Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

"Merking" av barn - armbånd med navn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-09, 10:57   #21
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Tenker dere ikke på det altså? Om jeg hadde funnet et ensomt barn som ikke kunne snakke så mye hadde det vært det første jeg hadde gjort altså. Sjekket i lommer, i nakken i klærne osv. Synes det er rart om ikke folk undersøker barnet skikkelig etter "spor" jeg da. Men uansett ikke dumt med navnebånd/skrive tlf nr på armen altså.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 10:58   #22
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Vi bruker sånne armbånd som kan brukes om igjen når vi er ute og reiser eller er på større steder med mye folk. Jeg skriver aldri navnet til ungen på armbåndet. Skriver bare mum: og mitt telefonnummer (inkl. landskoden) og dad: mannens nummer inkl. landskoden.

Ungene har fått beskjed om å vise armbåndet til noen (gjerne ansatte om det er i parker vi er) hvis de blir borte fra oss. Ungene har også fått beskjed om at hvis vi plutselig er ute av syne for dem så står de stille der de er. Har trengt armbåndet en gang hvor unge (2 1/2) ble borte på stor flyplass, men det hjalp ikke noe særlig siden ungen ikke satte seg ned for å skrike og ungen var ikke redd os savnet tydeligvis ikke oss ennå. Vi fant ungen tuslende langs et rullebånd 10 minutter senere og alle rundt trodde sikkert at foreldrene var rett bak eller noe sånt og passet på. Siden den gang har ungene mine mått gå i bånd eller kun leid i handa uten rom for å slippe på flyplasser hvor vi må snu oss bort noen sekunder.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 10:59   #23
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Navnearmbånd er bra (evnt skrive tlfnr rett på arma). Da vi var i Legoland i sommer, var det ei lita jente (2-3 år?) som hadde kommet bort fra familien sin. Hun bare gråt og gråt, og den damen som fant henne som var en som arbeidet i Legoland, tok tak i armen på jenta og dro opp genseren. Helt tydelig at hun lette etter et armbånd. Så der var det hvertfall så innarbeidet blat de ansatte at de sjekket med en gang.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 11:00   #24
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Svart sprittusj på armen til minstemann + en lapp i lomma, eldste har mobil selv. + en liten tale om at de ikke får lov å gå ut av anlegget en er på.

Heldigvis har vi aldri trengt å bruke det! :krysser fingrene for at det fortsetter!:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 11:00   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Tenker dere ikke på det altså? Om jeg hadde funnet et ensomt barn som ikke kunne snakke så mye hadde det vært det første jeg hadde gjort altså. Sjekket i lommer, i nakken i klærne osv. Synes det er rart om ikke folk undersøker barnet skikkelig etter "spor" jeg da. Men uansett ikke dumt med navnebånd/skrive tlf nr på armen altså.

Jeg hadde gjort det. Men jeg vet at mange ikke tenker så langt, så jeg tør ikke ta sjansen på det, og merker barna med armbånd eller penn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 11:01   #26
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Merker mine med sånne i fornøyelsesparker og flyplasser og sånt (vårt lokale kjøpesenter anser jeg som mye mer oversiktlig enn Heathrow, f.eks, så der satser jeg på at man blir kalt opp over anlegget eller noe - begge mine kan si både navn og andresse).

Yngste har ofte nektet å ha den på seg, men da har vi bare festet den i beltehempen bak på buksen, der den henger lett synlig.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 11:17   #27
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Takk for tips. Da er både merkelapper til klær og armbånd bestilt.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 11:26   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.402
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Vi har sånne flerbruksarmbånd, der står det telefon-nummer og "norwegian" på det vi har brukt i utlandet. Jeg syns de er veldig kjekke. Det er greit at vi som er foreldre som merker klærne tenker på det, men foreldre som ikke merker, besteforeldre eller folk uten barn tenker ikke nødvendigvis på å sjekke gensern i nakken.

Ellers syns jeg det er hlet greit å skrive på armen, men nå har jeg ikke jeg noe stort problem med at Glitterbarnet tegner tatoveringer på seg selv ukentlig heller.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 12:36   #29
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Begge ungene har slike gjenbruksbånd fra apoteket. De brukes på flyplasser og andre steder med store folkemengder hvor det kan være vanskelig å følge med på ungene hele tiden. Storesøster kan også mitt mobilnr. Vi øver jevnlig når vi kjører bil på fullt navn og telefonnummer, men greit å ha det på armbåndet også.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 13:04   #30
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Tenker dere ikke på det altså? Om jeg hadde funnet et ensomt barn som ikke kunne snakke så mye hadde det vært det første jeg hadde gjort altså. Sjekket i lommer, i nakken i klærne osv. Synes det er rart om ikke folk undersøker barnet skikkelig etter "spor" jeg da. Men uansett ikke dumt med navnebånd/skrive tlf nr på armen altså.

