Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegaver

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-16, 22:10   #1
Frkdings78
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2016
Innlegg: 20
Frkdings78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Julegaver

Når barn slutter å ønske seg leker i en alder av 6 år.
8 åringer ikke leker lenger. Besteforeldre kun vil gi penger til ungene.
Og foreldre har alt. Skal vi da bare droppe kjøpegalskapen og kose oss med
god mat og godt selskap?
Hadde vært deilig

Men dere, hjelp!!!
Hva kjøper dere til barna?
Til foreldrene deres?
Til besteforeldre?
Og hva er en skikkelig bra gave til noen som har alt, men som man vil glede? Må passe til et ektepar. Lysestaker og nips utgår med høye kneløft vin og mat funker heller ikke. Div allergier.

Frkdings78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 22:15   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver

11-åringen får en tur (sykkel-VM i Bergen neste år). Han ønsker seg stort sett bare penger eller gavekort, og det er helt greit.

6-åringen leker enda, så det er jo enkelt.

Her har vi tre besteforeldrepar. Det ene paret har sagt at de ikke vil ha store gaver, og ønsker seg bare fotokalender. De pleier å få en bok hver eller noe sånn i tillegg. De to andre parene er jo mer "nyetablerte" på hver sin kant, og har dermed alltid ønsket seg ting til hus og hytte.

Vi har bare én oldemor igjen her, og hun får gjerne en matkurv. Hun er ikke så god på å unne seg noe ekstra godt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 11:58   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver

Barna får som regel ganske fornuftige ting - klær,bøker, litt påkostede tegnesaker - de får også sommerferieopplevelser i julegave eller f.eks. lommepenger til en påkommende skoletur. Gavekort så de selv kan kjøpe klær eller kinobilletter, gå på bowling er populært.

Besteforeldre får typisk en bok hver de kan lese i romjula. Thats it. Ungene lager gaver eller kjøper en småting. Men de har alt. Av og til kjøper vi en CD med musikk.
Vi gir ikke til andre voksne på julaften. Det kan være litt kjipern hvis man har sagt fra om det og man likevel får gave, men tenker at det er deres valg.
Har en gammel vennegjeng som får en liten oppmerksomhet hver, men det er nettopp det, en liten julepynt, et glass syltetøy eller en pose kaker el.l.

Når barna er store ønsker jeg å droppe gaver, og bare kose meg med selskapet.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 13:01   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver

Ungene her (11, 9 og 9) har også mye sluttet å leke, det vil si den ene niåringen leker en del fortsatt. Det er ellers mye spill (både digitale og brett-), sport og uteaktiviteter, og så er de glad i bøker.

Idrettene/aktivitetene ungene mine driver med for tiden er fotball, judo og klatring. Fotball og judo krever ikke noe særlig med utstyr (selv om guttungen aldri ser ut til å få nok baller). Hun som går på klatring fikk klatresele og -sko til bursdagen sin, og kalkpose med kalk fra en tante m.fam. Så der er vi dekket opp. De har stort sett det de trenger av skiutstyr også. 11-åringen trenger nye skisko, men det tenker jeg hun kommer til å få utenom. Men hun ønsker seg nye skøyter, og det kommer jeg til å foreslå til en eller annen som gavetips til henne.

Da vi oppdaget "Anki overdrive" bilbane fant vi ut at vi vil gi det felles til alle tre ungene. Det blir som en mellomting mellom mobilspill og elektrisk bilbane. Man styrer med mobilapp, og der har man diverse "våpen" etc som man kan bruke mot de andre i appen, som får fysiske konsekvenser på banen. Jeg tror det kommer til å slå an.

Ellers er det diverse annet som de trenger eller ønsker seg, som jeg tenker å pushe over på diverse slektninger som sikkert blir glade for tips. Har allerede kjøpt en Ulvang Rav genser til 11-åringen, xs damestørrelse, ltd edition, som hun kan få fra en eller annen, og en tykk, hvit frottémorgenkåpe. Lillesøstra på 9 har vi bestilt dunsovepose til, fra AliExpress, og tvillingbroren hennes får trolig noe klatreutstyr fordi han også ønsker å begynne på klatring etter jul. Ellers har jeg sagt at bøker og brettspill er fint. Jeg har tipset om Carcasonne. Det har vi ikke, og jeg synes det virker gøy. Har hørt mye bra om det.

Tvillingene ønsker seg også tykke dunjakker, slik som storesøstera nylig fikk, og det tenker jeg er en passende besteforeldregave, hvis vi finner noen til en ok pris (satser på å finne noe i en nettbutikk på Black Friday). Da passer det fint at storesøstera kan få skøyter fra de samme besteforeldrene.

Ungene har ingen oldeforeldre lenger. Mine svigerforeldre får trolig Kindle (svigermor), spleiset med mannens søsken, og svigerfar har allerede fått gave (noe mannen fikset for han, en veldig spesiell gave).

