Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Offentlig kommunikasjon

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 18:19   #1
Wit
Av og på bruker
 
Wit sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 194
Wit har et hav av muligheter foran seg
Standard

Offentlig kommunikasjon

Vi oppfordres stadig til å kjøre kollektivt i stedet for bil. VEL, dette er egentlig ikke så enkelt. Her jeg bor kan jeg benytte buss eller buss og tog.
Bussen er stappfull og mange må stå på motorveien (dette er jo ikke lov!!). De setter inn ekspress busser, men da ikke til de tidspunktene det er mest folk.
Skal jeg ta tog, vel så er dette ikke helt enkelt. Det korresponderer nemlig ikke Er bussen bittelitt forsinket, og jeg ikke løper fort nok, så må jeg vente over 30 min på toget...
Hjem igjen.... Vel, jeg må vente ca 25 min på bussen...... Det ender med at jeg blir hentet i bil på togstasjonen (for de har ikke parkeringsplasser nok heller)... I tillegg har jeg da stått på et stappfullt tog, som ikke alltid alle får plass på (neste går om 30 min...)

Er det rart folk bruker bil??? Hvor er satsingen på kollektiv transport? Her jeg bor kan ikke flere reise kollektivt, fordi det da ikke er plass på tog/buss.... Men å sette inn ekstra ruter.. nei det er uaktuelt..

Wit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 18:31   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Jeg har ikke noe annet alternativ enn buss. Det går ingen busser om søndagen og siste om lørdagen går kl. 15. Det sier seg selv at folk flest her har bil. Jeg, som har verken lappen eller bil og trenger buss, blir selvsagt ikke tatt hensyn til når det settes opp ruter, for jeg er i mindretall.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 18:36   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har ikke noe annet alternativ enn buss. Det går ingen busser om søndagen og siste om lørdagen går kl. 15. Det sier seg selv at folk flest her har bil. Jeg, som har verken lappen eller bil og trenger buss, blir selvsagt ikke tatt hensyn til når det settes opp ruter, for jeg er i mindretall.

Vet hvordan du har det.
Bodde på samme øy som deg i to år uten bil...

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 18:44   #4
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Jeg tar omtrent aldri buss og jeg kommer nok heller ikke til å begynne med det. Jeg syns det er tungvindt forde om bussforbindelsene akkurat her er relativt gode (hvert kvarter på dagen og hver halvtime på kvelden).

Kan godt hende det blir billigere i lengden, men det blir for slitsomt og jeg syns det er mye å betale 210 kr t/r for en liten bytur for familien min.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 18:51   #5
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Her i Oslo er selvfølgelig kollektivtilbudet bedre, men jeg stusser på at det ikke går an å komme seg på jobb tvers over byen til kl 07 på lørdager og søndager...ikke bra nok!

Både mannen og jeg tar kollektivt til jobb, og deler et månedskort,- da jeg jobber nattskift og han 8-16-jobb.

I Oslo er det så mye rush med bil ut av byen på ettermiddagen, at man kommer seg oftest raskere hjem med kollektivt.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:02   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.018
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Da jeg bodde i Oslo skulle det godt gjøres å bruke lenger tid med bil i forhold til kollektivt, så jeg kjørte som regel. Mannen min som jobbet i sentrum var det derimot mye greiere å ta bussen, både tidsmessig og spesielt om man ikke har parkeringsplass, noe som er sjelden vare i sentrum.

Nå som jeg har flyttet ut i "provinsen" så er kollektivt helt uaktuelt siden jeg må hente og levere i barnehage/skole, og bussen tar en evighet fordi den skal innom hver krinkel og krok. Jeg prøver å samkjøre når det er mulig, men det er veldig vanskelig å beregne tiden om morgenen når man har små barn som ikke alltid er helt enig med mamma om morgenen.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:09   #7
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Enig med deg - hvis en andel av dem som kjører bil skulle gå over til å ta kollektivt, hadde det blitt krise. Det er rett og slett ikke plass til særlig fler... i allefall ikke i rushen - og det er nå gjerne da man trenger å reise.