Tenke på det? Både ja og nei. Men fra det og til å begynne å "fikle" med barnets klær på leting etter en liten merkelapp, det får jeg meg bare ikke til å gjøre med fremmede barn. Veldig mange merker klærne bare med forbokstaver, barnets navn, osv. Husker meget godt fra barnehagen... det var ikke mange som hadde lapper i klærne med foreldrenes telefonnummer på.

Jeg syns navnebånd er lure fordi de fleste som jobber på fornøyelsesparker, badeland, flyplasser osv er kjent med systemet og vet hvor på barnet de skal lete etter telefonnummer.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 13:30   #31
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Opprinnelig lagt inn av Avelonia, her.

Var i skara sommerland i sverige for en drøy uke siden, kan tenke meg at den vesle jenta i badedrakt som ikke fant foreldrene sine hadde hatt god nytte av å bli merket! Enten med vannfast penn, eller bånd.


Og hvem har med seg mobilen i basenget eller badeland?
(Ikke vi og ikke våre venner..)

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 13:33   #32
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Og hvem har med seg mobilen i basenget eller badeland?
(Ikke vi og ikke våre venner..)

Nei det kan du si... forøvrig fatter jeg ikke at folk kan la barna være uten tilsyn i basseng, på badeland eller på stranda. Sjansen for å miste barna på slike steder burde være ikke-eksisterende.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 13:33   #33
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Tenke på det? Både ja og nei. Men fra det og til å begynne å "fikle" med barnets klær på leting etter en liten merkelapp, det får jeg meg bare ikke til å gjøre med fremmede barn. Veldig mange merker klærne bare med forbokstaver, barnets navn, osv. Husker meget godt fra barnehagen... det var ikke mange som hadde lapper i klærne med foreldrenes telefonnummer på.

Jeg syns navnebånd er lure fordi de fleste som jobber på fornøyelsesparker, badeland, flyplasser osv er kjent med systemet og vet hvor på barnet de skal lete etter telefonnummer.

Klesmerkinga jeg gjør er stort sett å skrive etternavnet eller initialene til barna, så det haade ikke vært til hjelp om ungen kom bort.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 13:41   #34
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Klesmerkinga jeg gjør er stort sett å skrive etternavnet eller initialene til barna, så det haade ikke vært til hjelp om ungen kom bort.

Samme her. Hadde noen sånne stryk-på-lapper da jeg var fersk barnehagemamma og tok klesmerking på alvor. Siden ble det tekstilpenn og stort sett barnets fornavn, eller initialer hvis jeg ikke fikk plass til navnet. Ofte ble klærne merket inni selve plagget (på gensere på vaske-lappen nede på siden) fordi lappen i nakken var for liten eller mørk i fargen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 13:52   #35
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Opprinnelig lagt inn av Honda, her.

Og hvem har med seg mobilen i basenget eller badeland?
(Ikke vi og ikke våre venner..)

Men jeg vil tro du ville vært kjapt bort til garderoben for å finne mobilen om ungen din ble borte i mengden, vel?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

forøvrig fatter jeg ikke at folk kan la barna være uten tilsyn i basseng, på badeland eller på stranda. Sjansen for å miste barna på slike steder burde være ikke-eksisterende.

Det er vel nok å ta blikket av dem noen få sekunder hvis det er ståkete nok... Badeland i Bø i Telemark f.eks, det var jammen ikke mange foreldre som passet på de to skliene i småbarnsbadedelen der (de to rørskliene). Ungene skle selv og løp opp igjen for å skli på nytt, og det var ikke alle som var veldig store, for å si det sånn. Samme med de lange blå skliene langsmed bakken.
Litt mye folk, en feil sving og wops, borte.
(som er grunnen til at jeg ikke tar blikket av lillegutt på sånne steder)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 14:04   #36
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Vi har kjøpt disse fra travelsafety.no



Den eneste bakdelen med disse er at nå må man skrive selv, før kunne man bestille de med ferdigtrykt tekst. Men de er umulige å få av uten å klippe de av, og de holder godt på meldingen selv etter ett par dager med sol og bad.

Dessuten har vi også ett håndledd-til-håndledd bånd til Jonas. Han er, og har alltid være, en meget selvstendig herremann, og i store folkemengder er det greit å ha ett slikt bånd i stede for å holde i hånda.
Vi har riktignok ikke brukt det på ett par år, men jeg tenker det blir med til Tyrkia på lørdag ja. Bare just in case.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 15:43   #37
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Nei det kan du si... forøvrig fatter jeg ikke at folk kan la barna være uten tilsyn i basseng, på badeland eller på stranda. Sjansen for å miste barna på slike steder burde være ikke-eksisterende.


Helt enig der.

Jeg slipepr mine av synne, eller turbo. når vi er på strand, men vi bruker som ofte å være de eneste der

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 15:46   #38
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Merking" av barn - armbånd med navn

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men jeg vil tro du ville vært kjapt bort til garderoben for å finne mobilen om ungen din ble borte i mengden, vel?

I sverige , der vi har vært,( nord for Østersund )værtfall på ute badeområder er garderober uten skap\låsbart skap. Så mobilen og sånt levner vi i bilen eller campinghytten

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no