Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bytter du gaver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-14, 16:12   #21
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Vi bytter om det ble helt feil, men sier ikke så mye om det.
Jeg trenger ikke å vite så mye om det heller.
Vi har ingen familie her, så det blir ikke så stort tema uansett.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:31   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nei, skal mye til før jeg bytter noe, om det da ikke er for å få riktig størrelse av noe.

Gaver er minner om folka man får de fra, og de forferdelige multekoppene vi fikk av svigerfar og kjæresten hans er helt perfekte fordi det er just presis akkurat deres stil, og får meg til å fnise litt hver gang jeg åpner skapet.

Jeg er med på den, men da må det være sukker-søtt som koppene dere fikk av svigerfar, eller noe man likevel kan eller ønsker å bruke.

Jeg ønsket meg dypt og inderlig en liten toalettveske, og pekte ut en på Lucky Duck jeg fallt for. Den stilen, måtte overhode ikke være lik eller akkurat den, men størrelsen og fargene kommentere jeg overfor min mor som da var med meg. Til jul fikk jeg derimot en svær svart sak med henger fordi det er langt mer praktisk. Jeg byttet den ikke, den var nemlig ikke byttbar, men jeg hadde gjort det hadde det vært mulig så jeg kunne fått noe jeg kunne hatt nytte av, i stedet for en stor sak som samlet støv i lengre tid før jeg da omsider gav den til Frelsesarmeen. Og joda, den minner jo meg om henne, men ikke på en nødvendigvis positiv måte?

Og jeg er enig i at man ikke skal komme med bestillingsliste til jul, men nytte og bruksområde er viktig, synes jeg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:34   #23
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg er med på den, men da må det være sukker-søtt som koppene dere fikk av svigerfar, eller noe man likevel kan eller ønsker å bruke.

Jeg ønsket meg dypt og inderlig en liten toalettveske, og pekte ut en på Lucky Duck jeg fallt for. Den stilen, måtte overhode ikke være lik eller akkurat den, men størrelsen og fargene kommentere jeg overfor min mor som da var med meg. Til jul fikk jeg derimot en svær svart sak med henger fordi det er langt mer praktisk. Jeg byttet den ikke, den var nemlig ikke byttbar, men jeg hadde gjort det hadde det vært mulig så jeg kunne fått noe jeg kunne hatt nytte av, i stedet for en stor sak som samlet støv i lengre tid før jeg da omsider gav den til Frelsesarmeen. Og joda, den minner jo meg om henne, men ikke på en nødvendigvis positiv måte?

Og jeg er enig i at man ikke skal komme med bestillingsliste til jul, men nytte og bruksområde er viktig, synes jeg.

Toalettveske med tilhenger?

Og jeg som synes at sånne beauty box-er er svære.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:39   #24
Hatt
Fullverdig medlem
 
Hatt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 51
Hatt er litt kul
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Vi bytter klær og sko i feil strl, ting vi har dobbelt/nok av og gaver som er totalt skivebom for oss.

Vi er mange i ett relativt lite hus, og jeg ser ikke poenget med å proppe det fullt av ting som ikke kommer til nytte på noe vis.

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:43   #25
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.631
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Ja. Både ting som ikke passer, og ting jeg vet ikke vil bli brukt. Til jul fikk vi f eks en kjempefin marmeladekrukke fra Le Creuset. Det er bare det at vi har flere fine syltetøykrukker fra før av. Og når vi har syltetøy bor det stort sett i glasset sitt i kjøleskapet, med mindre vi har gjester og jeg steller i stand en riktig fin frokost (hvilket skjer et par ganger i året). Så den ble byttet (med litt tungt hjerte. Men vi kan bare ikke fylle opp skapene med ting som ikke blir brukt.)

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.

Sist redigert av Xian : 09-01-14 kl 16:50.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:52   #26
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Toalettveske med tilhenger?

Og jeg som synes at sånne beauty box-er er svære.

I come with baggage.

Sånn kleshengersak.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 16:54   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Ja. Både ting som ikke passer, og ting jeg vet ikke vil bli brukt. Til jul fikk vi f eks en kjempefin marmeladekrukke fra Le Creuset. Det er bare det at vi har flere fine syltetøykrukker fra før av. Og når vi har syltetøy bor det stort sett i glasset sitt i kjøleskapet, med mindre vi har gjester og jeg steller i stand en riktig fin frokost (hvilket skjer et par ganger i året).