Jeg vet ikke hva min mor og stefar skal få enda, men mamma er det relativt lett å kjøpe til. Hun liker alt, og blir glad for alt. Hun kan få kosmetikk, skjerf og vanter i fine farger, hun er glad i håndlaget keramikk og den slags, og samler på fine kopper fra en keramiker som holder til her i byen, m.m. Det er egentlig ganske hyggelig å kjøpe gave til mamma. Stefaren min sier han ikke skal ha noe, så til han kjøper jeg ofte noe spiselig på bondens marked. Som f.eks noe god sild eller spekepølse. Eventuelt Ulvangsokker eller andre forbruksting.

Pappa ble enkemann i løpet av året som gikk, og han er det vanskelig å kjøpe til. Jeg tenkte i utgangspunktet billett til jazzfestivalen som er her i byen i mai, vi var der sammen i vår, og det var veldig hyggelig. Men nå viser det seg at han skal reise bort akkurat den uka, så da utgår det. Men det blir trolig noe i den kategorien. Han har alt han trenger i den lille leiligheta si, og er flink til å kjøpe seg klær selv. Etter at han ble alene er han mye på farten, og er ikke den som liker å kose seg alene med mat eller drikke. Så jeg tenker en opplevelse av noe slag vil være aktuelt.

Jeg har to søstre med ektemenn, og nieser og nevøer (to av hver) fra 12-16 år, som det må kjøpes gave til. Jeg har ikke klart for meg hva jeg skal kjøpe til disse enda. Ungdommene er svært ulike som typer, særlig de to kusinene, på hhv 15 og 16 år, bor på hver sin planet, så jeg må finne individuelt tilpassede gaver til hver av dem.

Så har vi et vennepar i utlandet, med barn på 9 og 6, og de bruker vi også å sende gave til. Siden de kommer oppover hit i sommerferien tenkte vi å gi hele familien gavekort på en opplevelse vi har tenkt til å gjøre sammen.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-11-16 kl 13:06.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 13:22   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.836
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver

Våre barn er relativt små så de leker fremdeles, dog er straks 8-åringen på vei ut av det da. Han ønsker seg spill til Playstation og en bestemt radiostyrt bil, så det får han. Lillebror får også et spill til PS og ønsker seg i tillegg fjernstyrt kran og Lego NexoKnights, som han også får. Lillesøster har Frost-feber så hun får Frost-Lego og Frost-dukker.
Mamma vet jeg ikke ennå. Svigerfar har demens (= begrenser hva kan har glede av) så han får fotokalender og fotobok med bilder av ham og barnebarna. Barna pleier dessuten å lage en liten gave til besteforeldrene sine (i fjor malte de på Norgesglass som vi fylte med hjemmelagede brente mandler).
Til noen som har alt og hvor heller ikke mat er noen idé ville jeg kanskje gitt hver av dem et fint skjerf eller pledd, god kaffe eller te m/kopper til, gavekort på restaurant, abonnement på blad/avis eller noe lignende.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 22:58   #6
Frkdings78
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2016
Innlegg: 20
Frkdings78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Julegaver

Så utrolig flinke og kreative dere er
Planen er å lage handleliste og ta en skikkelig shoppingrunde.
Helt håpløst å kikke rundt for å få ideer når det er folk overalt.
Stjeler nok litt ideer av dere

Frkdings78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 23:11   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver

Netthandel, min kjære dings. Netthandel! Det var redningen da jeg hadde to måneder gamle tvillinger ved juletider. Hadde aldri fått halt i land gavehandelen uten netthandel den gangen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 00:33   #8
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver

Storesøster her har nokså klare interesser som gjør det enkelt å finne bra gaver til henne. Men det involverer ofte netthandel fra utlandet. I år skal hun få ny kigurumi, bøker og necomimi ører har jeg tenkt.

Guttungen får tilskudd til ny data og så må jeg finne på noe annet også. Kanskje et spill? Han har snakket om Paper Mario Color Splash.

Lillesøster ønsker seg alt mulig og gjerne sånne leker som ikke er like bra i virkeligheten som på reklamene. I år skal hun få gymmatte, ny turndrakt og turnshorts. Og sikkert en leke, men vet ikke hva ennå.

Mannen er jeg usikker på. Kanskje en aktivitetsmåler eller den nyeste apple-tven.

Mine foreldre og min bror syns jeg er vanskelig å finne på noe til. Må høre om det er noe spesielt de ønsker seg. I ga vi foreldrene mine en god vinåpner. Og noen gode ullsokker.

Nevøen min skal få en datamus han ønsker seg i kombinert jule og bursdagsgave, den yngste niesen skal få et lysbrett til å kopiere tegninger. Svogerne mine får nok gavekort pluss noe lite å pakke det inn sammen med.

