Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-07, 07:48   #21
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Noen som vet hvilken temperatur det er på Mallorca i mai ?
Det heller vel mest mot å reise til Mallorca etter å ha sett litt på div. reiser.
Tenkte å reise uken med 1 mai,men er litt opptatt om det er varmt der da og om det er gode badetemperaturer.

Noe som vet ?

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 08:35   #22
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

I mai er det som norsk sommer der i følge det jeg har lest. Dagtemperaturer på rundt 20 grader og de har ikke mye nedbør den måneden. Men det er nok relativt kaldt i vannet.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 08:37   #23
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jøss, jeg trodde jeg var den eneste som boikottet Tyrkia som ferieland. Det var bra det er flere!

Enda en melder seg.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 08:40   #24
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av lille my, her.

Noen som vet hvilken temperatur det er på Mallorca i mai ?
Det heller vel mest mot å reise til Mallorca etter å ha sett litt på div. reiser.
Tenkte å reise uken med 1 mai,men er litt opptatt om det er varmt der da og om det er gode badetemperaturer.

Noe som vet ?

Ja, jeg har vært der i både mai og juni, og hvis du tenker ordentlig bade-og solferie hadde jeg tatt juni. Vi var der i slutten av mai for 3-4 år siden, og mulig vi var litt uheldige, det varierer jo fra år til år, men det blåste ganske mye og det var litt for kaldt i vannet ennå. Men det er jo noen hotell med oppvarmede innendørsbasseng da.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:02   #25
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde Dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Jøss, jeg trodde jeg var den eneste...

Jeg har forresten vært i Tyrkia. Og fikk meg ett stempel i passet med ti års utvisning.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:15   #26
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Du slipper vel inn igjen omtrent i disse dager, gjør du ikke?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:17   #27
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Ja, fra oktober 07 var det vel.

Ikke at jeg hadde reist dit igjen, men ja, det er hypotetisk mulig.

Sånn går det når man forsvarer kurdere...

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 09:21   #28
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Jeg har også sagt at jeg aldri ville reist til Tyrkia. Samtidig har jeg sendt min datter dit to ganger. Noe dobbeltmoralsk. Uansett så kjenner jeg at jeg gir litt etter. Jeg er fremdeles for boikotting på grunnlag av det som er nevnt lenger over her. Samtidig så tenker jeg at mange av folkene tjener alt de trenger til hele året i løpet av sommermånedene. Mamma har vært i Kemer noen år nå. Gutta boys jobber seg ihjel på hotellene fra 06 til 12-01. Hjem og sove og på an igjen. Flere av de gjør det slik at de skal ha råd til å ta seg en utdanning, eller for at søsken skal få seg en utdanning. Når jeg hører om de personlige historiene blir ikke trangen til boikott like sterk. Nei, jeg syns Tyrkiasituasjonen er vanskelig. Men jeg hadde ikke vært redd for å reise dit.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:19   #29
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har også sagt at jeg aldri ville reist til Tyrkia. Samtidig har jeg sendt min datter dit to ganger. Noe dobbeltmoralsk. Uansett så kjenner jeg at jeg gir litt etter. Jeg er fremdeles for boikotting på grunnlag av det som er nevnt lenger over her. Samtidig så tenker jeg at mange av folkene tjener alt de trenger til hele året i løpet av sommermånedene. Mamma har vært i Kemer noen år nå. Gutta boys jobber seg ihjel på hotellene fra 06 til 12-01. Hjem og sove og på an igjen. Flere av de gjør det slik at de skal ha råd til å ta seg en utdanning, eller for at søsken skal få seg en utdanning. Når jeg hører om de personlige historiene blir ikke trangen til boikott like sterk. Nei, jeg syns Tyrkiasituasjonen er vanskelig. Men jeg hadde ikke vært redd for å reise dit.

En boikott rammer alltid uskyldige, om det er Nestle, Tyrkia, billigproduserte klær i Kina, osv. Det er dessverre ikke noen mulighet å komme utenom.

Det er nok årtier til Tyrkia blir med i EU uansett, det er jeg glad for.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 14:21   #30
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Jeg ville ikke reist til Tyrkia, av samme grunn som Glitter & Co nevner.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 09:55   #31
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde Dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

På grunn av deres massive undertrykking av kurderne. Når man legger til folkemordet på armenerne, som de konsekvent nekter å omtale som et folkemord og nedvurderer omfanget av, så er ikke det en stat jeg ønsker skal få mine turistkroner.