Denne kunne jeg glatt ha brukt til noe annet, skruer, sikkerhetsnåler, reserveknapper og -strikker til utebukser, sukkertøy, markblomster, mynter, muskatnøtter ... Har alltids bruk for en krukke til ett eller annet!

Altså skjønner at du ikke nødvendigvis har det, eller har plass til en Xian, men det er bare for å illustrere hvordan jeg typisk tenker når jeg får noe. Litt sånn "hmmm, denne var jo egentlig litt fin, jeg må finne på noe annet lurt som jeg kan bruke den til, siden den neppe vil bli brukt til marmelade".

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 17:01   #28
Hatt
Fullverdig medlem
 
Hatt sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 51
Hatt er litt kul
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Selv om jeg ikke er super fan av bestillingslister til jul, så syns det er fint å ha en viss indikator på hva de forskjellige ønsker seg.

Jeg har forresten en sviger-farmor (eller hva man nå kaller det) som vi må begynne å begrense i lang tid før jul hvis vi skal lykkes i noen grad.Vi må til stadighet understreke at vi i hovedsak har det vi trenger, men at gavekort er en smart løsning. Alternativt pakker hun inn "rått og røti" som hun finner i skapene sine hjemme. Vi får likevel de underligste ting derfra. Jeg nevner i fleng; en brukt BH kjøpt på loppis som hun gjettet at passet meg (gjorde på ingen måte det), gamle sengelaken, 7 slag julekake lagd av samme type deig (jepp), 10 pakker servietter, hermetikk fra Europris, gammelt og steinhard godis....og mye mye mer

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 18:01   #29
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Opprinnelig lagt inn av Hatt, her.

Jeg har forresten en sviger-farmor (eller hva man nå kaller det) som vi må begynne å begrense i lang tid før jul hvis vi skal lykkes i noen grad.Vi må til stadighet understreke at vi i hovedsak har det vi trenger, men at gavekort er en smart løsning. Alternativt pakker hun inn "rått og røti" som hun finner i skapene sine hjemme. Vi får likevel de underligste ting derfra. Jeg nevner i fleng; en brukt BH kjøpt på loppis som hun gjettet at passet meg (gjorde på ingen måte det), gamle sengelaken, 7 slag julekake lagd av samme type deig (jepp), 10 pakker servietter, hermetikk fra Europris, gammelt og steinhard godis....og mye mye mer

Hun slår svigerfarmoren min - imponert!

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 18:15   #30
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Klær byttes om størrelsen er feil, og vi bytter bøker vi har fra før og slikt. Men ellers beholder vi det meste, og flere ganger har vi endt opp med å si at jøss, en slik hadde vi aldri kjøpt oss selv, men jammen er den kjekk å ha.

Det har hendt at vi har blitt litt over gaven på julekvelden, men at det senere har blitt noe vi ler rått av. Som det året vi i november, da jeg var 6 mnd på vei med minsten, bråbestemte oss for å kjøpe nytt hus. Vi kavet rundt med å tømme og ordne gamleleiligheten samtidig som vi måtte pusse opp en del der vi tok over. Jeg ble stadig større, vi hadde en fireåring og vi skulle også lage jul i takt med at alle kontoer ble skrapet. Vi sa at vi ikke trengte eller ønsket oss ting, men at penger, babyutstyr og gavekort på byggmakker etc sto høyt på ønskelisten til jul og bursdag for oss voksne. (Vi har begge bursdag rundt juletider.)

Svigermor var svært hemmelighetsfull og tydelig stolt over gaven vi skulle få til jul dette året. Hun hadde til og med fått med seg flere på laget til å spleise, for dette var noe som kostet en del. Siden det ble hauset opp en del ble vi jo litt nysgjerrige. Oppvaskmaskin? Tørketrommel? Bilsete til babyen? Vi var nok derfor nokså satt ut og paffe da vi på juleaften pakket... tamtamtam... et komplett juleservice til 12.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-14, 18:15   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bytter du gaver?

Jeg bytter sjelden, men det er fordi det er sjelden behov for det. Jeg byttet en jakke nå sist jul, men da bare til en større størrelse. Det ble nesten en helt annen jakke fordi lillebror ikke var helt fornøyd, men han endte opp med lik som han hadde fått.

For min del må folk gjerne bytte ting de får fra meg.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no