Enda noen jeg må finne på og se etter noe til, men tror jeg skal komme i mål. Har begynt litt på netthandelen og skal nok handle en god del mer på nett før November er omme. I tillegg skal jeg kikke litt når jeg er i Gdansk på julemarked og på taxfree butikken på flyplassen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 21:34   #9
Frkdings78
Nybegynner
 
Medlem siden: Jun 2016
Innlegg: 20
Frkdings78 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Julegaver

Tråler nettet men til de voksne synes jeg det er så vanskelig.
Blir mye det samme hvert år. Spesielt menn er vanskelig. Skjorte, bøker, sokker hehe

Frkdings78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 09:56   #10
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver

Lysbrett, det var en ide til Lillesøster!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 10:10   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver

Til voksne (venner og familie) har vi alltid stort sett kjøpt "kulturelle" gaver som musikk, bøker og film/TV-serier. Kan tilpasses de aller fleste, man trenger alltid noe nytt selv om man har mye fra før, og det finnes dessuten masse egnet til barn og ungdom også. Til rundere dager for f.eks. foreldrene våre har vi noen ganger kjøpt gavekort på fin restaurant, eller tatt dem med sammen med oss. Teater-, konsert- og operabilletter synes jeg også er flotte gaver, eventuelt gavekort, dersom man ikke er sikker på hva de vil gå på eller når det passer. Fine, innrammede bilder av ungene kan være fine gaver til besteforeldre og andre slektninger som måtte ønske seg dette (greit å sjekke på forhånd).

Vi har dessverre ingen av våre besteforeldre i live lenger, men bestemødrene våre fikk stort sett barnebilder og "ting som blir brukt opp" (spiselige ting, egenpleieprodukter) de siste årene. Noen ganger praktiske ting vi visste at de manglet (en ny vannkoker, en lettere stekepanne) eller et pent skjerf eller lignende.

Til sønnen vår har vi stort sett alltid planlagt jule- og bursdagsgaver samlet, fordi han har bursdag i desember, og vi har oftest planlagt for foreldrene våre også, og noen ganger søsknene våre, sånn at vi må finne på masse gaver, og så fordele dem etter hvem som skal gi dem og når han skal få dem. Brettspill er en typisk julegave, for i julen har vi gjerne tid til å spille det. Store ting og praktiske ting er greiere å få i bursdagsgave, for da er vi hjemme. Da han var mindre, var han veldig glad i Lego, og brukte alltid juleferien til å bygge de store Legosettene han alltid fikk til jul.

I år (han blir 14 nå) har vi tenkt å skaffe ham en ordentlig kontorstol til rommet, men vet ikke enda hvem den skal være fra. Ellers skal han få litt klær (hvis moren min vil strikke, blir han alltid glad for de fine hanskene hun strikker), tøfler, noen bøker, minst én bok med pianonoter, en CD som hører til gitar-læreboken hans, et brettspill eller to som han har ønsket seg, kanskje et enkelt MIDI-keyboard han kan koble til laptopen, nye earbuds til telefonen, kanskje et pengebidrag til å etter hvert kjøpe seg ny telefon/laptop - og sikkert flere ting, om vi kommer på.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 10:14   #12
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julegaver

Abonnementer er også en fin gave til voksne som ikke trenger så mange "ting", ja. Det finnes jo magasiner for det aller meste. Mye av det kan man også få på nettbrett, eventuelt i tillegg til papirformat, for dem som liker det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 11:10   #13
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver

Til voksne som har alt har jeg god erfaring med gode matprodukter eller vin el. VI har en lokal butikk her som har litt eksklusive produkter av oljer, salter, krydder, skinker, oster, osv, og de pleier å ha fine gavepakker før jul.

Til barn som har alt - opplevelser.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 12:40   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Storesøster her har nokså klare interesser som gjør det enkelt å finne bra gaver til henne. Men det involverer ofte netthandel fra utlandet. I år skal hun få ny kigurumi, bøker og necomimi ører har jeg tenkt..

Det måtte jeg slå opp Hvor handler du? Kunne være interessant for lillesøster her, også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 14:06   #15
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Julegaver

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det måtte jeg slå opp Hvor handler du? Kunne være interessant for lillesøster her, også.

Kigurumi og necomimi ører blir kjøpt på eBay. De billigste ørene jeg har funnet er disse https://www.ebay.co.uk/itm/172168480234 men blir så klart moms og fortolling oppå dette.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-16, 14:56   #16
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julegaver

Her gis det ofte opplevelser som turer og blowlingbesøk. Bøker og tegneserier er vi også glade i å gi bort og å får. Det behøver ikke bli så dyrt, vi snakker ikke luksustur til Bangkok akkurat, mer sånn løvsprettur i en skog, botanisk hage osv.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no