Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-19, 13:10   #1
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Noen som kan anbefale noen bra og ikke minst pålitelige? Eventuelt noen privat som synes det er greit å betale skatt..

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-19, 13:24   #2
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.188
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Jeg henger litt her. Vi har et firma vi bruker nå, men jeg har vært litt misfornøyd med kvaliteten på renholdet og vurderer å bytte.

Jeg så denne her i dag og er litt satt ut av at de mener det skal ta tre timer å vaske en 90 kvadratmeter stor leilighet. 3 timer? Virkelig? Da er det jo ikke rart at jeg er misfornøyd med kvaliteten ettersom vi har satt av omtrent samme tid til mange flere kvadrat.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-19, 14:06   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Bille, vi har en selvstendig vaskehjelp, hvit, som er på jakt etter mer arbeid. Si fra hvis du vil ha kontaktinfo. ☺️

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-19, 14:13   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Lille meg, vaskehjelpen vår vasket også leiligheten til noen venner på rundt 75 kvadrat og brukte tre timer på det. Det samme som hun bruker på vårt mye større hus. Tipper det har med reisevei og oppstartkost å gjøre.


Sist redigert av Timar : 31-05-19 kl 18:37.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-19, 17:51   #5
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Bille, vi har en selvstendig vaskehjelp, hvit, som er på jakt etter mer arbeid. Si fra hvis du vil ha kontaktinfo. ☺️

Sender deg evt PM. Har forhørt meg med en nabo også, skal sjekke om hun er hvit. Hadde antagelig vært praktisk med samme vaskehjelp som naboene.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-19, 20:45   #6
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Tips: husk at hvite vaskehjelper også må være registrert i registeret hos Arbeidstilsynet for å være godkjent.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-19, 20:54   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Noen som har brukt appen Vaskehjelp AS? Vi vurderer å bestille vasking der. Noen som vet om opplegget er ok?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-19, 12:08   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Tips: husk at hvite vaskehjelper også må være registrert i registeret hos Arbeidstilsynet for å være godkjent.

Hva mener du? Tenker du på forsikring eller noe? Eller om du får faktura som skal betales?

Som privat arbeidsgiver skal man innrapportere lønn og betale skatt og ev. arbeidsgiveravgift hvis det årlige beløpet h*n tjener er på mer en 60 000, men arbeidsgiver trenger ikke sjekke registre eller annet så lenge skatteoppkreveren får sitt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-19, 20:48   #9
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

La oss si jeg har en potensiell vaskehjelp jeg har fått anbefalt av bekjente, som vasker svart hos dem. Hva gjør jeg for å "hvitvaske" (øh) henne? Teskje, takk.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 16:06   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Hun må vel være registrert som enkeltpersonforetak, vil jeg tro? Mannen registrerer lønna til vår i Altinn hver måned.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-19, 18:00   #11
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Hva mener du? Tenker du på forsikring eller noe? Eller om du får faktura som skal betales?

Som privat arbeidsgiver skal man innrapportere lønn og betale skatt og ev. arbeidsgiveravgift hvis det årlige beløpet h*n tjener er på mer en 60 000, men arbeidsgiver trenger ikke sjekke registre eller annet så lenge skatteoppkreveren får sitt.

https://www.arbeidstilsynet.no/regis...ldsregisteret/

Hjelper ikke å betale mva på faktura his de ikke er registrert her.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 00:09   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

https://www.arbeidstilsynet.no/regis...ldsregisteret/

Hjelper ikke å betale mva på faktura his de ikke er registrert her.

Men ikke alle hvite vaskehjelper har firma. Min er ansatt hos meg og jeg betaler skatt og arbeidsgiveravgift og lønn, men ingen mva og det er helt lov.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 01:41   #13
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Som du ser på linken gjelder dette for virksomheter, ikke personer.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 23:12   #14
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskefirma (hvitt) i Oslo - anbefaling?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Hun må vel være registrert som enkeltpersonforetak, vil jeg tro? Mannen registrerer lønna til vår i Altinn hver måned.

Nei, det er ikke nødvendig. Jeg registrer også i Altinn, men det er vår private avtale.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Som du ser på linken gjelder dette for virksomheter, ikke personer.

Ja, det skjønner jeg, men det var ikke det du skrev først. Da så det ut til å gjelde alle og det er ikke rett og kan skape forvirring for dem som ikke kjenner «feltet».

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no