Da vil jeg tro det er ganske mange steder her i verden du ikke reiser til? Jeg synes det er flott at mennesker tar slike standpunkt i forhold til hvor man vil/ikke vil reise
Grunnen til at du ikke vil reise til Tyrkia, synes jeg er helt akseptabel, for vi har alle våre grunner. Jeg ville helt fint kunne reise til Tyrkia, men jeg vil f.eks. ikke til Thailand... fordi jeg synes det blir gjort altfor lite i forhold til det å stoppe prostitusjon/barneprostitusjon der.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 09:57   #32
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av lille my, her.

Noen som vet hvilken temperatur det er på Mallorca i mai ?
Det heller vel mest mot å reise til Mallorca etter å ha sett litt på div. reiser.
Tenkte å reise uken med 1 mai,men er litt opptatt om det er varmt der da og om det er gode badetemperaturer.

Noe som vet ?

I mai er det god norsk sommer-temperatur på Mallorca. Mallorca er nydelig i mai. Frisk klar luft, rent og grønt.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:01   #33
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Nok en Tyrkia-boikotter her.
Jeg har dog vært der, for 13 år siden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:04   #34
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jøss, jeg trodde jeg var den eneste som boikottet Tyrkia som ferieland. Det var bra det er flere!

Signere! Godt at vi er fleire!
Styrer unna Tyrkia av samme grunn som Glitterchic med fleire.

Så synes eg det er altfor varmt der(ja har vore der en gang for 10 år sidan,og aldri meir). Var der i juli, og 40 varmegrader blir for drøyt for meg. Nettene var grusomme!

  Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:07   #35
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Var der i juli, og 40 varmegrader blir for drøyt for meg. Nettene var grusomme!

Det hjelper veldig om man velger hotell med aircondition på rommet/leiligheten. God natts søvn er helt vesentlig når man skal oppholde seg i temperaturer over 25 grader.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:10   #36
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

En kollega av meg dro til Tyrkia med utgått pass (1 mnd.). Hun ble satt i arresten og fikk fly hjem til Nord-Sverige. Derfra måtte hun haike hjem. Nei, ikke Tyrkia for meg heller.
Min søster var et år i Egypt, de hadde 50 C, og kunne knapt nok være ute. Det frister heller ikke.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:11   #37
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det hjelper veldig om man velger hotell med aircondition på rommet/leiligheten. God natts søvn er helt vesentlig når man skal oppholde seg i temperaturer over 25 grader.

Ja, det kan jeg skrive under på. Vi hadde ikke det, og lå i laken som ble dynket i iskaldt vann fra dusjen to ganger i løpet av natten. Hotellet var fullstendig utleid på vifter. Puh.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:12   #38
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det hjelper veldig om man velger hotell med aircondition på rommet/leiligheten. God natts søvn er helt vesentlig når man skal oppholde seg i temperaturer over 25 grader.

Helt klart! Vi reiste uspes.og fekk ikkje ac på rommet. Dusja for å kjøle oss ned,men vatnet i dusjen var jo like varmt. La oss på verandaen i bikini på en handuk..hehe..men holdt jo på å renne vekk likevel. Var helt grusomt:grøsse:
I tillegg så låg hotellet midt i en klynge av hus med innfødte,som hata oss verre enn pesten. Så uansett kor vi skulle vart vi bombandert med skjelsord og div matrestar. helt grusomt

  Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:19   #39
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

En kollega av meg dro til Tyrkia med utgått pass (1 mnd.). Hun ble satt i arresten og fikk fly hjem til Nord-Sverige. Derfra måtte hun haike hjem. Nei, ikke Tyrkia for meg heller.

Det er jo til pass for henne.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-07, 10:36   #40
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde dere hatt betenkeligheter med å reise til ...

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

En kollega av meg dro til Tyrkia med utgått pass (1 mnd.). Hun ble satt i arresten og fikk fly hjem til Nord-Sverige. Derfra måtte hun haike hjem. Nei, ikke Tyrkia for meg heller.
Min søster var et år i Egypt, de hadde 50 C, og kunne knapt nok være ute. Det frister heller ikke.

Hvordan i huleste kom hun seg til Tyrkia med utgått pass?

Mennesker som kommer uten gyldige reisedokumenter blir ikke så pent behandlet her i landet heller.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no