Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sardinia eller Sicilia i mai

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 17:33   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sardinia eller Sicilia i mai

Er det noen som har vært på en av disse øyene?
Vi skal reise med 2-åringen vår og gravidmage.

Alghero i Sardinia ser fint ut, lurer på temperaturen, strendene og tilbud for barn.

Noen tips?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-07, 17:40   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Jeg har bare vært på Sicilia, i slumdelene av Catania, og det anbefaler jeg ikke.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 15:58   #3
løvemor
Tilbake
 
løvemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 98
løvemor er litt kul
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Er det sant? Når skal dere? Vi skal også til Sardinia i sommer nemlig!

løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 16:39   #4
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Opprinnelig lagt inn av løvemor, her.

Er det sant? Når skal dere? Vi skal også til Sardinia i sommer nemlig!

Åh, skal dere!!? Når?
Nå blir det litt endringer i planene her - jeg trodde nemlig jeg skulle ha mai-fri som vi pleier, men det går ikke i år, fordi det er 3 stk som går ut fødselspermisjon i mai! (Vi er 7 gravide på jobb, av 17 ansatte...!)

Så det ser ikke ut som det blir noe, for i juli er jeg for gravid til å fly...
Har dere bestemt hvilket hotell dere skal til?
Hadde jo vært utrolig gøy om vi var der samtidig.....!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 16:54   #5
løvemor
Tilbake
 
løvemor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 98
løvemor er litt kul
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Vi skal i juli vi da. Skal i en dobbel 40-års dag i spania i slutten av juli og skal besøke svigerfar på sardinia før det. Planen er at han skal leie et hus til oss der. Tror vi drar ned rundt den 15. husker ikke helt i farta. Er litt dyrt å reise sånn midt i fellesferien, men iom at vi ble invitert i den bursdagen da, har vi liksom ikke noe valg. Har ellers ikke rukket å sette meg noe særlig inn i hvordan det er på Sardinia og hvilke muligheter som er der.

løvemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 18:28   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.911
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Jeg har vært på Sicilia i mai. Reiste 5. mai 2003 (bryllupsreise - mad baby).

Vi badet ikke i sjøen var for kaldt, men jeg badet i bassenget. Det var ikke oppvarmet så litt kjølig var det jo. Vi kunne fint sole oss.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 18:51   #7
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Jeg har vært på Sicilia. Taormina er vakkert. Men det er muligens litt upraktisk med små barn, siden det ligger høyt oppe i en fjellside, og man må ta taubane (el. l) for å komme ned til havet.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 18:57   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.911
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Vi var på dagstur til Taormina - nydelig sted, men ville heller ikke bodd der med små barn (noe vi heller ikke gjorde ).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 19:00   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.911
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Her var vi:

http://www.startour.no/Resorts/trave...ty=306&type=cd

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:27   #10
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.061
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Opprinnelig lagt inn av løvemor, her.

Er det sant? Når skal dere? Vi skal også til Sardinia i sommer nemlig!

Vi også, vi drar i midten av juli.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 21:12   #11
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.933
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Her var vi:

http://www.startour.no/Resorts/trave...ty=306&type=cd

Der var vi også da Eivind var 2. Vi leide bil og var helt oppe på 3500 m på Etna. Eivind snakker om taubanen og røyken fra fjellet ennå. Flott tur.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:45   #12
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Opprinnelig lagt inn av løvemor, her.

Vi skal i juli vi da. Skal i en dobbel 40-års dag i spania i slutten av juli og skal besøke svigerfar på sardinia før det. Planen er at han skal leie et hus til oss der. Tror vi drar ned rundt den 15. husker ikke helt i farta. Er litt dyrt å reise sånn midt i fellesferien, men iom at vi ble invitert i den bursdagen da, har vi liksom ikke noe valg. Har ellers ikke rukket å sette meg noe særlig inn i hvordan det er på Sardinia og hvilke muligheter som er der.

Så hyggelig!

Jeg har lest at strendene på Sardinia er kjempefine, og mange er veldig barnevennlige. Dere kan nok bare glede dere!!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 19:25   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Flere tips?

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 22:55   #14
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Jeg vil også gjerne høre.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 00:40   #15
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.817
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Vi var på Sardinia i fjor sommer og hadde en helt fantastisk ferie. Vi var i Stintino, men ville nok heller valgt Alghero hvis jeg skulle dratt tilbake. Stintino er en bitteliten fiskerlandsby med noen få butikker og kafeer og det er langt til nærmeste større by. Den er like ved La Pelosa, en utrolig vakker strand som er akk så overbefolket. Jeg fikser ikke slike stappede strender, så vi var der bare noen timer en dag, og det holdt.

Det som reddet ferien vår (i tillegg til et supert hotell og hotellområde) var at vi leide bil i en uke da vi var der . Vi kjørte fra nordvest-kysten og over til nordøst-kysten, tok små avstikkere og overnattet der det passet seg. Utrolig fascinerende natur, spesielt falt jeg for kysten på Costa Paradiso. Vi fant en vakker liten strand som vi hadde nesten helt for oss selv, deilig! Costa Smeralda og Porto Cervo hvor alle jetsetterne holder til var også vakkert og fascinerende. Jeg kunne virkelig tenke meg til å dra tilbake en dag. Ja, og så vil jeg anbefale å dra på en agriturismo, det gjorde ikke vi og det angrer jeg skikkelig på.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 23:54   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Muskat: Dro dere med små barn? Tenker at det er ikke bare-bare å ta spontane overnattinger når man reiser med barn? Ellers hørtes det nydelig ut å kunne reise slik med egen bil og utforske øyas hemmeligheter.
Hva er forresten agriturisimo?

Vi har ennå ikke tatt oss råd til utenlandsferie, men disse øyene er fortsatt et spennende reisemål... Kaaanskje til høsten...Eller neste sommer.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 09:55   #17
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Da benyttet jeg meg av superhelgtilbud hos Ryanair og bestilte billetter (kr 49,-) til Barcelona i juni, og etter litt loffing der, videre til Sardinia. Siden jeg reiser alene med en på 4 år kommer jeg til å bestille ett sted det er barneklubb. Jeg tenker det blir ettromsleilighet eller strandhytte på en av de unike anleggene rett ved stranden.
For eksempel her:

Tukul er vel ikke for alle, men jeg vurderer det:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 14:38   #18
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Måtte du betale 49 kroner!! Vi betalte bare 18.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 14:38   #19
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Det er så billig at jeg må ta denne:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 15:28   #20
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sardinia eller Sicilia i mai

Har vært både på Sicilia (som reiseleder) og Sardinia (ferie da jeg var au pair). Sicilia er utrolig romantisk og fascinerende, og ukens høydepunkt var da jeg guidet opp til Etna .... Masse flott å se på øya, spennende historie osv.....

Men skulle jeg reist med små barn, ville jeg definitivt reist til Sardinia. Sååå klart hav og fantastiske strender .

Lengter tilbake til begge stedene jeg

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no