Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hadde du flydd?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-15, 09:26   #21
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Jeg er redd for å fly men jeg hadde utvilsomt flydd i denne situasjonen (jeg har aldri avlyst en flytur). 18-19 m/s er ikke mye vind, det lander mange fly i slik vind og verre på Sola i løpet av et år. Sola er en av få flyplasser i Norge med landingsbane i to retninger, de kan velge å fly inn ca. i ØV-retning eller i NS-retning. Det gir større fleksibilitet og kan gjøre innflygingen mer behagelig (mindre ubehagelig) i ruskevær.

Jeg har ofte sagt til flyvert(innen)e at jeg er redd for å fly hvis det er slike forhold. Det hjelper (meg) at jeg får litt ekstra oppmerksomhet, et smil som utstråler trygghet. Kan hende det hjelper deg også? Jeg hadde flydd, som sagt, vel vitende om at å fly er veldig sikkert. Også i slike værforhold du beskriver.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 09:59   #22
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Eg er også engstelig for å fly, men hadde flydd. Om ikkje anna for å ikkje forplante min flyskrekk ned til ungane. Og så hadde eg tatt meg et glass rødvin på flyplassen, hatt eit blad i fanget og lata som at eg ikkje mista en liter væske gjennom handflatene mine.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 10:24   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.498
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Så lenge pilotene setter seg bak spakene og flyr, så blir jeg også med. Jeg bor på en plass med mye vind og har fløyet i all slags vær, og det har gått bra til nå.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 10:28   #24
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Jeg tar sobril når jeg skal fly.
Det er en mulighet.
De flyr ikke om det ikke er forsvalig. Det er mantraet jeg har inni hodet.
Også hjelper det at barna er med, for da må jeg fokusere på dem.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 13:14   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.301
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Jeg er stor fan av at man gjør ting man er irrasjonelt redd for selv om man er redd. Jeg hater å fly, men gjør det jo allikevel når jeg må, lissom. Man dør ikke av å være redd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 14:22   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Alle rullebaner har to ender (tok dere den?) så man kan alltid lande i den ene eller andre retningen, alt ettersom hvordan vindretningen er. Rullebanene er også plassert sånn at den tar høyde for de vanligste vindretningene akkurat DER den flyplassen er, for det er sidevinden under landing som er ubehagelig. Men selvsagt kan man merke sidevind innimellom, og det er ikke noe kjekt når flyet rister og beveger mye på seg. Men farlig er det jo ikke.

Jeg ville grudd meg, men dratt med fly. Ofte blir været og vinden mye bedre enn fryktet. Er det ikke sidevind så merker dere kanskje ikke noe. Piloter lander nesten alltid på motvind. Ta med deg noe du kan fikle med under landingen, kanskje sudoku eller noe gøy å se på i et blad, f.eks - så kan du distrahere deg med det. Eller spar en fortelling til ungene eller noe, så du kan skravle med dem.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 14:24   #27
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg er redd for å fly men jeg hadde utvilsomt flydd i denne situasjonen (jeg har aldri avlyst en flytur). 18-19 m/s er ikke mye vind, det lander mange fly i slik vind og verre på Sola i løpet av et år. Sola er en av få flyplasser i Norge med landingsbane i to retninger, de kan velge å fly inn ca. i ØV-retning eller i NS-retning. Det gir større fleksibilitet og kan gjøre innflygingen mer behagelig (mindre ubehagelig) i ruskevær.

Jeg har ofte sagt til flyvert(innen)e at jeg er redd for å fly hvis det er slike forhold. Det hjelper (meg) at jeg får litt ekstra oppmerksomhet, et smil som utstråler trygghet. Kan hende det hjelper deg også? Jeg hadde flydd, som sagt, vel vitende om at å fly er veldig sikkert. Også i slike værforhold du beskriver.

Jeg signerer i sin helhet.

