Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-06-11, 12:08   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Jadda, seint ute som alltid, og fullt gjennomtrekk i hodet som gjør nettleting og planlegging utrolig vanskelig. Derfor spør jeg dere.

Vi har en vag ide om å feriere i nærheten av Strømstad. Kanskje, kanskje ikke, kjører vi ned til Bornholm. Kanskje, kanskje ikke, tar vi med telt. Jeg ser for meg halvannen uke-ish.

Jeg ønsker meg tips til hyggelig steder der det er gøy for unga. Fine strender/lekeparker/etc. Og om vi skulle finne på å stoppe i Gøteborg - er det noe annet der enn Liseberg?

Hjelp en stakkars svett rosin med 4 hypre runger som vil på ferie.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:15   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Her er det fint. Hyttene er nok booket forlengst men et telt er det vel alltids plass til.
Rett sør for Strømstad.
Campet der selv da jeg var ung og maken til sjørøverskute å leke i skal du lete lenge etter.
Utebasseng er det også der. Flott sted for barn.
http://daftoen.verktyget.se/

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:32   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Ikke reis til Daftø før etter sankthans, de har revet lekeplassen og bygger eventyrland der nå.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:36   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Nordens Ark i Lysekil og Universeum i Gøteborg er begge verdt en dag. Nordens ark har hotell med billige familierom også, som gir tilgang til parken etter stengetid.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:56   #5
Pippa
Aktiv
 
Pippa sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 211
Pippa er litt kulPippa er litt kul
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Gøteborg er absolutt mer enn bare Liseberg, ja. Men Liseberg er mer enn nok for meg. Jeg elsker tivoli

Fra visitsweden.com "Teknologi- og vitenskapsmuseet Universum midt i Göteborg er også et flott sted for barn, og her kan hele familien studere det Baltiske havs undervannsverden i tillegg til miljøet i tropiske farvann. Her foregår det eksperimenter med roboter og satelittkommunikasjon, og du kan se blodtørstige igler når de er ute på sine slemme oppdrag.

Parken Slottskogen har en minidyrehage og eventyrbasseng i Mölndal og Lerum som også er populære steder for familier på tur."

__________________
Pippa

Storesøster 2007 * Lillesøster 2009
Pippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:28   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

På Daftø vil ungene storkose seg garantert og det er masse aktiviteter som skjer for alle aldre. Alt skal vel være klart nå til skoleferien trodde jeg? Du må forhåndsbestille teltplass der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:29   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Alt skal vel være klart nå til skoleferien trodde jeg?

Vil du ha juling eller? Husk jeg vet hvor du bor.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:43   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Vil du ha juling eller? Husk jeg vet hvor du bor.

Jeg mente på Daftø, ikke at du var klar. For det hadde jeg på ingen måte forventet. Men bare et tips om at du må bestille teltplass på nettet så snart som mulig når du vet når dere drar om dere skal dit. Kan jo hende det er fullt også, så sjekk det evnt. først sånn at du heller kan finne en annen plass om det er fullt.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:26   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Dere har Tanumstrand 40 minutter fra Strømstad. Disse har også endel innendørsaktiviteter dersom ikke været blir 100%.

Lysekil m/Nordens ark er også veldig bra.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:50   #10
Sundae
Bør lage seg en tittel selv
 
Sundae sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.417
Sundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt liktSundae er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Hvis dere vil kjøre litt en av dagene har du jo Borås Djurpark, kan det være 2,5-3,5 timer unna?

Sundae er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 16:09   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Opprinnelig lagt inn av Sundae, her.

Hvis dere vil kjøre litt en av dagene har du jo Borås Djurpark, kan det være 2,5-3,5 timer unna?

2,5 t unna. Og der har dere High Chaprral også - hvis man vil leke Cowboy for noen dager. Artig park.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 16:11   #12
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gøy ved svenskegrensa? Trenger tips.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nordens Ark i Lysekil og Universeum i Gøteborg er begge verdt en dag. Nordens ark har hotell med billige familierom også, som gir tilgang til parken etter stengetid.

SIgnerer for begge deler

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no