Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Konspirasjonsteoretikere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-21, 11:23   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.423
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Etter nettopp å ha hatt ein samtale med nevnte kollega på Teams kan eg oppdatere med at ho er vaksineskeptiker også. Det hadde eg ikkje trudd sidan ho er epidemiolog av yrke!

Jøss.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-21, 12:48   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Har en som kommer på jobben her innimellom. Han mener at 11.september er et fake angrep og at amerikanske myndigheter lagde scenarioet.
Han mener også at Koronaepedemien er tøys og at man får en chip inplantert om man tar vaksinen.
Nå har han visstnok riktignok tatt vaksinen da sier han. Kona lagde visst så mye rabalder så han måtte.
Han er utrolig kverulerende på altmulig så jeg passer meg for å ikke havne i diskusjon alene med han. Sier minst mulig og går på do eller noe når han kommer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 06:32   #23
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Jeg har en tidligere klassekamerat som postet nå en sammenlikning mellom koronapass og reisepassene naziene utstedte. Altså med digert bilde og greier.

Han har hatt veldig mye å melde det siste året om nedstengning og korona, men dette tar kaka!

Før det har han vært helt normal. Postet feriebilder og skrytebilder av ungene sine og sånn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 10:40   #24
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Nenne: Det er det som er skremmende, - at folk som tilsynelatende har virket helt normale, plutselig viser seg å ha gufne meninger. Av og til er sosiale medier en forbannelse. En god kamerat av min avdøde bror har plutselig begynt å legge ut materiale som grenser til rasisme, og jeg blir bare lei meg.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 10:45   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Jeg pleier å svare med venlige henvisninger til fakta. Jeg tenker at å la være å si noe, ikke er veien å gå.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 10:51   #26
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Jeg ser at flere venner poster kommentarer hos hun jeg kjenner hvor de spør om hva som har skjedd med henne, sier de må snakkes en dag etc. Det er virkelig helt hårreisende å se på utenfra at en helt normal dame plutselig blir en fanatiker.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 10:56   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Jeg har en tidligere kollega som plutselig har blitt crazybananas vaksinemotstander/coronaskeptiker.

Og så har faren til svigerinnen tatt helt av med brexit (gir seg ikke ) og innvandrergreier i UK.

Jeg ignorerer begge. Ser at noen prøver å ta til motmæle, men ingenting går inn. Jeg orker ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 10:59   #28
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg pleier å svare med venlige henvisninger til fakta. Jeg tenker at å la være å si noe, ikke er veien å gå.

Nei, jeg føler meg nesten medskyldig i å spre falsk informasjon når jeg ikke sier noe, men det føles som å stange hode i veggen, samtidig som man gir galskapen oppmerksomhet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 11:03   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.964
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Jeg blir dypt fascinert av folk som klarer å vri fakta på denne måten. Etter at Primrose skrev om nevnte yoga-studio i gruffetråden, så måtte jeg inn på siden dere og lese.

En av personene klarte å skrive at "FHI er faktisk ikke synske". Nei! Det er jo nettopp det som er så fantastisk med FHI. De baserer rådene sine på fakta, data og statistiske modeller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 11:59   #30
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.858
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg pleier å svare med venlige henvisninger til fakta. Jeg tenker at å la være å si noe, ikke er veien å gå.


For mange er det viktigere å bevare et godt forhold enn å ha rett.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-21, 15:40   #31
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Jeg kjenner et menneske som er vaksinemotstander og som til stadighet legger ut hvordan demokratiet vårt nå står i fare for å bli oppløst og hva som verre er. 5G er også djevelens verk - minst!

Folk forsøker snakke vedkommende til fornuft innimellom, men det faller totalt på steingrunn. Jeg gidder ikke kommentere, og veksler mellom å tenke «gud bedre så,fascinerende at det går an å bli så gaga,» og å ha lyst til å blokkere fordi det vrir seg i meg hver gang jeg ser en post fra vedkommende.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.

Sist redigert av Inagh : 06-05-21 kl 15:47.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-21, 12:16   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.832
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

For mange er det viktigere å bevare et godt forhold enn å ha rett.

Det er ikke viktig for meg å ha rett. Det er viktig for meg at noen unge mennesker som lever midt oppe i dette, vet at andre meninger og oppfatninger eksisterer. Og noen andre unge mennesker som lever oppe i dette, synes det er veldig vanskelig å forholde seg til utbasuneringene i mange kanaler, og blir veldig, veldig glade for at noen kommer med andre meninger og faktaopplysninger.

Jeg håper ikke du mente meg (at det var viktig for meg å ha rett), men at du snakket mer generelt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-21, 15:12   #33
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konspirasjonsteoretikere

De jeg har hatt som er ekstreme har jeg slettet og blokkert. Jeg hadde ett par som symptiserte med Sian, orker ikke forholde meg til dem. +Ei som er ekstremt tilhenger av Trump, bosatt i USA, jeg hadde kontakt med henne for 5-6 år siden når jeg var der, men etter at det tippet fullstendig over og hun begynte med ekstremt rasistiske utspill ble hun også fjernet.

Konsoirasjonsteoretikere som nekter å gå med munnbind, tror at pandemien er guds måte å vise verden sin vrede på. Jeg har faktisk ei som mener at Norge sperrer grensene nå for å hindre grensehandel til Sverige (hun er av de man leser om som krysser grensene igjennom skogen for å kjøpe billig røyk ) , har jeg fremdeles der. Altså sånne jeg anser som "tøysefolk". Men når det kommer til kjønn- og rasediskriminering, har jeg nulltoleranse for, så de fjernes.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no