Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-18, 15:28   #61
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Jeg liker de også større. Drar på tur med 14-åringen i helga. Vi skal spille NM sammen. (Vår felles hobby) begge gleder seg og begge treffer venner. Fint at de blir større.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-18, 16:24   #62
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

For en nydelig tråd! FP, as.

Vi har alltid vært gode til å få med ungene ut på tur. De spør nå selv om når vi skal på kanotur neste gang, om vi kan dra på telttur til det samme stedet som i fjor, om vi kan gå til bålplassen. Det synes jeg utrolig fint, for det er på ute på tur vi har det alle best sammen som familie. Da lar vi skjermen ligge, vi får snakket sammen mens vi går, vi samarbeider, og leker. Nå som de er blitt større må turene planlegges og bookes i forveien, det var sånn sett lettere når vi bare kunne stappe ungene i bilen og si at NÅ drar vi. Men jeg synes planlegginga (og også lokkinga nå som de er eldre) er verdt det, særlig når du ser at ungen finner roen og puster godt ut og sier at det er her var skikkelig fint....

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 13:07   #63
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er skikkelig flink til å være babymamma. Da var jeg i mitt ess. Med litt større barn så er jeg mer som en fisk på land.

Og jeg er helt omvendt.
Jeg elsker at barna er større og selvstendige. Og synes alderen nå er fin, når de er mellom 10-13. Så får jeg sikkert mer panikk når de blir 15-16..

Jeg er god på å vise kjærlighet også. Både fysisk og det at vi sier det veldig ofte.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:05   #64
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Jeg synes babytiden var slitsom og tidvis kjedelig , men elsker å være tvillingmamma nå - jo større de blir, jo enda mer! Jeg er skikkelig god på å være leken og barnslig sammen med dem, er kreativ og flink til å oppmuntre. Pappaen er den tålmodige, fornuftige og trygge klippen i livet deres, som har lest høyt til dem hver kveld i snart ni år nå, mens jeg er tullemammaen som får dem til å skrattle. Men jeg er også flink til å finne gode løsninger i samråd med ungene, og er god på å lytte og snakke med dem om vanskelige ting, og gjøre "umulige" ting mulige.

Du verden, jeg blir nesten rørt over hvilken fantastisk mamma jeg er!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:11   #65
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Jeg synes også det er stas å være tvillingmamma. Nå.

Da de var baby - not so much.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:22   #66
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Jeg var faktisk veldig god på å være mamma til krevende spedbarn. Det var knallhardt, men jeg er fremdeles overrasket over den tålmodigheten og utholdenheten som plutselig fantes i meg, gjennom utallige våkenetter og gråtetokter. Jeg er også god på å være sykehusmamma. Jeg hater å være pasient, jeg mister i grunn fatningen av det, men som mamma er det helt annerledes.

Jeg er dog ikke spesielt god på perioden fra sånn ca 9 måneder til 2 år. Mange ganger har jeg følt at de store barna jeg gleder meg over nå, er premien for å ha kommet oss gjennom den småbarnsalderen. Jeg blir bedre når man kan snakke med dem..!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:25   #67
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.


Jeg er dog ikke spesielt god på perioden fra sånn ca 9 måneder til 2 år. Mange ganger har jeg følt at de store barna jeg gleder meg over nå, er premien for å ha kommet oss gjennom den småbarnsalderen. Jeg blir bedre når man kan snakke med dem..!

Akkurat den tror jeg at det er flere som kan kjenne seg igjen i.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-18, 16:42   #68
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Jeg var faktisk også en mye bedre babymamma enn jeg trodde jeg skulle være. Jeg tror ikke jeg så mye som ble irritert på ungen før den begynte å svare meg frekt og trasse. Da, derimot ...

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-18, 10:51   #69
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Den første babyen jeg fikk sov ikke. Vi snakker en time her og en time der på ganske tilfeldige tidspunkter av døgnet som regel etter at jeg hadde jobbet intenst for å få henne til å sove i lang tid før søvnen faktisk fant sted. Det er ikke særlig lett å være god på noe som helst når man lider av ekstrem søvnmangel.

At vi turte å få et barn til står i dag for meg som en gåte ... men jeg er veldig glad for at vi turte.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-18, 14:20   #70
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Jeg har ferske opplysninger i denne sammenheng.
Minsten, som befant seg på kjøkkenet, ville at jeg, som befant meg i stua, skulle komme og ta et glass fra skapet til ham.

Jeg: Det klarer du fint selv!
Han: Ja. Men du klarer det fint du også, mamma! Du er kjempeflink, flinkeste mammaen som fins!



(Han skal ha for godt forsøk! )

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-18, 14:51   #71
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har ferske opplysninger i denne sammenheng.
Minsten, som befant seg på kjøkkenet, ville at jeg, som befant meg i stua, skulle komme og ta et glass fra skapet til ham.

Jeg: Det klarer du fint selv!
Han: Ja. Men du klarer det fint du også, mamma! Du er kjempeflink, flinkeste mammaen som fins!



(Han skal ha for godt forsøk! )



Jeg er også flink til å ta ned glass, og ikke minst flink til å skjære jevne brødskiver.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-18, 15:52   #72
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Spinnoff] Hva er du skikkelig god på med ungene dine?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Og jeg er helt omvendt.
Jeg elsker at barna er større og selvstendige. Og synes alderen nå er fin, når de er mellom 10-13. Så får jeg sikkert mer panikk når de blir 15-16..

Jeg er god på å vise kjærlighet også. Både fysisk og det at vi sier det veldig ofte.

Dette er meg også

Men det er enda bedre når de blir 15-16. Og 17-18. Og 19 og oppover. Det som er dumt er at når det er som aller finest og best å være mamma så flytter ungen ut.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no