Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-20, 22:18   #21
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Temaet på Debatten på NRK 1 nå kl. 2120.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 22:19   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tenkte ikke på deg der, Maverick, men sånn generelt. Alt dette kom jo opp fordi han har spandert på alle disse toppene. Det tror jeg mange synes var too much liksom.

Øh, jeg tror ikke det er fordi han har penger nok til å spandere dette folk reagerer, men fordi toppene har vært tette nok til å la seg spandere på - i hemmelighet! - og derfor får dette, kanskje urettferdig, til å fremstå rimelig shady.

Og så skulle man jo tro at en slik størrelse også er klar over at hverken næringsministre, FN-ambassadører eller oljefondssjefer egentlig bør la ham spandere dette?

Det ER fascinerende.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 22:24   #23
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Jeg ser at jeg kan sitere Maverick i opp til flere innlegg. Jeg reagerer ikke på at mannen har mange penger og bruker den, men et så ekstravagant opplegg med så mange fremtredende samfunnstopper burde både han og de innse at ikke er helt umiddelbart innafor. Det går an å ha seminarer uten å dra til USA og ha privatfly og overdådige middager, har jeg hørt. Riktignok var ikke han i noen norsk samfunnsposisjon da, men det sier jo litt om dømmekraft, tenker jeg. Og tenker også at det er mange kvalifikasjoner som er vel så viktige i den posisjonen som å være en god forvalter. Utover det kjenner jeg ikke godt nok til verken ham eller prosessen, men nå gås prosessen etter i sømmene og det tenker jeg er bra.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 22:41   #24
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Takk ingling, du er så flink til å skrive det jeg tenker.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 23:15   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.789
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Hvis han er flink og rett mann for jobben, blir det for dumt om han ikke får den allikevel fordi noen av gjestene hans har dumma seg ut. My two cents.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 23:33   #26
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Vet vi hvem de andre kandidatene var?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 23:40   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hvis han er flink og rett mann for jobben, blir det for dumt om han ikke får den allikevel fordi noen av gjestene hans har dumma seg ut. My two cents.

Ja, helt enig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 23:42   #28
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Jeg tenker det virker som om flere av de 30 norske seminardeltakerne (av rundt 150?) glemte seg litt bort i sin iver etter å delta på dette (smått fantastiske) seminaret. DET diskvalifiserer ikke NT fra å takke ja til en jobb han er mer enn kvalifisert for å ha. Om noe fremstår han jo som ekstremt allsidig og raus, i tillegg til å ha teft for å plassere pengene på rett sted. Det er ikke umoralsk å tjene penger, og det er jo heller ikke som om dette seminaret var noen gjemt hemmelighet - det var 150 deltakere fra inn og utland, med relativt høy "samfunnstopp"-merkelapp.

I det øyeblikk det vises til at han med vitende og vilje har plassert store summer i produkter som ikke tåler dagens lys, så kan vi snakke om etikk og moral - selv Støre hadde jo noen kroner i firmaer som via via drev med sosial dumping. Det kan skje.

Det som ER helt sikkert, er at alt NT nå eier vil blir gransket inn til beinet i jakt på noe Norge kan uffe seg over, og at dette er nok et ekspempel på at det ikke er lett å bli profet i egen by. NT har til salt i maten uansett om han velger å beholde jobben eller ikke.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis

Sist redigert av Billa : 24-04-20 kl 00:08.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 23:45   #29
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg vil tro det er andre kvalifikasjoner man trenger i tillegg til den rene kapitalforvaltningen for å kunne være en god oljefondssjef. Det er (håper jeg) også etiske problemstillinger å ta stilling til og føre gjennom skulle man tro.

Spørsmålet har virkelig ikke en dritt med jantelov å gjøre. Jeg digger at flinke folk gjør suksess.

