Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-19, 21:32   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Lille rusket, barnebarnet mitt, er i ferd med å vokse ut av den første babybilstolen.

Vi trenger en ny - foreldrene har ikke hverken førerkort eller bil (urbane folk) - så jeg trenger en som er relativt enkelt å flytte mellom ulike biler, slik at de som til enhver tid er utpekte sjåfører kan ta det med uten for mye pes.

Hva anbefaler FP? Pris er visstnok ikke så nøye, siden Mommo betaler.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-19, 21:33   #2
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.962
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-19, 21:40   #3
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Axkid mini 2018 vinner de fleste tester, varer fra 0-25 kg bakovervendt og er av de minste på ytre mål. Men det er som egentlig alle andre bakovervendte, ikke så lett å montere. Det finnes gode bakovervendte med isofix, de er idiotsikre å montere (grønt betyr kjør, rødt betyr prøv igjen Besta), men krever at bilen har isofix og er bare godkjente til 18 kg. Hilsen relativt nybakt attpåklatt-mamma.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-19, 21:43   #4
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Men jeg regner med at stolen skal ha base et sted (hos deg eller foreldrene?) og da er det jo bare for deg/foreldrene med ekspertisen å montere det i barnesjåførens bil. De fleste biler har isofix men absolutt ikke alle.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-19, 21:44   #5
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Mine foreldre gikk for dere med isofix. Siden det skulle mye inn og ut av bilen.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-19, 22:01   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Isofix seter er lettere å montere, men dyrere, tyngre og varer kortere.

Britax max way eller axe kid mini kid varer til 5-6år, relativt enkelt å montere og relativt billige.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-19, 22:04   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Noen nyfødt baser har også sete nr 2 som passer på. Maxi cosi family base og cybex z og Besafe modular. Har de en av de vil det være enklest og billigst å kjøpe sete som passer på.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-19, 22:09   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Takk for svar! Vi/de har maxi cosy med base nå - og det er isofix i alle bilene som transporterer Rusket.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-19, 23:03   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Om de kan forsette å bruke basen kommer det av på hvilken av de tre forskjellige maxi cosi basene de har. Mange har den enkleste og den kan ikke brukes videre.

Isofix stoler er dyre og tunge, men enkle å bruke. Det er en til 3200 på barnas hus nå som tar stor plass men er en god stol. Den gode gamle i i kid stolen til Besafe. Ellers så er ofte isofix stoler veldig dyre, 5-6000.

Axkid og maxway ligger rundt 3000.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-19, 23:07   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Vi hadde Max Way til minsten, og det kan virkelig anbefales. Det kan brukes lenge og det er helt ok å montere/flytte. Man får det til 2000 kr på Jollyroom.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-19, 23:59   #11
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Axkid mini 2018 vinner de fleste tester, varer fra 0-25 kg bakovervendt og er av de minste på ytre mål. Men det er som egentlig alle andre bakovervendte, ikke så lett å montere.

Vi byttet til denne for en stund siden, da vi innså at alle aldersangivelser tydeligvis handler om en annen type barn enn våre. Vi har store barn, og dette var vel et av de få setene som er bakovervendt, gjør det bra i tester og har noenlunde nok plass en stund til. Men om ikke størrelsen var et tema vet jeg ikke om jeg ville anbefalt det blant alle andre, jeg synes ikke det er fantastisk på noe vis.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 02:09   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Vi har vært mest fornøyd med MaxiCosi Two-Way Pearl. Laaang i ryggen (lengre enn BeSafe f.eks.) og Minsten hadde den til han var 5 år. MaxiCosi base med isofix. Enkelt å klikke setet på. Beltene holder seg til sidene slik at barnet lett kommer seg inn og ut, og barnet sitter også relativt høyt (som de gjerne liker slik at de ser godt ut).

Likte også Cybex Sirona, og tror det har blitt laget litt større enn da vi hadde det, slik at det kan brukes lengre. Det kan snus mot den voksne slik at det er enkelt å ta barnet inn og ut, og så snus enkelt på plass igjen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 08:07   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Vi har hatt mange seter i ulike tidsepoker (peker på signaturen). Det jeg absolutt likte best var Cybex Sirona som lillebror hadde. Lett å bruke, fint å sitte i fra ung alder, og han brukte det til han var 3,5. Det ser ikke så stort ut, men vi erfarte at det var romsligere enn man skulle tro.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 08:32   #14
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Vi også. Cyber sirona er super fram til beltestol!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 16:22   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Takk! men hvordan er Cyber Sirona å ta ut og inn av bil? Altså sleve setet? det vil ikke stå fast i en bil, nemlig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 16:51   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Det er greit å montere. Jeg ville målt ryggen (fra stump til skulderbeltene) for å se lengden på Sirona kontra Two Way Pearl. Sistenevnte har som sagt en base, og hvor setet klikkes enkelt på. Mener begge har varsel om at setet er korrekt montert. Og prøv de i bilene de skal stå i - det er alltid smart.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 16:55   #17
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Nå heter visst MaxiCosi setet PearlOne

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 16:58   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Concord Reverso har også gjort det godt i tester og har lav egenvekt minnes jeg.

Britax SwingFix leder nå poengscoren i de årlige testene. Den er ny, så den har jeg ikke sett noe på (Minsten er nå 6 år, og over på beltestol).

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 17:12   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Cybex setene mine. Veldig enkle å montere.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-19, 23:02   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Besteforeldreportalen: Jeg trenger bilseteanbefaling!

Vi reiste flere ganger med vårt sete og jeg opplevde det gikk raskt å montere. Men lett for meg å si, mannen gjorde det .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no