Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-21, 17:37   #21
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Dormicum. Fikk du ikke tilbud om det? Si at du må ha det.

Nope, han ville ikke gi noe beroligende.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 20-04-21, 17:47   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Nope, han ville ikke gi noe beroligende.

Jeg skjønner ikke hvorfor. Kjenner flere som har vært helt avhengige av det for å greie å gjennomføre. Noen har da fått dormicum uten diskusjon, mens andre har måttet krangle og styre lenge, etter mange forsøk der de bare har måttet gi opp, etter panikkanfall, klaustrofobi og alt mulig. Jeg lurer på hva som koster mest og er mest krevende, mange timeavtaler med mange mislykkede forsøk, eller å gi beroligende til den som trenger det, første gangen, og bli ferdig med det.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 20-04-21 kl 21:18.
My er ikke aktiv  
Gammel 20-04-21, 20:19   #23
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Nope, han ville ikke gi noe beroligende.

Jeg turte ikke å prøve uten en gang, jeg.

Timar er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 09:59   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

At jeg ikke klarte å gjennomføre gastroskopi.

Dette er skrekken for meg. Jeg brekker meg utrolig lett, og mistenker at jeg også vil være helt uegnet til en slik undersøkelse. Men det er vel bare et tidsspørsmål før det skjer?

Full medfølelse fra meg altså. Og jeg kan godt forstå den følelsen av å "ikke klare" og hvor kjipt det er.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 10:09   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er skrekken for meg. Jeg brekker meg utrolig lett, og mistenker at jeg også vil være helt uegnet til en slik undersøkelse. Men det er vel bare et tidsspørsmål før det skjer?

Full medfølelse fra meg altså. Og jeg kan godt forstå den følelsen av å "ikke klare" og hvor kjipt det er.

Samme her! Er fryktelig glad jeg har sluppet å ta coronatest også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 10:54   #26
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Hva var bakgrunnen for at de ikke ville gi deg beroligende, Chablis? Det må jo være mye bedre enn at undersøkelsen ikke blir gjennomført?

Jeg har tatt mange gastroskopier med svært aktiv brekningsrefleks, det går det også. Det er forstyrrende for gastrologen og ubehagelig for meg, men jeg blir stadig tilbudt beroligende. Det er ikke aktuelt for meg, men det er alltid et tilbud. Jeg er jo vant til å brekke meg heftig og ofte, det er jo en fordel i denne sammenhengen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 10:54   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Samme her! Er fryktelig glad jeg har sluppet å ta coronatest også.

Det går fint, bare pass på å ikke spise først.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 11:04   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva var bakgrunnen for at de ikke ville gi deg beroligende, Chablis? Det må jo være mye bedre enn at undersøkelsen ikke blir gjennomført?

Jeg har tatt mange gastroskopier med svært aktiv brekningsrefleks, det går det også. Det er forstyrrende for gastrologen og ubehagelig for meg, men jeg blir stadig tilbudt beroligende. Det er ikke aktuelt for meg, men det er alltid et tilbud. Jeg er jo vant til å brekke meg heftig og ofte, det er jo en fordel i denne sammenhengen.

Jeg har inntrykk av at det er stor forskjell fra sted til sted. Min mor prøvde en gang, taklet det ikke, og fikk nytt forsøk med dormicum. Da hun lurte på om de snart skulle sette i gang kunne min søster, som fulgte henne, fortelle at undersøkelsen var ferdig.

En venninne med sterk angst og klaustrofobi klarte ikke at de puttet noe i munnen hennes engang, hun fikk panikkangst bare de nærmet seg ansiktet hennes, etter at de hadde satt inn den greia som holder munnen åpen. Hun tryglet om å få beroligende, men det var ikke aktuelt, i tillegg opplevde hun at gastrologen himlet og sukket og stønnet over at hun var så "hysterisk". Hun har fortsatt ikke gjennomført undersøkelsen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 13:36   #29
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva var bakgrunnen for at de ikke ville gi deg beroligende, Chablis? Det må jo være mye bedre enn at undersøkelsen ikke blir gjennomført?