Hvor store er ungene dine? Jeg tenker også at det går an å snakke med dem på forhånd og forklare at mamma er redd for å fly (samtidig fortelle at det ikke er farlig, at det skjer færre ulykker med fly enn bil osv) selvsagt gitt at de er i en alder som tilsier at de kan forstå skikkelig.
Ellers gi flyvertene et hint om at du er urolig, så får du god støtte og hjelp om det skulle være noe.
Hvor flyr du fra?

red: nå ser jeg at du har barn født -05 og -10, da hadde jeg nok satt meg ned og snakket med 5-eren i alle fall.
Mine to (2010'ere) er veldig var på hva mamma eller pappa er redd for, og hadde fort oppdaget om jeg var redd for å fly for eksempel. Da syns jeg det er bedre å snakke med dem om det, enn å la fantasiene deres gå på høygir.

__________________
Tvillinggutter 2010

Sist redigert av Taien : 08-07-15 kl 14:28. Årsak: la til noe
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 14:39   #28
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Husk de som jobber bak spakene og ellers i flyet har familie de også. De tenker hele tiden sikkerhet og tar ingen sjanser.
Hadde du ant hva som ligger bak før hver flyvning av forberedelser så hadde du ikke vært redd. Meld deg på et "flyskrekkkurs"

Altså jeg hadde flydd. Men er du så redd at du frykter det vil smitte over på dine barn så ville jeg ventet.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 14:42   #29
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.032
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Sjekker ikke værmelding når jeg skal fly. Bare går ombord og tar det som det kommer.

Jeg og.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 18:24   #30
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.156
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Ja, og jeg hadde ikke kommet på å sjekke værmeldingen heller. Men jeg har aldri vært redd for å fly da. Har du vurdert et flyskrekk-kurs? Det må være vondt å ha det sånn.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 22:26   #31
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.488
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Det har aldri falt meg inn å sjekke værmeldigna i forbindelse med fly, altså, evt i forbindelse med oppholdet da, men ikke med tanke på flyturen. Jeg flyr den dagen fordi de er da det passer/må gjøres/hva nå enn, så da flyt jeg da.

Jeg har ikke flyskrekk, og flyr for å komme fortere frem. Har dog aldri hatt ungene med på flytur, vi sparer ikke nevneverdig med tid på å fly fra Ålesund til Gjøvik, liksom. Også har vi med hunden, og trenger bil der vi er, så... vi kjører.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 23:47   #32
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Ja, avgjørelsen om det er trygt å fly eller ikke overlater jeg til dem som har mer greie på det enn meg.

Har ikke flyskrekk da, så det er lett for meg å si. Men ellers signerer jeg Maverick - det er ikke farlig å være redd. Bare ubehagelig. Det som derimot ER farlig er å la frykten begrense livet ditt. Om man først begynner med det kan det føre helt galt av sted.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-15, 23:47   #33
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Jeg finnes ikke redd i fly, hverken i storm eller tordenvær. Så jeg hadde flydd.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 00:20   #34
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.373
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Fly i vei! Heldigvis kan flygere og flygeledere mye mer om både vær og fly enn deg, og de lar deg ikke fly om det er farlig. Og det fra noen med tidligere flyskrekk. Hiawata og jeg fløy til København før jul og landet i en storm så sterk at Øresundbroen var stengt og drt var tilnærmet umulig å bevege seg utendørs. Vi merket ingenting til det, verken i lufta eller da vi landet og ble rimelig storøyde da vi kom ut.

Det går bra!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 04:19   #35
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Fordelen med Sola er jo at den har rullebaner i 4 ulike vindrettninger så du trenger neppe havne på en annen destinasjon engang. Vindkorridorene er mye høyere enn 20ms for de flyene som trafikkerer Sola.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 11:15   #36
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Selvsagt skal du fly. Man skal hele tiden gjøre ting man er redd for og utfordre seg selv. Ikke la den dumme lille reptilhjernen styre livet ditt!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 16:15   #37
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Takk alle sammen. Jeg er bevisst på at det ikke skal styre livet mitt og flyr mange ganger i året. Er ganske redd, men trosser redselen av grunner dere nevner. Men så går det en grense for hva jeg ønsker å utsette meg for. Men jeg fløy i dag og det gikk kjempebra! Litt risting, men slett ikke mye.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 17:17   #38
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.984
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Vel overstått tur! Det er ikke moro å være redd for å fly, men når man er glad i å reise må man bare trosse det.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 21:19   #39
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du flydd?

Så bra!

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-15, 21:21   #40
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Hadde du flydd?

Bra gjennomført!

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no