Slyngstad sa på Debatten at han, Tangen, vil ha en stor fordel av å ha god kunnskap om hvordan aksjemarkedene fungerer. Resten kan han lære seg. Det vil være mye vanskeligere andre veien sa han.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 23:48   #30
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Det har du rett i, Billa. Vi får jo Kunstsilo her i byen. Avisene har vært fulle av kritikk. Det er ikke måte på hvor ille det blir. For byen blir det bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 00:15   #31
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg ser at jeg kan sitere Maverick i opp til flere innlegg. Jeg reagerer ikke på at mannen har mange penger og bruker den, men et så ekstravagant opplegg med så mange fremtredende samfunnstopper burde både han og de innse at ikke er helt umiddelbart innafor. Det går an å ha seminarer uten å dra til USA og ha privatfly og overdådige middager, har jeg hørt. Riktignok var ikke han i noen norsk samfunnsposisjon da, men det

Nei det var han ikke, og han har ikke bodd i Norge på 25 år heller.
Ikke at jeg er Tangen blodfan på noen måte, men for å balansere litt:


https://www.akofoundation.org/

Fra Aksel Mjøs sitt avisinnlegg:
«Nicolai Tangen er ein av dei største filantropane vi har. Med rundt fem milliardar kroner overført til den allmennyttige stiftinga AKO Foundation som «..supports charitable causes that improve education, promote the arts, or mitigate climate problems», er donasjonane lagt større enn både Trond Mohn og Olav Thon sine. Det er dessutan imponerande at gåvene kjem frå eigen innsats, utan innslag av arva midlar. Etiske normer skal ikkje modererast ut frå kor gavmild ein elles er, men kva han elles har gjort høyrer med i vurderinga av kva motiv han kan ha hatt for å arrangera seminaret»

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 00:46   #32
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det har du rett i, Billa. Vi får jo Kunstsilo her i byen. Avisene har vært fulle av kritikk. Det er ikke måte på hvor ille det blir. For byen blir det bra.

Lurer litt på hvorfor akkurat dette ikke passer på Petter Stordalen. Han forgudes jo i sin hjemby (og Norge), og er veldig mye mer outrert og synlig rik enn NT, med private selskapeligheter i utlandet og fiff og kultur i skjønn forening. Litt Liberace møter Escada møter Se og Hør. Er det dressen og slipset vi ikke liker, det nedtonede og antydende rike, eller det jordbæra til Petter som gir følelsen av arbeidshender

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 08:53   #33
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Jeg er ikke overrasket over at en rik mann bruker penger på relasjon. Men at kommunale og statlige ledere takker ja, uten å vurdere det etiske eller følge retningslinjer for utlegg reise, opphold, kost og diett. De bare glemte seg. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 09:38   #34
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Billa, jeg tror det at Petter Stordalen er profet i egen by er en sannhet med modifikasjoner. Og så tenker jeg at det (i hvert fall i mine øyne) ikke først og fremst er Tangen som blir kritisert, men hele prosessen. Selv om det i verste fall kan ende med at Tangen trekker seg.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 10:20   #35
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Billa, jeg tror det at Petter Stordalen er profet i egen by er en sannhet med modifikasjoner. Og så tenker jeg at det (i hvert fall i mine øyne) ikke først og fremst er Tangen som blir kritisert, men hele prosessen. Selv om det i verste fall kan ende med at Tangen trekker seg.

Jeg er fra samme område som Petter Stordalen, leser lokalaviser og har noen treffpunkter med familie og omgangskrets. Han ER populær altså, og det er selvsagt helt greit- jeg synes han er en artig skrue

Tangen BLIR kritisert av mange. Særlig kommentarfolk og livets harde skole, selvsagt, men også gjennom media er det ganske bred pensel. Jeg synes det er synd, for det koster mye å stå i kritikk både for den det gjelder og familie og venner. Penger og rikdom er jo ikke noe skjold mot pekefingre og mistenkeliggjøring. Jeg håper han fortsatt ønsker jobben.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 10:53   #36
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Jeg tenker at Pensjonsfond Utland trenger Tangen mye mer enn Tangen trenger Pensjonsfond Utland, og tenker det er et spørsmål om (kort) tid før han sier whatever og bruker sine evner andre steder.

