Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Maleprosjekt

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-08, 19:37   #1
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Maleprosjekt

Tomt og hus bar preg av at hverdagen har vært kaotisk og hektisk over lenger tid. Huset har ikke vært vasket utvendig på de fire årene vi har bodd her og det hadde på det nærmeste grodd igjen rundt det. Her måtte noe gjøres.

Malingen var ok på de fleste veggene bortsett fra på solveggen og på rekkverket på terrassen. Jeg kunne ha valgt å vaske huset, skrape vekk det som måtte fjernes og kun male opp igjen den aktuelle veggen og rekkverket. Slik ble det ikke....

Jeg startet jakten på ny farge og hev meg rundt med å rydde frem huset fra jungelen før jeg begynte å skrape det som måtte skrapes. Etter timesvis med skraper i hånd, startet jeg vaskingen. Både huset og garasjen ble vasket. Jeg har planer om å bli ferdig med begge deler nå i høst. Annekset blir stående til våren .

Vel. Jeg tok noen bilder sist helg da jeg startet opp å male. Det gjenstår noe arbeid enda og jeg har store planer om å bli ferdig med huset i løpet av helgen.

Legger inn noen bilder....Må skynde meg å si at sprossene på vinduene er tatt av og blir malt i garasjen.. jeg synes at vinduene ser helt håpløse ut uten! He he!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Maling4.JPG (63,5 KB, 56 visninger)
Filtype: jpg Maling3.JPG (73,3 KB, 45 visninger)
Filtype: jpg Maling1.JPG (73,6 KB, 49 visninger)
Filtype: jpg Maling9.JPG (73,3 KB, 47 visninger)
Filtype: jpg Maling 14.JPG (55,9 KB, 58 visninger)
__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It

Sist redigert av amor : 19-09-08 kl 22:04.
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 19:40   #2
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maleprosjekt

...og noen til...

Det var nærme at jeg ble årsaken til hjerteinfarkt hos naboen da jeg stod øverst på den 7.5 meter lange stigen... Det går helst bra

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Maling7.JPG (77,9 KB, 30 visninger)
Filtype: jpg Maling8.JPG (38,0 KB, 30 visninger)
Filtype: jpg Maling13.JPG (51,0 KB, 53 visninger)
__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 19:43   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maleprosjekt

Å jøye meg - du er tøff, og flink!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 19:46   #4
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maleprosjekt

Så tøff du er! Hvordan klarer du å vaske ferdig så fort? Jeg brukte mange dager på en langvegg, med husvask og kost? (Det føltes sånn ihvertfall)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 19:48   #5
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maleprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Så tøff du er! Hvordan klarer du å vaske ferdig så fort? Jeg brukte mange dager på en langvegg, med husvask og kost? (Det føltes sånn ihvertfall)

Jeg ser at jeg var upresis i det jeg skrev... jeg startet med å male sist helg. Vasking og skraping har tatt lang tid. Det tar jo lang tid om det skal gjøres skikkelig

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 19:49   #6
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Maleprosjekt

Du er så flink amor! Det blir kjempefint. Jeg digger at du har både tre og mur. Fint!

  Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 19:51   #7
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maleprosjekt

Så fint det ble!!

Malt hus i sommer vi også, og det er stor fare for at det er lenge til jeg tar i en malekost igjen... Et stort hus ble nok, selv for maleglade meg

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 19:55   #8
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maleprosjekt

Takk!

Det er et stykke til jeg er ferdig i forhold til bildene. Inngangsdøren skal bli lys i fargen. Vindskiene skal bli lyse og noen av vinduene mangler både to og tre strøk. Huset er større enn det ser ut for på bildene.

Det kommer flere bilder. Forhåpentligvis før helgen er over . Jeg skal med sikkerhet være nesten ferdig søndag kveld og forhåpenligvis har jeg også startet på garasjen...

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 20:57   #9
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Maleprosjekt

Så fint det blir! Og så flink du er, jeg vet sannelig ikke om jeg hadde hatt mot til å gå i gang med husmaling av et helt hus.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 21:00   #10
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Maleprosjekt

Jeg er bare SÅ imponert over at du gjør dette alene, og ikke minst at du greier å bli ferdig så fort! :har brukt flere år på å få malt hele huset:

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 21:06   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Maleprosjekt

Det ble veldig fint!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 21:35   #12
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maleprosjekt

Fy fader du er tøff!

Skal vi bli bestisser eller, så kan du komme å stå i stigen min også maler jeg nederst hos deg.

Har vasket huset, men maling har jeg gitt opp. Leier inn folk neste år visst jeg fortsatt har huset.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 21:41   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Maleprosjekt

Jeg SKJØNNER ikke hvor du tar kreftene fra!!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 23:28   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maleprosjekt

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg SKJØNNER ikke hvor du tar kreftene fra!!!

kan ikke si meg mer enig. Jeg husker også alt det andre du har snekret, malt og fikset som du har lagt ut bilder av på NM -og i tillegg så er du student og mamma til 5.

Vi er en vanlig 'A4-familie', men fastslo raskt at vi måtte leie folk til å male huset, ellers hadde vi 1) holdt på i mange år før vi ble ferdige, 2) endt med krangel og skilsmisse før første veggen ble ferdig.

Så jeg tar av meg hatten for deg!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-08, 13:23   #15
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maleprosjekt

Vel takk! Både for tilbud om bestisser ( ), for hilsen om at det blir fint og for beundring. Vel. Ingen grunn til det siste. Slettes ikke. Jeg er bare sta som f.... og nekter å gi opp.

Noe måtte gjøres her, så da var det igrunn bare å sette igang... Egentlig så har jeg verken tid eller krefter til dette, men jeg later som om jeg har .

Jeg har hevet meg rundt i formiddagstimene og malt en vegg med strøk nr 2 og også litt småtteri. Det regnet så mye i går så store deler av flatene er fortsatt våte. Jeg har faktisk lett etter flater å male med hovdfargen for å holde meg til en farge i første omgang.

Nå er det ut igjen og fortsette.

Jeg liker jo å holde på. Er i mangel av energi for tiden og husker så meget vel fra "gamledager" at det å holde det gående med prosjekter gir meg nettopp den energien jeg føler jeg mangler. Jeg håper at det gjelder nå også.

Takk igjen!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 00:18   #16
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Maleprosjekt

Sånn er det med meg og amor, jo mer prosjekter jeg har igang, jo mer energi har jeg, men man må passe på også. Er fort gjort å vippe over den kanten hvor kroppen sier ifra selv.

Her har det regnet de siste mnd. så jeg får fortsatt ikke malt og da utsetter jeg det til neste år har jeg bestemt meg for. Har en skulder som ikke er helt enig med meg og maling heller.

Flink du er.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no