Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?
Nei, jeg har fulgt alle regler og anbefalinger det siste året 67 39,64%
Ja, men jeg tror ikke på pandemien, og forholder meg ikke til reglene 0 0%
Jeg har ikke brutt regler, men kanskje trosset noen anbefalinger i ny og ne 84 49,70%
Ja, jeg har brutt reglene noen ganger, fordi (forklar gjerne i tråden) 12 7,10%
Ja, men det er fordi jeg bor på et sted med lite smitte 6 3,55%
Nei, men jeg hadde gjort det hvis jeg ikke var redd for å bli sladret på 0 0%
Annet 4 2,37%
Munnbind og antibac 5 2,96%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 169. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-21, 23:46   #161
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg bruker munnbind hver eneste dag. PÅ sykehuset hvor jeg får stråling, og hvis jeg må innom steder hvor det ferdes andre mennesker.

Samme her. Er glad for det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-21, 23:59   #162
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Bruker også munnbind , uansett om det er mulig å holde 2 m avstand eller ikke. Nesten alle bruker munnbind her nå.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 01:27   #163
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Går mange dager mellom hver gang jeg bruker munnbind. Trenger ikke det hjemme eller på tur. Er jo ingen steder. Var på butikk og pol i dag, da. Oppdaget at det rene og pene munnbindet hadde ligget i samme lomme som hunde-godbitene, i dagesvis. Å fytti katta for noen dunster å gå og puste inn.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 09:26   #164
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Selv ikke en pandemi har fått meg til å bli en flink og fornuftig ukeshandler, så jeg er innom en butikk så og si hver dag. Så her er munnbind i bruk stort sett daglig. Alle bruker munnbind på butikken her, selv om påbudet gikk over til å bli anbefaling på ett eller annet tidspunkt i vinter. Så det ville føles veldig merkelig å gå uten.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 09:43   #165
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Bruker engangsmunnbind på jobb når vi åpenbart ikke kan holde 2 meters avstand, og i butikker og andre fellesarealer jeg måtte ferdes. Det har blitt en vane

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 11:22   #166
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Vet jo at det for andre høres helt sykt ut. Men vi har jo ikke akkurat hatt særlig med smitte her.

Samme her. Det er alltid noen som bruker munnbind, men flertallet gjør ikke det er mitt inntrykk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 11:42   #167
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Det går flere dager mellom hver gang jeg bruker munnbind. Rett og slett fordi jeg velger bort situasjoner hvor det er nødvendig. Handler 1-2 ganger i uka, inkludert noe klikk og hent ved behov.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 11:43   #168
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Vi bruker nå til og med munnbind når vi henter og leverer i barnehagen, selv om vi ikke får gå inn.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 11:57   #169
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ny rar variant. Vi har et vennepar på to voksne og to barn. Vi er to voksne. Begge bor i identiske leiligheter her på fjellet. Vi ønsker å samles påskeaften, og invitere dem hjem til oss. Det går ikke. I stedet kan vi invitere oss hjem til dem, det er lov. Identiske leiligheter og identisk smitteavstand.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 12:00   #170
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ny rar variant. Vi har et vennepar på to voksne og to barn. Vi er to voksne. Begge bor i identiske leiligheter her på fjellet. Vi ønsker å samles påskeaften, og invitere dem hjem til oss. Det går ikke. I stedet kan vi invitere oss hjem til dem, det er lov. Identiske leiligheter og identisk smitteavstand.

Det er slik hele tiden, det er mange ganger mulig å finne logiske brister i reglene. Det er meningen bak som er det viktigste. Møt færrest mulig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 12:10   #171
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ja, jeg har ikke noe problem med regelen altså. Bare litt morsom konsekvens. Et regelverk som er så finmasket at alle eventualiteter er med uten treffe skjevt, vil være umulig å sette seg inn i og etterleve.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 12:34   #172
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er slik hele tiden, det er mange ganger mulig å finne logiske brister i reglene. Det er meningen bak som er det viktigste. Møt færrest mulig.

Ja, logikken er ikke alltid like tydelig. Men jeg tenker også som deg, jeg ser på hva som er hensikten med reglene, også forholder jeg meg til det. Når guttungen og en kompis skal på besøk til en tredjemann, og vi får melding fra foreldrene der de skriver at storesøster i huset også har besøk av ei venninne, de presiserer at jentene oppholder seg i en helt annen del av huset, de bruker et annet toalett, og møter ikke hverandre, så lar jeg det være opp til dem å ta den avgjørelsen. I praksis er det jo slik at min gutt møter to kompiser, og muligens foreldrene til den ene, han møter ikke kompisens storesøster eller hennes venninne. Og det holder for meg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-21, 12:39   #173
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.788
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja, jeg har ikke noe problem med regelen altså. Bare litt morsom konsekvens. Et regelverk som er så finmasket at alle eventualiteter er med uten treffe skjevt, vil være umulig å sette seg inn i og etterleve.

Jeg er også der. Enklere regler gir noen logiske brister. Jeg foretrekker det fremfor alle mulige forbehold. Kjenner noen som opplevde det samme. De kunne ikke besøke foreldrene, men foreldrene kunne komme til dem på hytta.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-21, 13:18   #174
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg hadde en veldig syk far i høst, og brøt nok en del regler i forhold til antall på besøk og sammenblanding av kohorter for at hele familien skulle treffes, og skape gode minner.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-21, 13:32   #175
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

På DPS skal alle samtaler være på video i disse dager, men psykologen tok en sjefsavgjørelse og bestemte at vi treffes på kontoret hans på onsdag. Hvis han synes det er viktig må det vel være greit.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-21, 13:34   #176
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.064
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ellers er jeg stort sett hjemme, treffer lite folk, og er sjelden ute av kommunen. Smittesporing burde ikke være vanskelig om jeg eventuelt skulle bli smittet.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-21, 14:48   #177
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Jeg kunne nok egentlig tøyd noen regler nå, særdeles ensom og mørk som jeg er. Det er dog ingen hjemme, så jeg slipper den vurderingen. Denne uka treffer jeg kun min mor og det er med munnbind på (hun har kun fått første dose av vaksinen).

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-21, 10:33   #178
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.006
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du brutt smittevernregler eller trosset anbefalinger?

Ja, jeg innrømmer det nå, jeg jukser som pokker. Jeg har brukt det samme munnbindet i flere dager.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no