Jeg kjører tog, men såvidt jeg forstår så har de ikke kapasitet til å sette inn flere vogner eller avganger - så det er ikke rom for at særlig mange fler reiser med toget.

Før man oppfordrer folk til å reise kollektivt (feks med å straffe dem som kjører bil), så burde man tenke på å bygge ut kollektivtransporten slik at det er mulig for flere å reise.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:14   #8
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Her vi bor går det tog kun to ganger i året. 1. og 17. mai tog. Buss går hvert jubelår virker det som. Skolebuss morgen og ettermiddag, og en buss på formiddagen.

Jeg husker jeg skulle møte min kjære i Oslo for noen år siden. Han jobbet der, og jeg skulle møte han der iom at vi skulle til Gardermoen tidlig dagen etter. Bussen gikk rundt kl. 16, og jeg var i Oslo rett før 19!! DET er hva jeg kaller melkerute. Vi bor ikke mer enn rundt 7 mil fra Oslo, og med Oslofjordforbindelsen bruker jeg vel 50 min. ca til Sinsenkrysset. Bussen, når det går en, bruker litt over 1 1/2 time til Drammen, og det er i underkant av 5 mil. Jammen sa jeg kollektivt.

Jeg bor 500 meter fra der jeg jobber, men kjører bil til jobb hver dag. Barnehagen til Jonas er 7 km unna, og buss dit har jeg ikke sett noe til.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:18   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Jeg sykler, går eller kjører bil. Om bussen blir billigere hadde vi nok brukt den, men vi fem koster mer enn hva det koster å kjøre til sentrum og hjem i en uke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 19:18   #10
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Ja, og togene går med samme frekvens som hos Kula.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 20:31   #11
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Vi bor skikkelig på landet, og har ikke et reelt kollektivtransporttilbud.

Det er 2,5 km til nærmeste buss-stopp. Det går en "arbeidsbuss" og en "skolerutebuss" på morgen, samme tilbake ettermiddagen. Disse passer ikke med mine arbeidstider i det hele tatt, og vi er uansett avhengig av å bytte på å hente og levere unger i barnehagen. Så vi kjører dessverre ikke buss, hadde tilbudet vært bedre hadde vi sikkert benyttet oss av det.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 20:56   #12
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Jeg har bodd i Oslo i flere år, jobbet både dagtid og skift i sentrum mens jeg bodde ca. 20 minutter fra sentrum, og har aldri hatt noen som helst problemer å komme meg frem i tiden. Jeg bor utenfor Oslo nå, og bruker fortsatt utelukket kollektivtrafikk (og det gjør mann og barn også ) og det går helt fint.

Det er (i hvert fall hvis man bor i Osloområdet med relativ bra kollektivdekning- relativ fordi alt kan bli bedre) først og fremst en innstillingssak, og en omstillingssak. Planlegging er utrolig viktig, og veldig ofte finnes det mange forskjellige måter å komme seg fra A til B, med forskjellige buss-tog-bane kombinasjon for eksempel.

Det skal veldig mye til for at det er dyrere å reise kollektiv enn med bil. Reiser man bare sporadisk er det selvsagt mye dyrere enn om man reiser daglig og benytter seg av periodebilletter o.l.

Jeg sier ikke at alle KAN eller bør reise kollektiv, men jeg må trekke litt på smilebåndet av alle som hevder at de ikke får det til, det er tross alt veldig mange av oss som greier det helt fint, selv med barn, fritidsaktiviteter, henting, bringing osv.

Men det er helt klart, for å få det til må 1) billettene bli mye billigere (helst gratis), 2) å bruke bil må bli MYE dyrere 3) det må bli flere avganger og bedre materiell 4) folk må bry seg og innse at alle må bidra når det gjelder miljøproblematikken.