Jeg har tatt mange gastroskopier med svært aktiv brekningsrefleks, det går det også. Det er forstyrrende for gastrologen og ubehagelig for meg, men jeg blir stadig tilbudt beroligende. Det er ikke aktuelt for meg, men det er alltid et tilbud. Jeg er jo vant til å brekke meg heftig og ofte, det er jo en fordel i denne sammenhengen.

Han mente det var liten sjans for å finne noe på gastroskopi og var i grunnen mest opptatt av vekta mi.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 13:38   #30
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Jeg turte ikke å prøve uten en gang, jeg.

Jeg prøvde , fikk den helt ned , ble tvangsholdtfast når jeg prøvde å si de måtte ta ut, først når jeg prøvde å dra den ut så slapp de.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 13:47   #31
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Han mente det var liten sjans for å finne noe på gastroskopi og var i grunnen mest opptatt av vekta mi.

Gurimalla. Et virkelig sjarmtroll der, altså. All sympati!

Da er det vel på sin plass å nevne den legen som i fullt alvor sa til meg at han var sjokkert over nyheten om at jeg hadde cøliaki? "Jøss, jeg har aldri hørt om overvektige som har fått den diagnosen før".

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 16:06   #32
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Hvorfor kan ikke bedrifter opplyse om mailadressen de vil ha fakturaer til?
Mange andre flotte adresser, men de vil jeg jo ikke ha. Og de fleste har en spesifikk en til fakturaer. Og nei, vi har ikke EHF.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 16:08   #33
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Dere burde ha EHF.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 16:17   #34
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gruffetråden #8

I know. Men det koster en formue i det systemet vi bruker. Vi skal bytte, men tror ikke det skjer med det første.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 17:03   #35
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Søppel kan være litt forskjellig. Det er heldigvis ikke matsøppel og sånt vi snakker om.

Hovedutfordringen er stillingsprosenten og at man ikke lett kan gi vedkommende andre oppgaver. Rett og slett. Så jeg må lage tydelige instrukser, sjekklister osv. og følge opp.

Da har jeg bedt vedkommende om å skrive ned alle arbeidsoppgaver og lage et årshjul før neste møte. Vi holder uansett på å se på diverse stillingsinstrukser her på jobben og jeg finner ikke noen for denne stillingen, så det er på tide. Da blir det også enklere å følge opp og veilede.

Så får vi se om det er plass til å sitte på vedkommendes kontor neste gang, eller om jeg må rydde meg en plass (er ikke kravstor - vil ha en stol og et bord eller noe til å sette iPad/tastatur så jeg kan ta notater under veis i møtet).

Når jeg har komplett oversikt over oppgaver kan deler av stillingen gjøres overtallig og vedkommende velge å søke 100 % jobb et annet sted, jobbe på to steder eller ha andre oppgaver på denne arbeidsplassen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 17:38   #36
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Gurimalla. Et virkelig sjarmtroll der, altså. All sympati!

Da er det vel på sin plass å nevne den legen som i fullt alvor sa til meg at han var sjokkert over nyheten om at jeg hadde cøliaki? "Jøss, jeg har aldri hørt om overvektige som har fått den diagnosen før".

Skikkelig sjarmtroll ja, høres ut som den du var hos også var det.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 21-04-21, 19:16   #37
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Slike hendelser burde vært meldt inn!

Isprinsessen er ikke aktiv  
Gammel 22-04-21, 13:31   #38
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Ikke gruff akkurat.
Blitt invitert i selskap, og de voksne blir prioritert over barna mine. Blir bare trist.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 22-04-21, 14:06   #39
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Jeg gruffer over folk på elsparkesykkel som ser ned på styret (mobilen?) i stedet for å følge med det som skjer foran dem. Særlig når de plasserer seg midt på gangveien sånn at jeg på sykkel må hoppe av i tilfelle jeg blir truffet.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 22-04-21, 14:42   #40
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Folk (kollega) som skuler. Assa - vi er voksne, slutt med det. Er du sur på jobb så får du skjerpe deg.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er aktiv nå  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no