Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Uførepensjon fra SPK og folketrygden - hvordan finne ut størrelse?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-16, 10:43   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Uførepensjon fra SPK og folketrygden - hvordan finne ut størrelse?

Jeg forsøker få oversikt over forsikringene våre, og tenkte det var lurt å ha en tanke om ytelsene fra SPK, der jeg har vært medlem de siste årene. Noen som har begrep om hvordan man kan finne ut hvor mye man vil få utbetalt fra folketrygden og SPK? Jeg skjønner veldig lite av det som står inne på sidene deres. Det er teoretiske eksempler, men jeg lurer på hvor mye JEG kommer til å få.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 10:51   #2
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.442
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Uførepensjon fra SPK og folketrygden - hvordan finne ut størrelse?

Jeg ville ringt dem og snakket med noen der. Du kan også være obs på at det er nå vedtatt en ny uførepensjon som er gyldig fra 1.1 2016, men som alle pensjonskassene har til 1.1.2017 til å implementere og at alle praktiske sider av overgangen mellom gammel og ny ikke er helt avklart.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-16, 12:29   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Uførepensjon fra SPK og folketrygden - hvordan finne ut størrelse?

Hvis du har pensjon gjennom SPK, så kan du nok anta at Folketrygden + pensjon fra SPK til sammen gir deg ca 66 % av sluttlønnen din, gitt at du har mange nok års opptjening i SPK. Hvis du har opptjening ulike steder får du forholdsmessig ut i fra hvor mange år du har opptjening i SPK, og så har du fripoliser/pkb'er eller opptjente rettigheter (fra det offentlige) som forhåpentligvis fyller ut gapet.

Tanken fra staten er at en uførepensjon skal sikre 60-70 % av sluttlønn. 70 % er maks.

Det enkleste er å ringe SPK og spørre

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no