Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvor mange GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-18, 14:52   #81
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Her er det nett på bussene, så surfing til og fra skolen er gratis. Er det ikke så vanlig ellers på busser rundt omkring?

Finnes ikke på skolebussen her.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 14:58   #82
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Jeg kobler meg aldri (sjelden iallfall) på wifi andre steder enn hjemme. Jeg blir bare irritert over eventuell pålogging og tregt nett og alt med seg. Har brukt 3 GB nå hittil i august. Bruker mobilen helt ukritisk selv om jeg ikke er på wifi.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 17:28   #83
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

19-åring: 6GB, 13-åring 4.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 19:42   #84
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Her har yngste 300 og eldste 1GB. Selv har jeg 5, og det hender jeg bruker det opp. Da har det ofte vært noe galt med vettet hjemme, slik at jeg uforvarende har sett film ved bruk av mobilnettet.

Ojsann

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 20:11   #85
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Takk for svar. Hva bruker man appen deres til?

Det viktigste er at han kan streame filmer og spille spill uten at det stopper opp hver 30 sek.

Nå får jeg ikke logget inn, men mener å huske at jeg kun fant fakturaoverikt der. Hadde forventet å se forbruk, noe som kan være nyttig dersom det er aktuelt å bytte abonnement en gang.

De har minside på nettsiden sin. Der vises dataforbruket, men det er ikke korrekt. Hun har garantert brukt mer enn 0,4 GB. Antar at forbruket hun hadde i Spania de første 14 dagene i august ikke vises ennå.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 20:21   #86
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

16-åringen har 6 GB og er tom etter 10 dager. Det går til Snap og musikk mest.
13-åringen har 2 GB og aldri tom.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 21:51   #87
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Nå får jeg ikke logget inn, men mener å huske at jeg kun fant fakturaoverikt der. Hadde forventet å se forbruk, noe som kan være nyttig dersom det er aktuelt å bytte abonnement en gang.

De har minside på nettsiden sin. Der vises dataforbruket, men det er ikke korrekt. Hun har garantert brukt mer enn 0,4 GB. Antar at forbruket hun hadde i Spania de første 14 dagene i august ikke vises ennå.

Tusen takk for info. Da har Mini fri data fra neste uke han også. Vil ikke høre et kny om at han er tom! Ever igjen!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 21:58   #88
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Her er det nett på bussene, så surfing til og fra skolen er gratis. Er det ikke så vanlig ellers på busser rundt omkring?

Nei, det er ikke en tjeneste #Ruter dekker (Oslo)

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 22:21   #89
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Det som spiser bruk hos meg er faktisk mailen og avisappene. Jeg har brukt ca 3 GB hittil i mnd.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-18, 23:00   #90
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

13-åringene og 19-åringen har 5 GB. Den ene 13-åringen har alltid igjen, de to andre bruker alltid opp. Eldste bruker mest på musikk, blant annet fordi han ikke har dab-radio i bilen. Den andre 13-åringen bruker det opp på Netflix, YouTube og musikk.
Jeg har 15 GB (jobb), og bruker nesten alt. Mest fordi nettet på jobb sperrer for nesten alt av apper, så jeg skrur som regel av wifi på jobb og glemmer å aktivere igjen...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-18, 09:25   #91
Engasjert
Stressa før
 
Engasjert sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.368
Engasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populærEngasjert er populær
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Ikke tastefeil, nei. Chilimobil tilbyr såkalt «fri data», dvs 1000 GB.
Hun hadde 8 GB tidligere, men gikk alltid tom. Så da dette abonnementet dukket opp så benyttet vi sjansen. Det koster 399, bare en 50-lapp mer enn det gamle abonnementet hennes.

Dette gjorde vi for 01-jenta også.
04-guttene har nettopp fått 6 GB. Det ble dyrt å stadig kjøpe ekstra-pakker.

__________________
Mamma til fire unge voksne på 19-26 år
Engasjert er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-18, 16:58   #92
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

15 åringen har 3GB i mnd. Mener selv det er tre i året
13 åringen har 1GB. Begge går tom før den 15 i mnd.
Jeg bruker mellom 5 og 10 selv.
Om sommeren deler vi fra mitt abonnement via en boks med trådløst nett. Da går det mellm 70 og 100 GB i mnd........ men da har de ikke tilgang på wifi.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-18, 21:16   #93
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Min 03’er har 8 GB. Før var det et evig gnål om mere nett, men det ser endelig ut til at vi har funnet en mengde som funker

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 11:37   #94
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Eldste og yngste har 4GB, mellomste har bare 2 for han bruker telefonen mye mindre enn de andre to. I tillegg har vi 2GB familiebonus som også brukes av de tre.

Musikkstrømming tror jeg ikke krever data i eldstes abonnement. Kan det stemme tro?

Jeg og mannen har 15 GB hver i jobb-abonnementene, så det hender rett som det regner at vi setter opp hotspot for ungene hvis vi ikke har wifi tilgjengelig.

En sjelden gang har vi kjøpt en ekstra GB, men etter et par runder med det har jeg heller gitt to av tre litt dyrere abonnementer, det blir billigere totalt sett.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 12:55   #95
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mange GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Mor, -01 og -03 har 2GB, -06 har 1GB, etter sommerens utvidelse av datatrafikk til alle.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 13:02   #96
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Begge har 8 GB, 16 og 14 år.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 13:47   #97
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mange GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

7-åringen: 0
11-åringen: 150 MB, men vi forhandler litt om 1 GB.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 14:31   #98
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Knotten har 1 gb, tror jeg.
Men vi siden vi har flere tjenester fra Telenor - inklusive mitt bedriftsabb., kan jeg overføre ekstra data til ham hver måned. Det gjør jeg om han er grei. Om han har svidd av alt på youtube på ferien, får han ingenting.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 16:08   #99
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mange GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Dataen går mye til snap, og endel på film og musikk.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-18, 16:49   #100
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mange GB datatrafikk har dine barn/ungdommer?

Gutten min har 1000 GB. Ja TUSEN. Chilimobil. Han brukte alltid opp dataen uansett hvor mye han hadde, så da ble det bursdagsgave sist. 399 per måned. Abonnementet han byttet fra kostet 249.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no