Clemet sier det bra, synes jeg (surprise):

Sitat:

Såvidt jeg har registrert, mener alle som har kompetanse til å uttale seg om Nicolai Tangens faglige standard, at han er den beste OIjefond-sjefen vi kan få. Og er han best, betyr det svært mye for Norges fremtidige velstand og velferd.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 11:10   #37
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Problemet slik jeg ser det er ikke Tangen og hans kompetanse og jeg ser strengt tatt ikke noen grunn til at dette skal gjøre ham mindre aktuell til jobben. Jeg er mer skeptisk til fond i skatteparadis, men skal eventuelt gå med på argumentasjonen om å unngå dobbel skattlegging dersom det fremgår at de ellers skatter som de skal.

Problemet er for det første dette behovet for å gjøre opplegg store og luksuriøse. Det er mulig å organisere faglig interessante seminar uten å måtte slå på stortrommen når det gjelder mat og konserter og privatfly.

Det andre problemet er denne "vennedimensjonen" i det hele. At det ser ut som om personer er invitert ikke fordi de nødvendigvis er de mest interessante å høre på eller de som det er mest relevant for å delta på dette, men fordi de er personlige venner. Det bygger opp under gutteklubben grei mentaliteten der det er viktigere hvem du kjenner og hvilken sosial kapital du har enn hva du kan og hvilken jobb du har. Det blir også understreket av at dette kontaktnettverket går tilbake til forsvarets russiskurs, og at det dermed blir et nettverk for menn. Det er et faktum at vi har en tendens til å trekkes mot og rekruttere mennesker som ligner på oss selv og det er nettopp derfor det er viktig å ha åpenhet om disse tingene.

Og så reagerer jeg på at konsekvensen på at noen har tatt i mot en gave de ikke skulle tatt i mot er at arbeidsplassen deres skal betale. Altså det får jo ingen konsekvenser for den som har tatt i mot. Men allerede pressede reisebudsjetter som gjør at andre kanskje ikke får delta på interessante seminarer eller reist på viktige møter. Om ikke det er "mye vil ha mer", så vet jeg ikke hva som er det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 11:21   #38
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.439
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tenker at Pensjonsfond Utland trenger Tangen mye mer enn Tangen trenger Pensjonsfond Utland, og tenker det er et spørsmål om (kort) tid før han sier whatever og bruker sine evner andre steder.

Clemet sier det bra, synes jeg (surprise):

Jepp. Det tror jeg også.
Nå blir tidene tøffere, og det er barna våres velferdstat Tangen er ansatt for å sikre. Han går kraftig ned i lønn for å ta ta jobben, må stå i shitstormen og tåle belastningen det er å være en offentlig person. Spørs om han gidder mer.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 11:23   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.


Tangen BLIR kritisert av mange. Særlig kommentarfolk og livets harde skole, selvsagt, men også gjennom media er det ganske bred pensel. Jeg synes det er synd, for det koster mye å stå i kritikk både for den det gjelder og familie og venner. Penger og rikdom er jo ikke noe skjold mot pekefingre og mistenkeliggjøring. Jeg håper han fortsatt ønsker jobben.

Det tror jeg han gjør. Han stod i mye storm med kunstsiloen også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 11:57   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men hva tenker vi om Tangen og oljefondet da?

Det er jo ikke Tangen som blir kritisert? (Kommentarfelt tar jeg ikke med i beregningen.) Det er prosessen?

Om fremstillingene i de noenlunde seriøse mediene er et snev riktig, så er det absolutt ikke rart at det her stusses på om alle har klart å holde habiliteten sin helt på stell. Det betyr ikke at det referanser sier om Tangen ikke er korrekt (at han er riktig fyr for jobben), men det betyr at disse burde i det minste klarlagt hvilken historikk de hadde med ham FØR de ga referansen.

Tjenester og gjentjenester er topp det, og titt og ofte oljen som får hjulene til å gå rundt, men det bør ikke være et ledd i en oljefondssjefansettelse.

Hvis det nå viser seg at vi mister en strålende egnet Onkel Skrue fordi tidligere næringsminister og oljefondssjef ikke evner å vurdere situasjoner som dette og derfor skaper unødvendige tillitsproblemer, så er det helt krise og noe jeg håper statsminister og nåværende næringsminister tar på alvor.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no