Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-13, 16:54   #21
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I min familie er i alle fall helt vanlig å si at noen er "knuppen på dolokket".

Se der ja, mulig roseknoppteorien må parkeres snart!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 16:55   #22
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

I min familie er i alle fall helt vanlig å si at noen er "knuppen på dolokket".

Jeg hadde helt glemt dette, til det ble sagt her - mor mi (trønder) brukte si "du er knuppen på dolokket."

Sjøl sier jeg bare "du er en knupp," så et eller annet sted må det dolokket ha blitt borte.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 19:10   #23
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.590
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Det er sånn uttrykket blir brukt her, men jeg hadde ikke hørt opphavet før

Sånn bruker jeg det også. Har faktisk aldri tenkt over hva det kommer av.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-13, 19:39   #24
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Jeg er trønder og vant med å høre " du er en knupp". Som i at noen har vært snill og gjort noen en tjeneste. Nå bor jeg langt hjemmefra og sier sånt til en kollega med samme dialekt. Det er tiden for knupp og tårnkake oss imellom.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 19:36   #25
StoltAvKnuppen
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 1
StoltAvKnuppen har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

det skal jeg si deg!!
søk på Lars Askild!! der har du en knupp av de beste!! <3

StoltAvKnuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 19:41   #26
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Det var det. Nå har jeg lest alt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 19:51   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Jeg har aldri hørt "knuppen i dolokket", men "du er en knupp" har jeg vokst opp med og bruker selv som i "du er en reddende engel".

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 19:53   #28
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg har aldri hørt "knuppen i dolokket", men "du er en knupp" har jeg vokst opp med og bruker selv som i "du er en reddende engel".

Tråden er 3 år gammel. Det er StoltAvKnuppen som dro den opp.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 20:57   #29
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 21:05   #30
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Eg støtter meg til dolokk-teorien sjølv om tråden er gammal.

Korfor ser eg bare på datoen på innlegg når det dukker opp heilt nye brukarar, tru?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 21:12   #31
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Jeg bruker stort sett knupp om barna mine, men gjør det da også veldig ofte. Jeg bruker det stort sett når jeg ber dem om noe; "hvis du stikker ut i bilen og henter veska mi, så er du en knupp". Men også hvis de har gjort noe bra for "meg", som å ha ryddet og tatt ut av oppvaskmaskinen til jeg kommer hjem fra jobb; "Er det du som har tatt kjøkkenet V.....? Du er en knupp!"

Jeg blir litt flau når jeg spontant kaller noen av mine mannlige kollegaer for en knupp.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 21:19   #32
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Har Lars Askild lagt ut bilde av knuppen sin? :tør ikke google:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 21:20   #33
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Har Lars Askild lagt ut bilde av knuppen sin? :tør ikke google:

Eg venter strengt tatt på at ein eller annan annan skal gjere det...

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-16, 22:50   #34
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva betyr egentlig "knupp", som i "du er en knupp"?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Tråden er 3 år gammel. Det er StoltAvKnuppen som dro den opp.

Jaja, jeg lærte noe nytt uansett.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no