Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Spansk - hvilke lærebøker?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-08, 19:53   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Spansk - hvilke lærebøker?

Har alltid hatt lyst til å lære meg spansk, og gikk et lynkurs på videregående - for ca hundre år siden - og brukte da noe som het Por Favor...?
Noen som kan anbefale en god lærebok? Jeg hadde tenkt å prøve meg på egenhånd, så det bør ikke være alt for avansert.

  Svar med sitat
Gammel 07-07-08, 21:27   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spansk - hvilke lærebøker?

Det spørs hva du skal bruke det til. Er det til feriebruk, eller mer grundig med grammatikk osv? Jeg fant en fin liten bok på en flyplass som het noe sånt som Spansk på 15 minutter. Der fikk man begge deler, og jeg likte at det var delt opp i små bolker og etter tema. For uttale, se f.eks. BBC sine spansk-sider. Skal se om jeg finner linken.
Jeg synes ikke tradisjonelle lærebøker egner seg så godt til selvstudium, men om det er det du tenker på, ville jeg gått for Caminos- det er den Folkeuniversitetet bruker. Cd'en som hører med er dyr når man kjøper den alene, men det bør finnes pakker med bok og cd. I vgs bruker jeg Vidas, Vamos (nivå II) og Mundos Nuevos. Sistnevnte er ikke noe særlig, de to andre er midt på treet.

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no