Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Windows Vista

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 19:51   #1
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Windows Vista

Jeg har nettopp fått meg ny bærbar. Men problemet er at denne har Windows Vista. Vista blir kanskje nok bra om noen år. Men jeg har ikke tålmodighet til å vente så lenge.

Mulig at man sender dataen tilbake og kreve å få XP istedenfor Vista, siden trossalt alt klikker til stadig og ingenting vil funke slik som det skal?

Jeg har 3 år pluss forsikring på dataen, har jeg bedre sjans til å kreve noe sånt?

Og om jeg selv bytter til XP, hva skjer med forsikringen og garantien min da gjelder dem forsatt?

Håper noen har peiling for nå begynner jeg å bli skikkelig lei av dette!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 20:38   #2
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.915
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Windows Vista

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Og om jeg selv bytter til XP, hva skjer med forsikringen og garantien min da gjelder dem forsatt?

Jeg har hørt (fra en leverandør jeg bruker, som er programmerer) at du ikke kan nedgradere nye PCer fra Vista til XP. Skjønner egentlig ikke hvorfor, men min kilde var veldig bastant der

: også lei av Vista:

Og nei - det var ikke samme person som solgte meg skiten...

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 20:58   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Windows Vista

Åh, jeg skulle gjerne nedgradert *hater Vista*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:28   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.134
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Windows Vista

Jeg har hatt Vista i snart ett år. Jeg hadde mye problemer i starten, men da hadde jeg en IBM-maskin, og de har faktisk utviklet en downgrade til XP. Trenger jeg si at det ikke fungerte noe særlig? Det var bare krøll.

Nå har jeg en Toshiba og Vista fungerer aldeles utmerket. Jeg er en ganske krevende databruker, både når det gjelder kort lunte men også tunge program.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:33   #5
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Windows Vista

Jeg har også vista, og den funker bra her. Har en to år gammel Acer maskin.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:36   #6
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Windows Vista

er jo bare å formatere å legge inn windass xp.
Det gjore vi eller mann da. på vår ehm hannes acer lapptopp som mann fikk i datapakke fra jobb. og han hadde sagt at han skulle ha xp med. så vi fikk både xp og vista med.

vista gjør pcen så treg at det er jo helt bææææææææ
Etter en stund så går ting bare i sirup.
Og så er det masse programmer som ikke fungerte i vista. dette var da når vista var heelt ny


Nei folkens kjøp mac hihi

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:38   #7
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.134
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Windows Vista

Det er jo ikke Vista som gjør pcen treg. Det er pcen som er for treg, den takler ikke operativsystemet. Nemlig.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:38   #8
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.102
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Windows Vista

Eldstemann har en HP med Vista.
Hadde også hørt om mye krøll, og en datafyr spådde at vi kom til å få trøbbel med å få ham på den nye ruteren. Det kan godt hende, men foreløpig surfer han fint på det gamle. :treig:

Men samme mann sa at fordi det var så mye krøll, kom nye maskiner med Vista og XP?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:41   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Windows Vista

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det er jo ikke Vista som gjør pcen treg. Det er pcen som er for treg, den takler ikke operativsystemet. Nemlig.

Nei nemmelig det er windass som suger.
Vi har nå linux på pcen å det funker kjempe topp. Slipper å restarte annen hverdag og.
Tror den har vært oppe å gått nå i 14 dager uten restart, og da restart for at turbo var så snill å trykte på den gule knappen hehe
det har aldri windass klart

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 11-10-07 kl 21:54.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:42   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Windows Vista

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.


Men samme mann sa at fordi det var så mye krøll, kom nye maskiner med Vista og XP?

Alle jeg kjenner som har kjøpt ny nå kommer bare med vista.


vår nye router funket ikke i vista.
så så bra er vista.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:44   #11
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.685
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Windows Vista

Jeg har vista på en 3 år gammel aopen pc og det går helt supert.. har fjerna en del grafikk da.

Gubbelure her sier at de fleste maskiner kan ha xp om man sletter hele greiene før man legger inn på nytt. men det kan være problemer med å finne drivere. men at veldig mange maskiner har blitt solgt i tilsvarene modell med xp så det skal skjeldent være umulig. men det kan ta tid.

Jeg hadde xp instalasjonen min i 3 år.. og reboota skjeldent. Hadde vel aldri måtte reboota om jeg hadde kjørt linux. Tror maskinen min rett og slett er snill.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 21:53   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.134
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Windows Vista

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Alle jeg kjenner som har kjøpt ny nå kommer bare med vista.


vår nye router funket ikke i vista.
så så bra er vista.

Dette kan jeg ikke forstå, det er jo nettverkskortet eller innstillingene det må være noe galt med. En router sender jo bare ut signaler til en ip-adresse.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 22:57   #13
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Windows Vista

Tusen takk for svar dere alle.
Tror jeg ringer til der jeg kjøpte dataen ifra imorgen og hører!
Det er en HP maskin jeg har igjen. Har kun hatt HP siste snart 10 årene det har aldri vært noe problem før nå da og så klart Windows i seg selv er jo bare stor krøll. Men dette tok kakå. Helt utrolig hvor mange ganger i løpet av dagen programer slutter å svare og det ikke går an å gjøre noe annet enn å restarte. Føler at jeg bruker Windows 95 igjen.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no