Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Solfaktor til ansiktet

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-08, 08:40   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Solfaktor til ansiktet

Har du en god en å anbefale?

Jeg har tendens til uren hud, så den må være parfymefri og la huden puste.
Ønsker at den er lett, ikke tung og seig.

Fortell gjerne hvor man kan få kjøpt den også. Takk.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 09:04   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.832
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Jeg bruker dermalogica sin foundation med faktor. Den gir lett glød til ansiktet, men er veldig lett og fin å smøre på. Den har sf 15.

Og nå så jeg at den burde være parfymefri, det er den ikke altså. Men jeg har sesnsitiv og uren hud, og har ikke i voksen alder hatt finere hud enn etter at jeg begynte med denne.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 09:28   #3
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Ok. Da er den verdt å prøve.

Jeg tåler parfyme, men trodde ikke man skulle ha det i ansiktet? Får man ikke skjolder i sola da...?

Hvor får jeg kjøpt den? Må vel bli på nett et sted?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 09:42   #4
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Er det denne du mener?



Fant den bare i light og dark?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 15:53   #5
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.832
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Det er denne ja. Jeg har kjøpt den gjennom hudpleieren min, og den er dyyyr. 450 tror jeg at jeg betalte sist.

Du får den på strawberrynet billigere, da.

Jeg er lys (rødhåret) og bruker fargen medium. Ser ikke unormalt ut på meg ihvertfall. Så om du er litt brunere enn meg kan det hende dark er helt ok. De har prøver i hudpleiesalongen, btw.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 16:13   #6
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.847
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Finnes det egen til ansiktet

:bruker vanlig solkrem og blir full av kviser:

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 16:19   #7
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.278
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Dagkremen min har SF 15.

Fra Biotherm.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 16:29   #8
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Vichy fra apoteket er også en knakende god solkrem synes jeg.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 16:47   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.704
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

mange solkremer har vel solfaktor og. Fek ID .

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 19:49   #10
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Det er denne ja. Jeg har kjøpt den gjennom hudpleieren min, og den er dyyyr. 450 tror jeg at jeg betalte sist.

Du får den på strawberrynet billigere, da.

Jeg er lys (rødhåret) og bruker fargen medium. Ser ikke unormalt ut på meg ihvertfall. Så om du er litt brunere enn meg kan det hende dark er helt ok. De har prøver i hudpleiesalongen, btw.

Oops. Jeg er ganske mørk, i alle fall på sommeren, og kjøpte medium.
Blir jeg "hvit" av den kremen da? Eller vil den bare trekke inn?
Gjør ikke meg noe om den ikke gir meg farge ...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 11:46   #11
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.832
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Oops. Jeg er ganske mørk, i alle fall på sommeren, og kjøpte medium.
Blir jeg "hvit" av den kremen da? Eller vil den bare trekke inn?
Gjør ikke meg noe om den ikke gir meg farge ...


Den er ikke "dekkende", mer gjennomsiktig, så jeg tror det går helt bra. Den ser mye brunere ut enn huden min når jeg har det i hånden for å smøre ut, men når det smøres på ser det bare naturlig ut. Jeg blir ikke seende brun ut, bare mer jevn i huden på en måte. Håper du blir fornøyd da.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 12:26   #12
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Jeg trodde ikke man skulle ha sminke på seg i solen jeg? Blir man brun likevel, og det blir ikke skjoldete?

Jeg har forøvrig brukt dr Hauskca sin solfaktor 8 til ansiktet. Eller bare solkremen fra samme merke med SF 15 eller 30 (eller Lavera sin), synes det fungerer bra.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 12:56   #13
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.832
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg trodde ikke man skulle ha sminke på seg i solen jeg? Blir man brun likevel, og det blir ikke skjoldete?

Jeg har forøvrig brukt dr Hauskca sin solfaktor 8 til ansiktet. Eller bare solkremen fra samme merke med SF 15 eller 30 (eller Lavera sin), synes det fungerer bra.

Jeg vet ikke om den dermalogicaen går under kategorien sminke. Det er kanskje heller en lett dagkrem med litt farge enn direkte foundation. Jeg har brukt den et par år nå, og er ikke blitt skjoldete i ansiktet ihvertfall.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 13:18   #14
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Jeg vet ikke om den dermalogicaen går under kategorien sminke. Det er kanskje heller en lett dagkrem med litt farge enn direkte foundation. Jeg har brukt den et par år nå, og er ikke blitt skjoldete i ansiktet ihvertfall.

Blir du brun? (Jeg ser for meg på stranden altså.)

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 13:30   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Jeg sminker meg alltid, også om sommeren og blir ikke skjoldete. Jeg bruker en egen solkrem for fjeset over fuktighetskrem, under brunkrem. Eucerin age protector faktor 25 .

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 13:32   #16
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg trodde ikke man skulle ha sminke på seg i solen jeg? Blir man brun likevel, og det blir ikke skjoldete?

Jeg har forøvrig brukt dr Hauskca sin solfaktor 8 til ansiktet. Eller bare solkremen fra samme merke med SF 15 eller 30 (eller Lavera sin), synes det fungerer bra.

Dette er ikkje foundation til Dermalogica men ein fuktighetskrem med litt farge.

Sheer tint

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 14:17   #17
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.832
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Blir du brun? (Jeg ser for meg på stranden altså.)

Er rødhåret, så brun er vel ikke ordet jeg ville brukt... Jeg blir rødbrun med fregner. Ansiktet er vel der jeg får mest farge, og jeg får helt ok farge også med denne dagkremen på.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 20:23   #18
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Clarins har en lett flytende en som ikke er seig, nesten som skummet melk. Samme på apoteket, vichy har en.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 21:43   #19
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Solfaktor til ansiktet

Synes Cliniderm sin solkrem til ansikt er ganske ok.
Bruker stort sett bare Cliniderm i vanlig solkrem og.

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no