Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Praktisk spisestuebord - forslag

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-19, 09:05   #1
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Praktisk spisestuebord - forslag

Jeg trenger hjelp til å finne et justerbart spisestuebord, som tar liten plass, men som ved behov kan justeres til å passe (helst) 8-10 personer. Vil helst at det skal være tilgjengelig i mørkebrunt og ikke koste skjorta. Må ikke nødvendigvis være stoler inkludert.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 10:08   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Praktisk spisestuebord - forslag

ikea har et godt utvalg i bord som kan justeres. Vårt er ikke lekkert, men det kan dekke til 12 når det trekkes ut og det er gull av og til. Vi kjmåte det for 7 år siden når vi flyttet til et hus der det var plass til det, og jeg har ikke angret et sekund. Stolene skulle ideelt vært byttet da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 11:07   #3
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Praktisk spisestuebord - forslag

Vi skal kjøpe dette i dag: https://www.ikea.com/no/no/p/ekedale...brun-20340758/ Det er stort, det er mørkt og det har fortsatt beina i hjørnet selv om det trekkes ut. Gull! Hater de hersens bordbeina som gjør det umulig å få plass til mange. Vi har Bernhard stoler til.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 11:20   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Praktisk spisestuebord - forslag

Mitt Ikea-bord er Bjursta, med to innleggsplater kan det justeres i tre størrelser.
https://www.ikea.com/no/no/p/bjursta...vart-30116264/
Det er bare 140 langt på det minste, Ekedalen som Albertine viser er 180.
Men Bjursta har ikke beina i hjørnet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 12:05   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Praktisk spisestuebord - forslag

Vårt ligner på Bjusrtad men det er bredere, stornås kanskje, elelr en utgått modell, det er over en meter bredt og kan fint ha en på enden, men har de irriterende beina midt på en stol på mellomstørelsen, på helt stort går en stol utenfor beina og neste innenfor.

Så ja, bein som følger med vill jeg like, men helst et med minst to plater, så det er mindre i hverdagen. Vi får se når tiden kommer for å bytte det, men det er ikke modent for de enda. Små barn.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 12:07   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Praktisk spisestuebord - forslag

Jeg ser nå at mitt Bjursta-bord er større enn det som selges nå. Mitt bord har plass til tre stoler på hver side, uten at det er trukket ut. Kjøpte det brukt på facebook, mitt beste kjøp - femti kroner! :heldiggris:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 13:42   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Praktisk spisestuebord - forslag

Vi har vurdert stage spisebord hos bohus. Veldig lett å utvide. (Plata ligger inni bordet)med beina i midten trenger ingen forholde seg til bordbein.

https://www.bohus.no/spiseplassen/sp...tage-spisebord

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 13:46   #8
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Praktisk spisestuebord - forslag

Jeg likte både Bjurstad og Ekdalen, både utseende og pris. Må måle litt mer og se.

Che: Veldig fint bord! Men prisen er litt mer enn jeg ønsker å bruke.

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-19, 15:30   #9
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Praktisk spisestuebord - forslag

Jeg har nok også Bjursta med samme mål som -ea- sitt. Liker veldig godt at platene ligger under bordplata og dermed har jeg oppbevaring. Skjærematte og lange linjaler.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no