Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Plantet ut for tidlig - hva gjør jeg?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-20, 13:07   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plantet ut for tidlig - hva gjør jeg?

Det er jo bare å grave dem opp og putte dem i en potte, det går bra!

Og alle som driver og dyrker ting tar livet av noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 13:21   #2
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Plantet ut for tidlig - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det er jo bare å grave dem opp og putte dem i en potte, det går bra!

Og alle som driver og dyrker ting tar livet av noe.

Ja, jeg får vel gjøre det. kan det stemme at paprika er vanskeligere enn chilli?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-20, 13:36   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.423
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Plantet ut for tidlig - hva gjør jeg?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Ja, jeg får vel gjøre det. kan det stemme at paprika er vanskeligere enn chilli?

Njæ, det kommer an på typer, hva de er vanskeligere på osv. Du kan ikke kategorisk si at det ene er vanskeligere eller mer hardfør enn det andre. De er varmekrevende planter begge to.

Grav opp, ta dem inn, pus med dem og håp på det beste. Jeg kverken en gang en hel armé med agurkplanter på samme vis. Nå planter jeg bare løk og potet før 17. mai (og etter 1. mai), sår gulrot, neper, erter og bønner etter 17. mai (om det virker som været har stabilisert seg),også planter jeg ut det jeg har forsådd inne en gang mellom 17. mai og 5. juni basert på vær og hardførhet. Det er gjerne squash, gresskar, brokkoli og diverse kål, Tomat og agurk går ut sist, chili og paprika aldri lengre enn verandaen der de kan stå i le.

Salat og reddik sår jeg litt med jevne mellomrom fra midten av mai til midten av juni.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no