Skyt meg! :duck and cover:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:50   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Det er nok stor forskjell på å bo i Oslo området rundt og ute i provinsene, Olympia. Dog er fordelen min at jeg kan sykle de fleste plasser jeg skal (men det blir litt langt å sykle for ungene foreløpig), mannen kan ikke det og det er faktisk ingen busser som kan få han til sin jobb. Slik er det bare. Vi kan ikke trylle, men vi skulle gjerne hatt tog og bedre busstilbud.

Og de få gangene vi bruker buss blir det dyrt. 80 kroner hver vei for hele familien ser jeg på som dyrt. Mulig det er jeg som er kjip, men å betale 160 kroner tur-retur for familien til sentrum er uaktuelt rett og slett.

Det er lett å slå seg på brystet og si at man skal ta hensyn til miljøet når man bor en plass hvor det er lett å gjøre det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:52   #14
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det er nok stor forskjell på å bo i Oslo området rundt og ute i provinsene, Olympia. Dog er fordelen min at jeg kan sykle de fleste plasser jeg skal (men det blir litt langt å sykle for ungene foreløpig), mannen kan ikke det og det er faktisk ingen busser som kan få han til sin jobb. Slik er det bare. Vi kan ikke trylle, men vi skulle gjerne hatt tog og bedre busstilbud.

Og de få gangene vi bruker buss blir det dyrt. 80 kroner hver vei for hele familien ser jeg på som dyrt. Mulig det er jeg som er kjip, men å betale 160 kroner tur-retur for familien til sentrum er uaktuelt rett og slett.

Det er lett å slå seg på brystet og si at man skal ta hensyn til miljøet når man bor en plass hvor det er lett å gjøre det.

Jeg skrev da spesifikt at jeg snakker om Osloområdet.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:53   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg skrev da spesifikt at jeg snakker om Osloområdet.

Og jeg belyser at Norge er mye større.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:53   #16
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det er nok stor forskjell på å bo i Oslo området rundt og ute i provinsene, Olympia. Dog er fordelen min at jeg kan sykle de fleste plasser jeg skal (men det blir litt langt å sykle for ungene foreløpig), mannen kan ikke det og det er faktisk ingen busser som kan få han til sin jobb. Slik er det bare. Vi kan ikke trylle, men vi skulle gjerne hatt tog og bedre busstilbud.

Og de få gangene vi bruker buss blir det dyrt. 80 kroner hver vei for hele familien ser jeg på som dyrt. Mulig det er jeg som er kjip, men å betale 160 kroner tur-retur for familien til sentrum er uaktuelt rett og slett.

Det er lett å slå seg på brystet og si at man skal ta hensyn til miljøet når man bor en plass hvor det er lett å gjøre det.

Og nei, det er tydeligvis ikke lett å slå seg på brystet og ta hensyn til miljøet i Oslo heller, når man ser på hvor mange som tar bil og hvor mye syting og klaging det er hver gang man blir oppfordret til å reise kollektiv.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:53   #17
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Og jeg belyser at Norge er mye større.

Oi, du sier ikke det.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:56   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Oi, du sier ikke det.

Jo.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 21:57   #19
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Det er ingen tvil at land som Norge virkelig tenger biler som er miljøvennlige. Langt land, og mange uten tilbud som strekker til.
Her vi bor nå har vi alle muligheter til å kjøre kollektivt. Men barnehageplass i gangavstand er nå bare en fjern drøm som aldri gikk i oppfyllelse, så her må vi bruke bil hver dag for å rekke jobben og levere/hente jentene.

Om ikke lenge flytter vi mer landlig, og der er nok ikke rutetilbudet like bra. Det vil jeg savne, for jeg bruker det mye når jeg ikke må innom barnehagen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 22:12   #20
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Offentlig kommunikasjon

Skal jeg ta buss til jobb, må ungene være i barnehagen og på SFO i nesten 10 timer hver dag.
Far har jobb hvor han bruker bil i jobben(håndverker).

Så vi bruker mer bil enn vi vil.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
buss, kollektiv, kommunikasjon, tog, transport


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no