Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Asperger og jobb

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-12, 10:52   #1
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Asperger og jobb

http://www.tu.no/jobb/2012/11/26/i-d...atte-aspergers

Vil bare anbefale å lese denne artikkelen i tu.no.
En far opprettet et firma til sin sønn som NAV ville "sette på" uføretrygd.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 12:45   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.695
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asperger og jobb

Kjempespennende, egentlig! - Det er gøy når det funker. Det er fint når man har en interesse som er noe å jobbe med - Jeg vil tro det er mange aspergere som fungere helt fint i jobben sin - utfordringen normalt sett er kanskje å fungere i det sosiale samspillet - noe som kanskje er mindre utfordende her? I og med at de alle har samme diagnose (neida, jeg sier ikke at de er like)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 14:08   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.649
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Asperger og jobb

Altså, jeg vet jo at mange med Asperger fint kan fungere i vanlige jobber, men for de som dette ikke funker for, er det jo genialt at det finnes andre alternativer enn trygd.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 14:51   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.695
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asperger og jobb

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Altså, jeg vet jo at mange med Asperger fint kan fungere i vanlige jobber, men for de som dette ikke funker for, er det jo genialt at det finnes andre alternativer enn trygd.

Ja - virkelig! - Herlig løsningsfokusert!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 14:47   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Asperger og jobb

Så flott!
Men det burde jo ikke være nødvendig å opprette et eget firma for at "ikke A4 personer" (som har potensiale til å jobbe til tross for en diagnose) skal få seg en jobb.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 14:53   #6
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.695
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Asperger og jobb

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Så flott!
Men det burde jo ikke være nødvendig å opprette et eget firma for at "ikke A4 personer" (som har potensiale til å jobbe til tross for en diagnose) skal få seg en jobb.

Det er sant, men jeg tenker at det her kanskje er en fordel - og det må jo være litt "deilig" å vite at man har den jobben nettopp fordi man har den diagnosen man har også. Min erfaring er forøvrig at to aspergere som prater sammen kommuniserer mye bedre med hverandre enn en asberger kommuniserer med en som ikke kjenner diagnosen. - så jeg vil tro at man med kolleger med samme diagnose vil føle seg tryggere - og man vil tross alt slippe å føle på denne "frykten" for å tråkke i salaten eller misforstå det sosiale spillet i så stor grad.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-12, 16:46   #7
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Asperger og jobb

Leste for noen år siden om en far som startet det i Danmark også. Kjempesukses.

En asperger som har særinteresser innen det den jobber med tenker jeg må være fantastisk å ha som ansatt. For du skal lete lenge etter noen som setter seg så dypt inn i ting som en asperger gjør. Flott tillbud syns jeg.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no