasset i orden drar på tur, kan ta seg en bolle. INgenting blir bedre av at vi fortsetter isolering og nedstening bare fordi noen synes det er urettfeigt.

Amen!

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 13:59   #22
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona-pass

Jeg tror det er et nødvendig onde en stund, til vi har fått opp flokkimmunitet i Norge og Europa. Og det blir helt ulogisk om de som er immune skal ha de samme restriksjonene som vi som fortsatt ikke er beskyttet. Og at vi andre kan teste oss inn på arrangementer etc.

Dette er jo ny vaksineteknologi, så mulig alle (som vil) kan ta de? Ved andre vaksiner så er det jo alltid noen som ikke kan ta de pga andre tilstander, allergi etc og da er de likevel beskyttet pga flokkimmunitet.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 14:01   #23
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Korona-pass

Det jeg lurer på er om man må være fullvaksinert for å kunne bruke koronapasset?
Koronapasset som er i Helsenorge-appen er ikke det samme som koronasertifikatet som EU holder på å bli enige om (foreløpig).

Leste en artikkel i Aftenbladet i dag som omhandlet dette, står sikkert på trykk i de andre Schibsted-eide aviser.
Leste en

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 15:07   #24
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Korona-pass

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg kjenner at det er utrolig kjipt å se frem mot en sommer der jeg må være her, mens andre kan reise. At jeg synes det er kjipt, betyr ikke at jeg ikke unner andre å reise, jeg bare synes det er kjipt å sitte igjen.

På et mer profesjonelt nivå, altså som ser ut over mine egne behov, så skjønner jeg at det er viktig å få hjulene i gang. Jeg synes likevel at de med koronapass kan huske på alle som som ikke har fått vaksiner enda, og som har levd under strenge restriksjoner hovedsakelig for at de som nå er vaksinerte ikke skal bli alvorlig syke. De fleste ungdommene ville helt fint kunnet takle en koronasykdom. Det er med andre ord ingen grunn til å hovere over folk som synes koronapass kjennes litt urettferdig ut for egen del. Vi begynner vel alle å bli litt lei, og det er greit å gi hverandre litt slack.

Dette, og det må være lov å synes det er kjipt å komme lengre og lengre bak i vaksinekøen....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 15:26   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona-pass

Jeg synes jeg kan få furte litt på kammerset hvis jeg ikke får vaksine før etter sommerferien, når jeg har hatt fler nærkontakter på en måned enn andre kanskje har hatt siden starten av pandemien.

Ut over det har jeg ikke tenkt så mye på det passet.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 15:35   #26
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona-pass

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg kjenner at det er utrolig kjipt å se frem mot en sommer der jeg må være her, mens andre kan reise. At jeg synes det er kjipt, betyr ikke at jeg ikke unner andre å reise, jeg bare synes det er kjipt å sitte igjen.

På et mer profesjonelt nivå, altså som ser ut over mine egne behov, så skjønner jeg at det er viktig å få hjulene i gang. Jeg synes likevel at de med koronapass kan huske på alle som som ikke har fått vaksiner enda, og som har levd under strenge restriksjoner hovedsakelig for at de som nå er vaksinerte ikke skal bli alvorlig syke. De fleste ungdommene ville helt fint kunnet takle en koronasykdom. Det er med andre ord ingen grunn til å hovere over folk som synes koronapass kjennes litt urettferdig ut for egen del. Vi begynner vel alle å bli litt lei, og det er greit å gi hverandre litt slack.

Veldig mange unge blir skikkelig syk av covid, spesielt av de som er smittet med mutantvirus.
Foreløpige undersøkelser viser også at mer enn halvparten av de under 30 år som har vært syke får Long Covid, med ulike ikke spesielt hyggelige ettervirkninger.


Med tanke på hvordan dette viruset rammer både økonomi og folk tenker jeg at man skal applaudere hvert et menneske som kan få tilbake til jobb, kommet seg på konsert og alt annet som er noenlunde normalt, men også ha forståelse for at det er veldig kjipt å være den som må sitte på gjerdet ennå ei stund.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 15:44   #27
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Korona-pass

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Med tanke på hvordan dette viruset rammer både økonomi og folk tenker jeg at man skal applaudere hvert et menneske som kan få tilbake til jobb, kommet seg på konsert og alt annet som er noenlunde normalt, men også ha forståelse for at det er veldig kjipt å være den som må sitte på gjerdet ennå ei stund.

Dette!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 16:21   #28
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona-pass

Jeg leser svarene i tråden som at det er forståelse for fortvilelsen over å ikke få vaksine så snart som man ønsker, men at det ikke er like stor forståelse for ønsket om at alle i fellesskap skal "holdes tilbake" fra reiser og kultur frem til alle som vil er vaksinert.

Utgangpunktet for tråden var koronapass, ikke om det var en generell forståelse for at det er i overkant tøft å stå i restriksjoner og utrygghet. Ironisk nok ble jeg sendt i nærkontaktkarantene for å gjøre jobben min, PÅ TROSS av gode smittevernrutiner og tilgjengelighet både på desinfeksjon, pleksiglass og munnbind - og kjente godt på utryggheten over å kunne ha spredd smitte til mange jeg er glad i. Ingen god følelse.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 18:06   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Korona-pass

Jeg ønsker korona pass hjertelig velkommen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 18:50   #30
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Korona-pass

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg er absolutt for vaksinepass på steder og arrangement hvor man vet at smitte raskt kan spre seg. Kjenner selv på at jeg kommer til å være skeptisk til å skulle gå ut for å spise feks, når alt blir åpnet, uten at det er en form for sikkerhet. Jeg er da fullvaksinert.

Leser mange uttalelser på face om hvor utettferdig et slikt pass vil være, og at det er tvangsvaksinering de nå driver med etc. Det får de nå bare mene, tenker jeg. Det er fortsatt frivillig å ta den, og et personlig valg man må ta, hvor da også dette passet må være med i vurderingen.

Det jeg er litt spent på, det er hvordan de løser dette for de som faktisk ikke kan ta den, av feks medisinske årsaker.

De kan ta en test. Passet viser ikke bare vaksine, men også testresultater og evt. gjennomgått sykdom.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-21, 19:02   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Korona-pass

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jeg leser svarene i tråden som at det er forståelse for fortvilelsen over å ikke få vaksine så snart som man ønsker, men at det ikke er like stor forståelse for ønsket om at alle i fellesskap skal "holdes tilbake" fra reiser og kultur frem til alle som vil er vaksinert.

Utgangpunktet for tråden var koronapass, ikke om det var en generell forståelse for at det er i overkant tøft å stå i restriksjoner og utrygghet. Ironisk nok ble jeg sendt i nærkontaktkarantene for å gjøre jobben min, PÅ TROSS av gode smittevernrutiner og tilgjengelighet både på desinfeksjon, pleksiglass og munnbind - og kjente godt på utryggheten over å kunne ha spredd smitte til mange jeg er glad i. Ingen god følelse.

Nemlig! Det er urimeligheten i at alle må leve med strenge restriksjoner fordi noen må det, som de fleste reagerer på. På individnivå oppleves det selvsagt urettferdig hvis en av en eller annen grunn ikke er i prioritert gruppe, men for samfunnet er det jo det eneste riktige å få åpnet opp mest mulig. Jeg tror ikke egentlig det er så stor uenighet om det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no